ατέλειωτο

16 Απρ 2013

Η σύντομη ιντερνετική ζωή αυτού του εγχειρήματος λαμβάνει τέλος. Και όμως η στιγμή δεν είναι συμπτωματική. Για κανένα που γράφει εδώ.

Όλα αλλάζουν και από το πρώτο πόστ πριν κάμποσους μήνες δεν μένει πια παρά μια νοσταλγία για το πως ήμασταν και τι απασχολούσε τα βράδια μας τότε. Όχι ότι και τώρα θα σταματήσουμε να πίνουμε, κάνοντας τους ξαδέλφους του Πλάτωνα, απλά άλλα θέματα θα απασχολούν τους αναβλητικούς και νοσταλγικούς εαυτούς μας.

Δεν νιώθω καμμιά ιδιαίτερη ανάγκη να γράψω κάτι συγκεκριμένο τώρα αν και το κάνω,
λόγω ενος αθεράπευτα ρομαντικού ψυχαναγκασμού που δε μου επιτρέπει να δεχτώ το βίαιο τέλος που μας επιβλήθηκε για διάφορους λόγους. Το αγάπησα πολύ αυτό το project και ακόμα περισσότερο αυτούς που γράφαμε μαζί.

Αλλά συνέχεια υπάρχει πάντα, ποτό θα υπάρχει πάντα, blogger υπάρχει πάντα, όρεξη θα υπάρχει για πάντα. Θα ζούμε περιγράφοντας μεθυσμένες στιγμές ή όπως τις λέμε μεταξύ μας, drunkmoments.

Δε χανόμαστε.

απόλαυση

11 Μαρ 2013

Υπάρχουν κάποια άτομα που όταν τα έχεις ανάγκη δεν θα είναι εκεί μαζί σου, αν δεν σε έχουν και εκείνοι ανάγκη. Θα σε αφήσουν μόνο σου.

Υπάρχουν πολλές μεγάλες απολαύσεις στη ζωή. Ένα πολύωρο καυτό μπάνιο, ένα καταπληκτικό σεξ, ένα πανάκριβο ουίσκι. Μέσα σ' αυτές τις απολαύσεις, βάζω και εκείνες τις στιγμές, όπου τα άτομα που με άφησαν μόνο μου όταν τα είχα ανάγκη, τώρα μού τηλεφωνούν γιατί τώρα με έχουν ανάγκη.

Και παίρνουν τα αρχίδια μου. 

διάφορα

10 Μαρ 2013

Ό,τι έσπασε, έσπασε, και καλύτερα να το θυμάμαι όπως ήταν στην καλύτερή του στιγμή, παρά να το κολλάω και να βλέπω τα σπασμένα κομμάτια σε όλη μου τη ζωή.

Margaret Mitchell


Η πραγματική μας πατρίδα είναι η παιδική μας ηλικία.

Ανώνυμος



ήσουν

9 Μαρ 2013


κασκόλ

8 Μαρ 2013

Προσοχή:

Το video που ακολουθεί περιέχει σκληρές εικόνες πολιτισμού.


κάτι σαν γενέθλια

7 Μαρ 2013

Κλαίω αυτή τη στιγμή τιγκα στα ανάμεικτα συναισθήματα. Γενέθλια σου λέει ο άλλος και τέτοια. Για να μην πολυλογώ υπάρχουν δύο σκηνικά μέσα μου.

Το πρώτο είναι οι πράξεις και τα τηλεφωνήματα που έγιναν. Να βλέπεις από τόσο κόσμο ότι μετράς. Για κάποιο λόγο ανεξήγητο. Χωρίς να το αξίζω, δεδομένα. Άνθρωποι που από την καρδιά τους σήκωσαν ένα τηλέφωνο ή κάναν και κάτι μεγαλύτερο. Τεράστια χαρά.

Και από την άλλη τα τηλεφωνήματα που δε γίναν. Να περιμένεις όλη μέρα και εκείνο το όνομα να μη σχηματίζεται ποτέ στην οθόνη. Να ακούσεις εκείνη τη φωνή να σου λέει "χρόνια πολλά". Αλλά ρε φίλε σε ξεχνάει. Μέχρι που βράδιασε, το πήρα απόφαση και στρατολόγησα το αλκοόλ.
Τεράστια λύπη.

Σ'αυτή την τεράστια, λοιπόν, θάλασσα κολυμπάω τώρα. Το ένα κύμα με ρίχνει στη χαρά και το άλλο στη λύπη. Καταλήγω πάντως πως αύριο όλα θα είναι καλύτερα. Είμαι πεπεισμένος ότι γενέθλια, πρωτοχρονιές και τέτοια είναι οι χειρότερες μέρες του χρόνου. Όχι επειδή μεγαλώνεις αλλά επειδή σε γεμίζουν με προσδοκίες. Που σπάνια βγαίνουν αληθινές.

Άσχετο αλλά έχω τους καλύτερους φίλους του κόσμου.

γίνεται

5 Μαρ 2013

Σήμερα ξύπνησα και σκέφτηκα να κάνω μία έκπληξη σε κάποιον που γιόρταζε. Η ιδέα μού ήρθε τελευταία στιγμή και δεν είχα σχεδιάσει τίποτα. Ούτε ήξερα ακριβώς πώς πρέπει να κινηθώ. Αλλά μού άρεσε, και ξεκίνησα με λίγο γκουγκλάρισμα, λίγα τηλέφωνα, λίγο από 'δω κι από εκεί, και τελικά όλα πήγαν καλά.

Μετά έβαλα μια εκπομπή να δω εκεί που έτρωγα και ήταν για τους Έλληνες επιχειρηματίες που εν μέσω κρίσης, κατάφεραν να ορθοποδήσουν χάρη στις καινοτόμες ιδέες τους και σε άλλα χαρίσματά τους. Μιλούσε και ένας διαφημιστής παγκοσμίου φήμης, Έλληνας, και πολύ φίλος και συνεργάτης του συγχωρεμένου του Στηβ Τζομπς. Όταν τον ρώτησε ο δημοσιογράφος, τι φταίει κυρίως που οι περισσότεροι Έλληνες είναι άνεργοι και επικρατεί μία γενική απαισιόδοξη νοοτροπία, ο καλεσμένος απάντησε: "Αυτό που με εκνευρίζει στους Έλληνες, είναι αυτό το δεν γίνεται, που λένε συνεχώς. Μερικές φορές όντως κάτι δεν γίνεται, αλλά συνήθως γίνεται και παραγίνεται."

Έτσι ακριβώς. Κι με εμένα σήμερα, το θέμα είναι ότι σηκώθηκα από το κρεβάτι μου και είπα  ότι θα πραγματοποιήσω αυτό που έχω στο κεφάλι μου. Όσες δυσκολίες κι αν έβρισκα. Και το έκανα. Αλλιώς εναλλακτικά, την επόμενη φορά που θα έβλεπα τον εορταζούμενο, θα τού έλεγα: "Και σκέφτηκα να σού έκανα εκείνη την έκπληξη αλλά μπλα μπλα μπλα". Λες και αν το πεις ότι το σκέφτηκες, είναι σαν να ξορκίζεις την τεμπελιά σου και γίνεται ισάξιο της πράξης.

Όχι, μαν. Λόγια, τέρμα. Φέτος, πράξεις. 

ζητιάνοι

4 Μαρ 2013

Ένα από τα πράγματα που μου σκίζουν την ηρεμία στα δύο είναι οι άνθρωποι που ζητιανεύουν στους δρόμους. Δε μπορώ να δεχτώ ότι φτιάξαμε μια κοινωνία που ο άλλος έχει φτάσει σε τέτοια κατάσταση ώστε αναγκάζεται να πατάει την αξιοπρέπεια του. Αν πάλι βαριέται να δουλέψει και εκμεταλεύεται τις χαραμάδες καλοσύνης των συμπολιτών του, αρνούμαι πάλι να δεχτώ μια κοινωνία που δημιούργησε ένα τέτοιο πλάσμα.

αμφιβολία

3 Μαρ 2013


Αν κάθε βράδυ είσαι εδώ,
ή αν αγκαλιάζω το κενό,
μιας ακόμα μέρας.



γούντι

2 Μαρ 2013

Τον Γούντι Άλλεν τον αγαπάω. Από την πρώτη του ταινία που είδα, και μετά με την υπόλοιπη φιλμογραφία του, τα βιβλία του, τα άρθρα του και τα ρητά του. Και αν δεν το γνωρίζεις, ο Γούντι Άλλεν πάσχει από έναν υποχρονδρισμό, και ίσως αυτό να με κάνει να τον αγαπώ ακόμα πιο πολύ. Υπάρχει μία βαθύτερη σύνδεση, όντας κι εγώ ολίγον αρρωστοφοβικός. Να δες ένα απόσπασμα από τους New York Times όπου μιλάει για την πάθησή του:

"Όταν οι New York Times μου ζήτησαν να πω λίγα λόγια από πρώτο χέρι για την υποχονδρία, ομολογώ πως αιφνιδιάστηκα. Τι φως θα μπορούσα να ρίξω σε αυτού του είδους τη θεοπάλαβη συμπεριφορά, δεδομένου πως παρά του τι είναι γνωστό, δεν είμαι υποχόνδριος, αλλά θεοπάλαβος εντελώς διαφορετικού είδους;

Στην πραγματικότητα είμαι κινδυνολόγος, το οποίο βρίσκεται στον ίδιο χώρο με τον υποχόνδριο, ή μάλλον, στα ίδια επείγοντα. Αλλά ακόμα κι έτσι υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά. Δεν βιώνω φανταστικές ασθένειες, οι ασθένειές μου είναι πραγματικές.

Αυτό που διακρίνει την υστερία μου είναι ότι όταν για παράδειγμα παρουσιάζω ένα ήπιο σύμπτωμα όπως σκασμένα χείλη, εγώ αμέσως βγάζω το συμπέρασμα ότι τα σκασμένα χείλη δείχνουν όγκο στον εγκέφαλο. Ή καρκίνο του πνεύμονα. Μια φορά νόμιζα πως είχα το σύνδρομο των τρελών αγελάδων.

Το θέμα είναι ότι σχεδόν πάντα πιστεύω πως η ζωή μου απειλείται. Λίγη σημασία έχει ότι ελάχιστοι άνθρωποι έχουν πεθάνει από σκασμένα χείλη. Κάθε μικρή ενόχληση ή πόνος με στέλνει σε ένα ιατρείο προκειμένου να με διαβεβαιωθώ πως η τελευταία μου αλλεργία δεν θα οδηγήσει σε μεταμόσχευση καρδιάς, ότι έχω κάνει λάθος διάγνωση στα εξανθήματά μου, και ότι δεν είναι δυνατόν άνθρωπος να κολλήσει την ολλανδική ασθένεια της φτελιάς.

Δυστυχώς, η γυναίκα μου πρέπει να σηκώνει το βάρος αυτού του δράματος. Όπως όταν ξύπνησα στις τρεις το πρωί με ένα σημάδι στο λαιμό, το οποίο για μένα είχε σαφώς τα χαρακτηριστικά του μελανώματος. Τελικά, έπειτα από πολύ θρήνο και σφίξιμο των δοντιών αποδείχτηκε στο νοσοκομείο πως ήταν πιπιλιά.

Καθισμένος χαράματα στα επείγοντα του νοσοκομείου κι ενώ η γυναίκα μου προσπαθούσε να με ηρεμήσει, περνούσα τα πέντε στάδια του πένθους και βρισκόμουν στο στάδιο της "άρνησης" ή της "διαπραγμάτευσης", μέχρι που εμφανίστηκε ένας νεαρός γιατρός και με μια λάμψη θράσους στα μάτια είπε σαρκαστικά: "Η πιπιλιά σας είναι καλοήθης".

[...] Ακόμα κι όταν τα αποτελέσματα του ετήσιου τσεκάπ μου δείχνουν πως είμαι εντελώς υγιής, πως μπορώ να χαλαρώσω γνωρίζοντας ότι το δευτερόλεπτο που φεύγω από το γραφείο ενός γιατρού, κάτι μπορεί να αρχίσει να μεγαλώνει μέσα μου και μετά από ένα χρόνο η ακτινογραφία μου να μοιάζει με πίνακα του Jackson Pollock; Παρεμπιπτόντως, αυτή η αδιάκοπη ενασχόληση με την υγεία μου με έκανε έναν ιατρικό εμπειρογνώμονα. Όχι ότι δεν κάνω και κάποιο περιστασιακό λάθος -αλλά ποιος γιατρός δεν κάνει; Για παράδειγμα, μια φορά έπεισα μια γυναίκα που άκουγε ένα ήπιο βουητό ότι είχε σαρκοφάγα βακτήρια και μια άλλη φορά ανακοίνωσα τον θάνατο ενός ανθρώπου ενώ απλά είχε αποκοιμηθεί πάνω στην καρέκλα.

Αλλά τι είναι αυτή η εμμονή που με κάνει να νιώθω τόσο ευάλωτος; Όταν πανικοβάλλομαι για συμπτώματα που δεν απαιτούν περισσότερα από μια ασπιρίνη ή μια λοσιόν για τη φαγούρα, τι είναι αυτό που με φοβίζει στην πραγματικότητα; Η καλύτερη εικασία μου είναι ότι φοβάμαι τον θάνατο. Πάντα είχα έναν ζωώδη φόβο θανάτου, τη μοίρα που κατατάσσω ως δεύτερη χειρότερη μετά την υποχρεωτική παρακολούθηση μιας ολόκληρης ροκ συναυλίας. Η γυναίκα μου προσπαθεί να με παρηγορεί σχετικά με τη θνητότητα και με διαβεβαιώνει πως ο θάνατος είναι ένα φυσικό κομμάτι της ζωής και πως όλοι θα πεθάνουμε, αργά ή γρήγορα. Παραδόξως αυτή τη φράση ψιθυρισμένη στο αυτί μου στις τρεις το πρωί, με έκανε να πηδήξω από το κρεβάτι ουρλιάζοντας, να σκόνταψω σε κάθε φωτιστικό του σπιτιού και να βάλω το "The Stars and Stripes Forever" στο τέρμα μέχρι να βγει ο ήλιος.

Και τελικά, είναι τόσο υπέροχο να ζεις για πάντα; Μερικές φορές βλέπω στις ειδήσεις ρεπορτάζ για κάποιους ψηλούς ανθρώπους που κατοικούν σε χιονισμένες περιοχές όπου όλος ο πληθυσμός ζει μέχρι τα 140 ή κάπου εκεί. Βέβαια το μόνο που τρώνε είναι γιαούρτι κι έτσι όταν πεθαίνουν δεν ταριχεύονται αλλά μάλλον παστεριώνονται. Και μην ξεχνάμε ότι όλα αυτά τα υγιή άτομα πηγαίνουν παντού με τα πόδια διότι για προσπάθησε να βρεις ταξί στα Ιμαλάια.

Μερικές φορές σκέφτομαι ότι ο θάνατος θα ήταν πιο ανεκτός αν με έβρισκε στον ύπνο μου, αν και στην πραγματικότητα δεν υπάρχει αποδεκτή μορφή θανάτου, με μοναδική ίσως εξαίρεση να ποδοπατηθώ μέχρι θανάτου από δύο ημίγυμνες σερβιτόρες."


Τον νιώθω.


*διάβασε όλο το άρθρο εδώ

1 Μαρ 2013

Αγαπάς σημαίνει κάνεις ένδοξο έναν άνθρωπο. Είναι η μόνη δόξα που θα βρει στη ζωή του.

Γ. Χειμωνάς


υπομονή λοιπόν, όσο κι αν σιχαίνομαι αυτή τη λέξη

28 Φεβ 2013

Κολλημένη πάνω σ’ ένα φύλλο η κάμπια με ενδιαφέρων κοιτούσε τα έντομα που τραγουδούσανε, έτρεχαν, πηδούσανε , πετούσανε…. Όλα γύρο της ήταν σε κίνηση. Μόνο αυτή η καημένη δεν μπορούσε ούτε να βγάζει κάποιο ήχο, ούτε να τρέχει, ούτε να πετάξει. Με πολλές δυσκολίες μπορούσε μόνο να σέρνεται. Και ως που να μετακινηθεί από ένα φύλλο στο άλλο, της φαινόταν σαν να έκανε τον γύρο του κόσμου.
Παρ’ όλ’ αυτά δεν παραπονιόταν, δεν ζήλευε κανέναν κατανοώντας πως ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που μπορεί. Γνώριζε ότι ως κάμπια πρέπει να μάθει να υφαίνει πολύ λεπτά μεταξένια νήματα, για να πλέκει μ’ αυτά το σπιτάκι-κουκούλι της.
Χωρίς πολλές κουβέντες η κάμπια άρχισε με υπομονή και επιμέλεια να εκτελεί το έργο της και την κατάλληλη προθεσμία ήταν τυλιγμένη ολόκληρη μέσα στο θερμό κουκούλι.
– Και μετά τι; Ρώτησε η κάμπια αποκομμένη μέσα στο κουκούλι της από τον υπόλοιπο κόσμο.
– Όλα έχουν τη σειρά τους, άκουσε την απάντηση, να έχεις υπομονή και θα δεις.
Ήρθε ο χρόνος και η κάμπια ξύπνησε και ανακάλυψε πως τώρα δεν είναι εκείνη η δυσκίνητη κάμπια. Γρήγορα και με επιδεξιότητα βγήκε από το κουκούλι και με έκπληξη αντιλήφθηκε πως έχει δυο ελαφρά και φανταχτερά φτερά. Με χαρά και ενθουσιασμό εκείνη κούνησε τα φτερά της και σαν πούπουλο τινάχτηκε στον αέρα και πέταξε και σε λίγο διαλύθηκε μέσα στην γαλάζια αχλή.
Είχε υπομονή…

Λ. ντα Βίντσι

απλά

27 Φεβ 2013

Και εκεί που συζητούσαμε, γυρίζει ο ένας και μάς λέει: Εγώ θυμάμαι τι μού είχει πει ο πατέρας μου όταν ήμουν μικρός:

"Άμα θέλεις τούρτα, θα πρέπει να την μοιραστείς.
Τα σκατά μπορείς να τα φας και μόνος σου". 

Απλά πράματα.

26 Φεβ 2013

Αληθινή αγάπη δεν είναι εκείνη που αντέχει το μακροχρόνιο χωρισμό, αλλά εκείνη που αντέχει τη μακροχρόνια οικειότητα.

Helen Rowland

θέλω.

25 Φεβ 2013

Διάβασα μια στατιστική σήμερα που μιλούσε για τους νέους της Ευρώπης, που πολλοί σπουδάζουν και μετά παραμένουν άνεργοι, συνεχίζονταν να ζούνε κοντά στους γονείς τους. Περισσότερο τ'αγόρια παρά τα κορίτσια.
Δηλαδή μιλούσε για μένα.

Θα μπορούσα να σου πω ότι καλά κάνουμε. Κορόιδα είμαστε; Που να πάμε; Τρώμε, πίνουμε και κοιμόμαστε τζάμπα, άσε που αν βρούμε και καμιά ψιλοδουλίτσα μπορούμε να μαζέψουμε και κανένα φράγκο. Από την άλλη αν κάνει την ίδια ζωή και η κοπέλα μας μπορεί σε καμιά δεκαριά χρόνια να μπορέσουμε να παντρευτούμε κιόλας.

Δε πρέπει όμως. Δε μ'αφήνει η συνείδησή μου να σκέφτομαι και να συνεχίζω να επαναπαύομαι έτσι.

Θέλω να μάθω τη σημαίνει πείνα για να εκτιμήσω το φαΐ, τι θα πει κακουχία για να εκτιμήσω την καλοπέραση, τι θα πει συντροφικότητα μ'έναν άγνωστο για να εκτιμήσω τη φιλία.
Κι ας μη παντρευτώ ποτέ.

αναβλητικός

24 Φεβ 2013

Τέτοιος είμαι εγώ.


Αναβλητικός.

υποτροπιάζω

23 Φεβ 2013

Κοίτα να δεις που φτάσαμε. Να προσπαθώ να σε ξεχνάω. Εκεί μ'άφησες να καταντήσω. Να θέλω να πίνω τα ουισκάκια για πάρτη σου και να μην πρέπει. Έμαθα να πρωτοπίνω επειδή μου μίλησες απότομα ή επειδή θα έκανα να σε δω μια βδομάδα. Και τώρα πίνω επειδή σε ξαναείδα μετά από έξι μήνες.

Χωρίσαμε ρε φίλε, χωρίσαμε. Το λέω για να το ακούσω γιατί έτσι μόνο του, στο κεφάλι μου φαίνεται σαν ανέκδοτο. Δεν πρέπει να μιλάω για σένα γιατί με μαλώνουν οι φίλοι μου. Τώρα λίγο τους ξέφυγα και υποτροπιάζω.

Σ'αγαπώ, το λέω, σ'αγαπώ. Και αυτό δεν κάνει να το πω, θα με μαλώσουν. Από αύριο πάλι στο κουτί του μυαλού μου, κλειδωμένος. Τώρα που οι φίλοι δεν κοιτάζουν, ας το ξαναπώ.
Σ'αγαπώ, σ'αγαπώ, σ'αγαπώ.

λες να προλαβαίνω ακόμα;

22 Φεβ 2013

Τα πράγματα που γράφουν τ'όνομά σου σε περιμένουν στις γωνιές του κόσμου για να σε συναντήσουν. Και το πράττουν συνήθως όταν είσαι μόνος και νέος. Η παρουσία άλλων τα τρομάζει κι όταν έχεις γεράσει πια, δεν έχουν λόγο να έρθουν κοντά σου.

Ελπίζω να έχει συμβεί εκείνη η πρόβλεψη των βιολόγων, ότι θα έρθει μια εποχή που θα ζούμε διακόσια χρόνια και δεν το έχω πάρει χαμπάρι.
Διαφορετικά την έχω χάσει την μεγάλη ευκαιρία μου.

ποτέ δεν ξες

21 Φεβ 2013

Τίποτα το καινούριο και το πάνσοφο δεν θα σού γράψω απόψε. Απλά μια υπενθύμιση. Άκου πώς έχουν τα γεγονότα. Σήμερα ήμουν με ένα τυπάκι για μπύρα και μιλούσαμε για δουλειές. Εκεί ήρθαν δύο άγνωστα τυπάκια για προμόσιον κάτι τσιγάρων. Εκεί, όσο η κοπέλα σημείωνε τα στοιχεία μου και υπήρχε νεκρική σιωπή μεταξύ μας, ρωτάει ο δικός μου το άλλο τυπάκι που απλά περίμενε: "Παίζει η εταιρεία σου να θέλει να γίνει χορηγός μας;". Το τυπάκι του είπε: "Ποτέ δεν ξέρεις. Πάρε ένα τηλέφωνο στα κεντρικά αύριο". 

Αν το σκεφτείς, είναι πάρα πολύ απίθανο η τσιγαροεταιρεία να θέλει να γίνει χορηγός μιας μικρής δουλειάς. Αλλά ο δικός μου έκανε την ερώτηση. Έτσι. Γιατί δεν είχε και τίποτα να χάσει. Θα μπορούσε απλά να ρουφήξει λίγο ακόμα τη μπύρα του και να υπομείνει την μακρόσυρτη σιωπή. Αλλά αντί αυτού, εκμεταλλεύτηκε εκείνο το ένα σιωπηλό λεπτό, θέτωντας μία ερώτηση σε ένα άγνωστο τυπάκι. Και όταν ο δικός μου είπε: "Ναι, αλλά πιστεύεις οτι θα δεχτούν τα αφεντικά σου; Πώς το βλέπεις;". Τότε το άγνωστο τυπάκι απάντησε αυθόρμητα: "Η 100% χαμένη ευκαιρία είναι αυτή που δεν προσπάθησες ποτέ". 

Τίποτα το καινούριο, θα μού πεις. Απλά ο δικός μου είχε κάνει πράξη αυτό που εξέλαβε σαν απάντηση, θέτοντας την αρχική ερώτηση. Ίσως αύριο να πάρει τηλεφωνο όντως, και ίσως, ποτέ δεν ξέρεις, να έχει μία θετική έκβαση.

Επίστροφή στο σπίτι. Κάθομαι με έναν φίλο μου και μού έρχεται μία ατάκα, που ένας άλλος φίλος μου έχει καρφωμένη στο μυαλό εδώ και μήνες και δεν ξέρει από πού τού έχει κολλήσει. Σκέφτομαι να τον ρωτήσω μήπως τού λέει κάτι. Τσάμπα ο κόπος, σκέφτομαι. Πού να ξέρει; Μία καμμένη ατάκα δύο λέξεων, σιγά μην του λέει κάτι. Αλλά το στόμα μου δεν υπακούει το μυαλό και ξαφνικά ανοίγει. Τον ρωτάει. Και, όλως περιέργως παίρνει την απάντηση που έψαχνε. Είναι μια ατάκα από μία παλιά επιθεώρηση που ακόμα και ο ίδιος αναρωτιέται γιατί στο διάολο τη θυμάται ακόμα Ίσως τού είχε μείνει για να μού λύσει κάποια στιγμή στο μέλλον τη δική μου απορία και για να γράψω εν τέλει αυτό το ποστ. 

ο κόσμος της σχιζοφρένειας

20 Φεβ 2013


κάτι κάνουμε λάθος.

19 Φεβ 2013



Ξυπνάω πρωί κι ακούω τη μάνα μου να μουρμουρίζει και να μαλώνει με μια ζακέτα που της είχε κρυφτεί.
Σηκώνομαι. Συναντιόμαστε στο διάδρομο και ανταλλάζουμε καλημέρα.

Μου φάνηκε φυσιολογική. 

Πηγαίνω πλένομαι και καθώς βουρτσίζω τα δόντια μου βλέπω την αφεντομουτσουνάρα μου στον καθρέφτη.

Μου φάνηκε φυσιολογική.

Μέχρι το απόγευμα συνάντησα και μίλησα με αρκετό κόσμο και όλοι μου φάνηκαν φυσιολογικοί.

Γύρισα το απόγευμα σπίτι και αποφάσισα να πάρω τηλέφωνο τον κολλητό μου που είχαμε να μιλήσουμε μέρες.Το σήκωσε και με χαιρέτησε μέσα στο κέφι και στα πειράγματα σαν να μην είχε περάσει ούτε μισή ώρα από τότε που τα πίναμε στο μπαλκόνι μας.
Αμέσως τον ρώτησα γιατί είναι τόσο χαρούμενος.
Μου απάντησε το αποστομωτικό «Γιατί με πήρε το φιλαράκι μου τηλέφωνο.»

Δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο απ'ότι μου εξήγησε μετά. 

Απλά, αυτός ήταν ο φυσιολογικός.
 Όλοι, οι υπόλοιποι, που είχα συναντήσει μέχρι τότε, ήμαστε μίζεροι.

Μετά το έκλεισα και πήγα στο σαλόνι. 
Με είδε η μάνα μου και με ρώτησε «Τι έχεις; Γιατί είσαι χαρούμενος;»
«Γιατί μίλησα νε το φιλαράκι μου.», της απάντησα και χαμογέλασε.

Τότε μου φάνηκε πιο φυσιολογική, μπορεί επειδή είχε βρεί και τη ζακέτα της.


τη νύχτα που ένιωσα τέρμα ηλίθιος

18 Φεβ 2013

Ήταν ένα βράδυ όπου δεν ήμουν καθόλου καλά. Είχα ανάγκη να μιλήσω, να βγάλω από μέσα μου σκέψεις και θλίψη και νεύρα. Να αποσυμπιεστώ. Να πιω και να καλμάρω. Είχα ανάγκη πραγματική να είμαι δίπλα σε κάποιον που να με βοηθήσει και να μού αναπτερώσει το ηθικό. Ήμουν μόνος.

Γι' αυτό απευθύνθηκα σε έναν πολύ καλό μου φίλο. Που κάνουμε κολλητή παρέα τα τελευταία 8 χρόνια. Που βρισκόμαστε και τηλεφωνιόμαστε κάθε μέρα. Που έχουμε πιει και έχουμε πιει. Που έχουμε ανοίξει τις καρδιές μας αρκετά βράδια. Που έχω κάνει πολλά για εκείνον.

Τού είπα ότι δεν ήμουν καλά. Και είχα ανάγκη να μιλήσω. Με έβλεπε και το καταλάβαινε. Τον παρακάλεσα να κάτσει να τα πούμε. Αλλά μού είπε ότι έπρεπε να πάει σπίτι του γιατί έπρεπε να βάλει πλυντήριο ρούχων. Τον ρώτησα γιατί ήταν τόσο σημαντικό αυτό το πλυντήριο. Και μού είπε ότι είχε άπλυτα που θα έπρεπε να τα πάρει μαζί του στεγνά γιατί σε 2 μέρες θα πήγαινε στη μάνα του. Έριξα ένα κλικ ακόμα πιο κάτω την αξιοπρέπειά μου και συνέχισα αυτόν τον διάλογο του παραλόγου, ρωτώντας τον γιατί δεν τα πάει κατευθείαν άπλυτα αφού έτσι κι αλλιώς οι μαμάδες συνηθίζουν να πλένουν ρούχα. Και μού απάντησε το αποστομωτικό, ότι δεν γινόταν γιατί είχε ήδη βάλει το απορρυπαντικό στο πλυντήριο.

Τώρα που το ξανασκέφτομαι θα έπρεπε να είχα συνεχίσει και να τού πρότεινα να τού πληρώσω το 1 κυπελάκι αριέλ που είχε ξοδέψει, αλλά εκείνη την στιγμή δεν είχα όρεξη. Είχα αποτύχει πανηγυρικά. Ξαπλωμένος στον πάτο, ένιωσα τέρμα ηλίθιος.

άστεγος

17 Φεβ 2013

Κάτι συνέβη ξαφνικά και εκεί που κυλούσε η ζωή με τη συνηθισμένη της ραθυμία, έμεινα ξαφνικά να μην έχω σπίτι δικό μου να μείνω. Σε μία ήδη δύσκολη εποχή στη ζωή μου, ήρθε κι αυτό για να ολοκληρώσει τη ροχάλα που έριξε ο Θεός προς το μέρος μου.

Μπορεί λοιπόν κάποια βράδια να αναγκαστώ να τα περάσω σε μια κουκέτα δίπλα σε αρκετά άλλα άτομα αλλά στην ουσία δε με πειράζει. Γιατί δεν είμαι μόνος. Άστεγος αλλά όχι μόνος.
Και νομίζω αυτό που πειράζει τους πραγματικούς αστέγους, είναι πιό πολύ ότι νιώθουνε μόνοι και αβοήθητοι, δίπλα στους περαστικούς, θύματα της αδιαφορίας, παρά το ότι δεν έχουν ένα τυπικό σπίτι. Νομίζω.

16 Φεβ 2013


«Το να αγαπάς σε κάνει να υποφέρεις. Για να αποφύγεις να υποφέρεις, πρέπει να μην αγαπήσεις. Αλλά τότε, θα υποφέρεις από την έλλειψη της αγάπης. Αρα, όταν αγαπάς, υποφέρεις, αλλά και όταν δεν αγαπάς, πάλι υποφέρεις. Κι όταν υποφέρεις, δεν περνάς καλά.

Για να είσαι ευτυχισμένος, πρέπει να αγαπάς. Αρα, για να είσαι ευτυχισμένος πρέπει να υποφέρεις, αλλά όταν υποφέρεις θα είσαι δυστυχισμένος. Αρα, για να είσαι δυστυχισμένος πρέπει να αγαπάς ή να αγαπάς να υποφέρεις ή να υποφέρεις από την πολύ ευτυχία.»

Γούντυ Άλλεν

είδωλα

15 Φεβ 2013

Πριν καιρό είχα γράψει σε αυτό το blog για τον Πιστόριους. Για το πόσο εκπληκτικά δυνατή ψυχή είναι και το πόσα εκατομμύρια ανθρώπους έκανε να κλάψουν από περηφάνεια για το είδος τους. 

Χτες πυροβόλησε και σκότωσε την κοπέλα του, αφού πιο πριν την είχε κλειδώσει για 2 ώρες στο μπάνιο και την άκουγε να κλαίει και να φωνάζει. 

Τροφή για σκέψη. Δεν υπάρχουν είδωλα. Μόνο κάποιες σπάνιες, θεϊκά πλασμένες, πλευρές σε κοινά θνητά, όπως εσύ, όντα. 

Μην το ξεχάσεις.

βαλεντινομέρα

14 Φεβ 2013

Μια φωτογραφία και ένα τραγούδι για τη μέρα που όλους τους βρίσκει να κυνηγάνε, να θρηνούν ή να γιορτάζουν. Και λίγους απ'οτι φαίνεται να αισιοδοξούν.



τα χρήματα είναι μια ψευδαίσθηση

13 Φεβ 2013


Άφησε τα τελευταία του χρήματα σε έναν τηλεφωνικό θάλαμο, το 2001. Πέταξε την άδεια οδήγησης και το διαβατήριό του, άλλαξε το όνομά του, απαρνήθηκε τα χρήματα και από τότε ζει μέσα σε σπηλιές.
Ο 51χρονος Daniel Suelo, ζει μέσα σε σπηλιές στην έρημο Moad της Γιούτα, χωρίς καθόλου χρήματα, αναζητώντας τροφή στη φύση γύρω του! Άλλαξε το όνομά του από Shellabarger  σε Suelo, που στα Ισπανικά σημαίνει «Γη».
 «Τα χρήματα είναι μια ψευδαίσθηση, γιατί όταν το σπίτι σας σήμερα κοστίζει 500.000 δολάρια και αύριο 300.000, τι απέγιναν αυτά τα 200.000;», είχε πει ο Daniel, όταν εγκατέλειψες τον …πολιτισμένο κόσμο.
Ο στενός φίλος του και συγγραφέας Mark Sundeen είχε χάσει αρκετά χρόνια τα ίχνη του και μόλις μετά την οικονομική κρίση του 2008 ξαναθυμήθηκε τον Daniel. «Έγινε πρότυπο για πολλούς Αμερικανούς. Έτσι θέλησα να γράψω κάτι για τη ζωή και τη φιλοσοφία του», λέει ο Mark αναφερόμενος στο βιβλίο του με τίτλο «The Man Who Quit Money» ( «Ο άνθρωπος που εγκατέλειψε τα χρήματα»).



το γυράκι

12 Φεβ 2013

- Ποιο είναι το πιο όμορφο πράγμα που έχεις δει στη ζωή σου;

Δεν είναι μία εύκολη ερώτηση. Οι περισσότεροι θα σού πουν πως πρέπει να το καλοσκεφτούν. Αλλά πες ότι την υποβάλλεις μαζί με ένα περίστροφο στον κρόταφο κάποιου. Κάτι θα σού απαντήσει. Κάποιος θα σού πει τη γέννηση του παιδιού του, άλλος το χαμόγελο της μαμάς στην αποφοίτησή του, και κάποιος το πρόσωπό της όταν έλεγε "ναι" στην πρόταση γάμου του.

Εγώ, χωρίς πιστόλια και τέτοια, θα σού έλεγα: τα μάτια της όταν ξυπνούν. Ίσως σκεφτείς, ότι έχω αυτή την άποψη γιατί για να τη βλέπω να ξυπνά, μάλλον θα έχουμε κοιμηθεί και μαζί το προηγούμενο βράδυ και θα είμαι επηρεασμένος από αυτό το γλυκό γεγονός. Να σού απαντήσω, καλέ μου φίλε. Μια μέρα πήγα και χτυπούσα τα κουδούνια της πρωινιάτικα, και μού άνοιξε αγγουροξυπνημένη την πόρτα της. 

Πώς είναι όταν δεν έχεις φάει από το πρωί, πας για 5x5, τρέχεις 2 ώρες, και ύστερα πας καπάκι για ποτά και γίνεσαι κώλος, και κάπου στο ξημέρωμα σού φέρνει κάποιος ένα σουβλάκι από το αγαπημένο σου σουβλατζίδικο; Το κακόμοιρο το γυράκι δεν περνάει ούτε από γλωσσικά αισθητήρια, ούτε από μασήματα και μαλακίες. Το πιάνεις, το φέρνεις κοντά, και χλάπατις. Στομάχι και 3 points. 

Ε, αυτό το συναίσθημα. Την έβλεπα σαν γυράκι.

μπαμπάκια

11 Φεβ 2013

Το ξέρω θα γράψω γενικότητες και μάλιστα της κακιάς ώρας.
Αλλά πιστεύω ότι το έγκλημα που κάνουν οι πατεράδες στις κόρες τους είναι άνευ προηγουμένου.
Όχι όλοι φυσικά.
Το θέτω σαν θέμα φύλου γιατί το κακό π.χ που κάνουν οι μανάδες στους γιους είναι εντελώς διαφορετικό και τις περισσότερες φορές επικίνδυνο για τους ίδιους και μόνο. Ένας γιος θα πει στην τελική ανάλυση "μάνα, παρέτα με" ενώ η κόρη μέχρι να πεθάνει θα λέει "ναι, μπαμπάκα".
Μπαμπάκια. Το ζω και το έζησα στο πετσί μου. Και ποτέ δε λέγεται το "όχι, μπαμπά". Λες και είναι απαγορευμένη λέξη.

Νιώσε λίγο ότι αν δεν γίνεις πυρηνική επιστήμονας, δε θα απογοητεύσεις το μπαμπάκα σου ότι και να λέει.
Και αν τον απογοητεύσεις, πρόβλημα του γιατί είναι καθυστερημένος.
Δίνουν οι μπαμπάδες πολύ κακό παράδειγμα. Ξεχάσανε, αν μάθανε και ποτέ, τι σημαίνει έρωτας.
Άσε με βρε μαλάκα να χαρίσω αυτό το συναίσθημα στην κόρη σου και γίνεται αύριο διδάκτορας του πολυτεχνείου.

Τελικά που καταλήγουμε; Κομπλεξικά κορίτσια που τρέχουν μια ζωή πίσω από την επιτυχία χωρίς να τη φτάνουν ποτέ.
Και πάντα θα υπάρχει αυτό το κενό που από ένα σημείο και μετά, συνηθίζουν και ζουν μέσα στο σκοτάδι του.

Κρίμα για τον έρωτα που δεν άνθισε, για κάποια όνειρα που κυνηγούσε ο μπαμπάς.

τι υπέροχο χαμόγελο..

10 Φεβ 2013


επιβολή

9 Φεβ 2013

Είναι πολύ απογοητευτική η σκέψη ότι μόνος μου δεν πρόκειται να αλλάξω όσα με χαλάνε. Ξέρω ότι κάποια πράγματα πρέπει να σταματήσω να τα κάνω, για να νιώσω καλύτερα. Αλλά δεν τα κάνω. Γιατί είναι πιο εύκολο να τα κάνω, από το να μην τα κάνω. Κι όλο τα αφήνω για αύριο και για αύριο. Ή αφήνω να ελπίζω ότι θα βρεθεί κάποιος να με σπρώξει και να μού δώσει αυτή την ώθηση ώστε να αλλάξω. Αλλά αυτός ο άνθρωπος δεν θα έρθει ποτέ, γιατί ακόμα και να εμφανιστεί, εγώ θα βαριέμαι να σηκωθώ και να πάω να τού ανοίξω την πόρτα.

Είναι πολύ απογοητευτική η σκέψη ότι δεν είμαι τόσο ώριμος ώστε να φροντίζω τον εαυτό μου. Δηλαδή, παλιά, γιατί δεν παράτησα το σχολείο; Γιατί δεν έμεινα ποτέ από απουσίες; Γιατί δεν πήρα ποτέ κάτω από τη βάση στον έλεγχο; Επειδή υπήρχε η μαμά, ο μπαμπάς, ο καθηγητής. Υπήρχε κάποιος από πάνω μου και μού έλεγε τι να κάνω. Και ήξερα ότι είναι το σωστό, γι' αυτό και δεν επαναστατούσα, αν και γκρίνιαζα αλλά εντάξει. 

Έναν τέτοιο άνθρωπο θα ήθελα. Να έρθει και να μού βάλει ένα πρόγραμμα. Να μού πει: "Σταμάτα να κάνεις αυτό και ξεκίνα να κάνεις εκείνο. Δεν έχει μα και μου. Σήκω, ντύσου, βγες έξω, άσε κάτω το πηρούνι σου επιτέλους, πάρε τον φίλο σου να πάτε για καφέ που σού έχει πει τόσες φορές, πήγαινε στο μέγαρο να δεις μια παράσταση, πήγαινε στο οακα να δεις τον παναθηναϊκό, βάλε πλυντήριο τώρα, παίξε μπάσκετ, απάντα σε εκείνο το ιμειλ, δούλεψε, ώρα για ύπνο. Ναι καλά άκουσες, ώρα για ύπνο. Δεν έχει μα και μου. Αν δεν νυστάζεις μην κοιμηθείς, αλλά θα ξυπνήσεις στις 10 όπως και να 'χει. Γιατί το λέω εγώ."

Είναι πολύ απογοητευτική η σκέψη ότι θέλω μία γλυκιά χούντα. Κάποιον που να τον θεωρώ ανώτερό μου, να μού μιλάει όμορφα και ευγενικά για να μην τρελαίνομαι, αλλά να μην μού αφηνει περιθώρια να την σκαπουλάρω από το πρόγραμμά μου. Αφού θα είναι για το καλό μου. Βέβαια αυτό δεν θα γίνει ποτέ, γιατί αν έρθει κάποιος ή κάποια και μού πει όλα τα παραπάνω, θα τού πω: "Και ποιος είσαι εσύ ρε μεγάλε; Το αφεντικό μου είσαι; Κουμάντο στη ζωή μου θα κάνεις; Ναι, αν μ' αγαπάς, όπως λες, να με δεχτείς έτσι όπως είμαι με τα ελαττώματά μου".

Άραγε όλοι οι άνθρωποι θα λειτουργούσαν καλύτερα κάτω από ένα τέτοιο καθεστώς; Ή μόνο εμείς οι αναβλητικοί είμαστε; Άραγε υφίσταται όρος "γλυκιά χούντα" ή είναι σαν να λέμε "καλός καρκίνος"; 

Απλά εννοώ ανθρώπους που θα σου επέβαλαν να ακολουθείς τα ονειρά σου. 

Αυτό που είχα σκεφτεί μια φορά ήταν το εξής. Να βρεθούν 2-3 τέτοιοι φίλοι, που να είναι στην ίδια φάση, και να αποφασίσουν ο ένας να γίνει ο εντολέας του άλλου. Θα λέει: "Θα πας και θα μιλήσεις σε αυτήν την κοπέλα που κάθεται εκεί. Δεν έχει θα ξεφτιλιστώ, θα γίνω ρεζιλι, ντρέπομαι. Αν ένιωθα ότι θα ξεφτιλιστείς, σαν φίλος δεν θα σού έλεγα να το κάνεις. Πιστεύω ότι μόνο κάτι θετικό μπορείς να πάρεις από αυτό." Και ο άλλος μετά θα έκανε το ίδιο για τον πρώτο. Όχι σαν παιχνίδι δοκιμασίας. Δεν θα μετρούσε σκορ πόσα έκανε ο ένας και πόσα ο άλλος. Θα ήταν σε φάση: "Σε ξέρω τόσα χρόνια, μέσα από τόσες συζητήσεις που έχουμε κάνει, πιστεύω ότι ξέρω τι θα ήταν καλό για σένα, και θα σού επιβάλλω το δρόμο για να το αποκτήσεις. Κι εσύ θα κάνεις το ίδιο για μένα." Το 'χε κάνει σε ένα επεισόδιο η Μόνικα με την Ρέιτσελ. Πλάκα είχε.


Άτομα που θα σού επιβάλλουν να ακολουθήσεις τα όνειρά σου. Χε, μ' άρεσει.



ο προπονητής και εγώ

8 Φεβ 2013

Χτες περνούσα από το στάδιο της πόλης μου, γύρω στις 7 το απόγευμα. Συνηθισμένη διαδρομή, θα την έχω κάνει και 2000 φορές από τότε που γεννήθηκα.
Όπως περπατούσα λοιπόν χωρίς να δίνω καμία σημασία κάτι φωνές διέκοψαν τα ταξίδια του μυαλού μου.
Ήταν οι φωνές ενός προπονητή του τένις που εκείνη τη στιγμή ακουγόντουσαν σε όλη την πόλη.
Κοντοστάθηκα και άκουσα έναν άνθρωπο γύρω στα 30 να φωνάζει σε ένα κοριτσάκι το πολύ 10 χρονών για το πως κρατούσε τη ρακέτα της.
Αμέσως σκέφτηκα πόσο μαλάκας ήταν. Μα είναι δυνατόν να κάνεις ένα κοριτσάκι σκουπίδι εξαιτίας του πως κρατάει τη ρακέτα της;
Όσες φορές και αν του το έχεις δείξει.

Πριν ξεκινήσω να προσπερνάω κατάλαβα πως κάνω πάλι το ίδιο λάθος.
Μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα για έναν άνθρωπο από μία στιγμή που τον είδες όσο τραγική κι αν είναι η συμπεριφορά του;
Εγώ δηλαδή είμαι πάντα ευγενικός και καλός; Σίγουρα όχι.
Που ξέρω ότι αυτού του τύπου χτες δε χτύπησε ο αδερφός του σε τροχαίο, δε μπαγλαρώσανε τον πατέρα του για χρέη, δεν έφυγε η κοπέλα του για δουλειά εξωτερικο.
Ζωή σημαίνει ευκαιρίες. Ας δίνουμε και μία και δύο και τρεις ευκαιρίες.
Για να δείξει πόσο γλυκά μπορεί να μιλήσει σ'ένα παιδί.

Χτες αν έβλεπε εμένα κανείς και το τι έλεγα σε μία κοπέλα μπορεί να πει πως τη γουστάρω ενώ δε μου καίγεται στην πραγματικότητα καρφί.
Μπορεί να με έβλεπε να μιλάω απότομα στους φίλους μου που λατρεύω. Ή να μιλάω με απέχθεια για έναν άνθρωπο που θα έδινα ανά πάσα στιγμή και τη ζωή μου.
Μην κρίνεις, καθόλου αν γίνεται, τουλάχιστον όχι επιπόλαια.
Και το λέω για να το ακούσω εγώ πρώτα.

ευτυχισμένη κότα.

7 Φεβ 2013

Μια φορά ένας κλέφτης μπήκε σε ξένο κοτέτσι και έκλεψε μια κότα. Όταν έφευγε, τυχαία έριξε κάτω τη λαμπάδα και το κοτέτσι πήρε φωτιά. Η κότα κοίταξε πίσω και βλέποντας τη φωτιά κατάλαβε πως ο άνθρωπος της έσωσε τη ζωή.
Όταν ο κλέφτης ταΐζε την κότα με κεχρί και ψωμί η κότα κατανοούσε πως τη φροντίζει.
Όταν ο κλέφτης περιπλανιόταν από πόλη σε πόλη κρύβοντας την στον κόρφο του η κότα καταλάβαινε πως την αγαπά.
Και όταν είδε τον κλέφτη να σηκώσει το μαχαίρι η κότα κατάλαβε ότι θέλει να αυτοκτονήσει και πήδηξε ενάντια στο μαχαίρι για να καλύψει με το σώμα της τον κλέφτη. Και πέθανε ευτυχισμένη.

Π. Μορντκόβιτς

Format.

6 Φεβ 2013

Έχεις έναν υπολογιστή ο οποίος θεωρείται πολύ καλός. Δυνατή motherboard, καινούριος επεξεργαστής, μπόλικη RAM, και το πιο πρόσφατο λειτουργικό.

Αλλά κρασάρει.

Τι κάνεις πριν καταλήξεις στην έσχατη λύση, το format;

Ψάχνεις για κάποιον ιο. Δεν βρίσκεις.

Τι κάνεις πριν καταλήξεις στην έσχατη λύση, το format;

Ψάχνεις ασυμβατότητες.

Απεγκαθιστάς drivers, ξαναεγκαθιστάς drivers, ανανεώνεις drivers.
Ψαχουλεύεις την registry. Απεγκαθιστάς κάνα "υποπτο" πρόγραμμα. Reboot.

Eξακολουθεί να κρασάρει.

Tι κάνεις πριν καταλήξεις στην έσχατη λύση, το format;

Συνεχίζεις να ψάχνεις τις ασυμβατότητες.

Αλλάζεις τις RAM. Κάνεις reboot. Αλλάζεις θέση στην κάρτα γραφικών. Κάνεις reboot. Μπαινοβγάζεις και αλλάζεις θύρες σε όλες τις pci κάρτες. Reboot.

Δεν βρίσκεις λύση. Τι κάνεις;

Ε, format.

Έχεις τη δουλειά σου, έχεις τους φίλους, έχεις τη γκόμενά σου και την υγειά σου. Θεωρείσαι "μια χαρά" δηλαδή. Αλλά νιώθεις ένα κενό. Μια θλίψη εκεί βαθιά που επιμένει να τριβελίζει. Μα δεν έχεις ιδέα πού βρίσκεται το πρόβλημα.

Τι κάνεις;

Ψάχνεις τις ασυμβατότητες.

Όπως όταν έβγαζες τις RAM και έκανες επανεκκίνηση. Παίρνεις μία άδεια από τη δουλειά σου για λίγο.

Είσαι καλύτερα; Όχι; Συνεχίζεις να ψάχνεις.

Κάνεις ένα διάλειμμα από την γκόμενά σου.

Είσαι καλύτερα; Όχι; Συνεχίζεις να ψάχνεις.

Κάνεις ένα διάλειμμα από τους φίλους σου. Δεν βρίσκεστε τόσο συχνά, κάνεις παρέα και με άλλους.

Είσαι καλύτερα; Όχι;

Τι κάνεις;


Format.


ghost

5 Φεβ 2013

Δεν περπατάς στην πόλη σου. Δε συζητάς με τους φίλους σου. Δεν ακούς καν αυτά που λέγονται.
Δε σε νοιάζει που πηγαίνεις ή από που έρχεσαι. Είσαι απλά ένα φάντασμα. Και ένας εαυτός ξεχασμένος εντελώς, μέσα στα χρόνια μιζέριας.
Γνωστά όλα αυτά. Επαναλαμβανόμενα.

Ακούω ξανά Χατζιδάκι και μου υπενθυμίζονται όλες οι πικρές αλήθειες ξανά και ξανά καθώς βλέπω δύο πανέμορφες κοπέλες να χορεύουν.
Όπως τις βλέπω μου έρχεται η ηλίθια αλλά απόλυτα δικαιολογημένη σκέψη, ότι δε γίνεται η δυστυχία να χτυπήσει ποτέ την πόρτα τους.
Και εσείς να τις βλέπατε το ίδιο θα λέγατε.

Έχω τη θεωρία ότι αν απασχολείς το μυαλό τόσο έντονα με περασμένα μεγαλεία δεν έχει τη δυνατότητα να επεξεργαστεί τα παρόντα.
Δεν είναι θέμα χρόνου η μνήμη. Θέμα έντασης είναι.
Δε θυμάμαι τι έφαγα χτες αλλά θες να σου πω τι μου είχε πει ένα βράδυ του Μάρτη πριν 2 χρόνια;

Τελοσπάντων η μόνη περίοδος που ζει αυτός ο εαυτός παρέα μου είναι οι ώρες του ποτού.
Οι μόνες στιγμές που το τώρα συναντάει τις παλιές καλές μέρες και το φάντασμα πάει για ξεκούραση.

4 Φεβ 2013

                    

εγώ

3 Φεβ 2013

Σήμερα κοιτάχτηκα στον καθρέφτη και είπα: "είμαι όμορφος". Το είπα και το εννοούσα. Ήταν εκεί το πλατύ κούτελό μου, τα ευτραφή μάγουλά μου, η μεγαλούτσικη μύτη. Αλλά είπα: "Είμαι όμορφος". Και το ένιωθα, φίλε. Κοίταζα εκείνον τον τύπο με την μπόλικη αγάπη στα μάτια του, που είναι καλός φίλος, καλός γιος, καλός ερωτικός σύντροφος, φιλότιμος επαγγελματίας, ανοιχτόκαρδος τύπος. Πλησίασα κοντά το γυάλινο ομοίωμα και μού ψιθύρισα: "Είσαι όμορφος, μάγκα".

Ύστερα έσπρωξα την πόρτα του ασανσέρ και μαζί της, τα κόμπλεξ μου. Ο κόσμος ήταν ηλιόλουστος βραδιάτικα και είχε ζέστη φεβρουαριάτικα. Πόσο δύσκολο να τα βρεις με το μυαλό σου, μα και πόσο καταπληκτικά όλα, όταν τα καταφέρνεις; Ο πιο στριφνός καθηγητής είμαι εγώ. Ο πιο μεγάλος δικτάτορας, εγώ. Όμως όταν τα πάμε καλά, η ζωή είναι μόνο αγάπη. Και δεν φοβάμαι τίποτα πλέον.

Είμαι όμορφος.

paperman

2 Φεβ 2013


"A single man"

1 Φεβ 2013

«Μου παίρνει χρόνο το πρωί για να γίνω ο George. Χρόνο για να προσαρμοστώ σ’ αυτό που αναμένεται από τους άλλους για τον George. Μέχρι να ντυθώ και να βάλω τις τελευταίες πινελιές στον ελαφρώς δύσκαμπτο αλλά τέλειο George, γνωρίζω ακριβώς τι ρόλο πρέπει να παίξω. Ας τελειώνει κι αυτή η αναθεματισμένη μέρα.»

«Λίγες φορές στη ζωή μου υπήρξαν στιγμές απόλυτης διαύγειας. Όταν για μερικά σύντομα δευτερόλεπτα η ησυχία πνίγει τον θόρυβο, και αισθάνομαι, αντί να σκέφτομαι. Είναι σα να αρχίζουν όλα μόλις τώρα. Και συνειδητοποιώ ότι όλα γίνονται όπως είναι γραφτό να γίνουν… .»

"A single man", εξαιρετική ταινία.

κάτι άλλο

31 Ιαν 2013

Μια ωραία σκέψη που κάνω συχνά είναι η εξής: Μπορεί η μαμά και ο μπαμπάς σου να σού έκαναν ένα αδερφάκι μόνο, αλλά αυτό δεν σε εμποδίζει από το να αποκτήσεις όσα ακόμα αδερφάκια θέλεις σε αυτή τη ζωή. Και να τα νιώθεις αδερφάκια σου κανονικά. Θα είσαι πάντα δίπλα τους όποτε σε χρειαστούν, η χαρά και η λύπη τους θα είναι η χαρά και η λύπη σου, τα χρήματά σου θα είναι και δικά τους. Κανονικά αδερφάκια. Δεν νοοείται να είσαι εσύ ευτυχισμένος και αυτοί όχι. Δεν υπάρχει αυτή η σκέψη απλά. Όπως ακριβώς με τα βιολογικά σου αδερφάκια.

Γι' αυτό το λόγο καταρρέουν οι θεωρίες όπως η αριοσοφία, η φυλετική ανωτερότητα, η ευγονική. Το αίμα είναι σαν τη βενζίνη στο αμάξι. Το ποιον θα βάλεις μέσα είναι ένα, αλλά το με ποιον θα ζήσεις το γαμάτο road trip, είναι κάτι άλλο.

χορός με τη σκιά μου

30 Ιαν 2013


Σαν μπήκα σπίτι μου άρχισα να χορεύω.
Ο ήχος μιας μπάντας με παρασύρει.
Σκίζω το τοίχο, βρίσκομαι στους δρόμους, χρωματισμένους εφιαλτικά κι οι μπάντες να χτυπάνε στους ρυθμούς ξέφρενα, ενώ εγώ χάνομαι μέσα στο χρόνο, μόνος, έρημος, μέσα από εκεί που ήρθα, αφήνοντας πίσω μου ένα χαμόγελο παντοτινό στη μνήμη των ανθρώπων.
Γιατί ποτέ κανείς δεν θα γνωρίσει αν ήρθα, αν έφυγα κι αν πράγματι υπήρξα κάποτε τυχαία ανάμεσά τους

Μάνος Χατζιδάκις

Silence of love

29 Ιαν 2013


ο σωστός δρόμος

28 Ιαν 2013

Παλιά, θυμάμαι, είχα επαγγελματικές φιλοδοξίες. Ότι θα σπουδάσω, θα περάσω από πολλές δουλειές, θα μάθω δίπλα στους παλαιότερους, ώστε να γίνω σιγά-σιγά πολύ καλός επαγγελματίας. Και μετά ακόμα καλύτερος, και όσο περνάνε τα χρόνια να γίνομαι πιο καλός και πιο καλύτερος.

Τελευταία, προσπαθώ να σκεφτώ μία, μόνο μία, επαγγελματική ευκαιρία που θα άξιζε τόσο ώστε να ζω μακριά από τους γονείς μου όσο θα μεγαλώνουν, μακριά από τα αδέρφια και τους φίλους μου όσο θα παντρεύονται και θα κάνουν παιδιά.

Και δεν βρίσκω.

Χαίρομαι που έχω αποβάλλει λέξεις όπως "καριέρα" και "σταδιοδρομία", από το εσωτερικό λεξικό μου. Νιώθω καλά που η πρώτη μου προτεραιότητα είναι οι άνθρωποι που αγαπώ. Νομίζω ότι είμαι στο σωστό δρόμο, πια.

καληνύχτα εαυτέ μου

27 Ιαν 2013

Θα εκδικηθώ τον εαυτό μου με τον πιο βάναυσο τρόπο που μπορείς να φανταστείς. Θα τον ξεχάσω.

John Steinbeck

δε θέλω.

26 Ιαν 2013

Συνάντηση φίλων μετά από τριάντα χρόνια.

«Καλά είσαι;»
«Καλά είμαι.»
Έμεινε αρκετή ώρα με σκυφτό το κεφάλι κι έπειτα το σήκωσε απότομα.
«Κατάλαβα πως είσαι καλά όταν σ'αγκάλιασα. Δε βλέπω ξέρεις. Το κατάλαβες; Παίρνω και σύνταξη. Θες ένα τσιγάρο;»
«Όχι, ευχαριστώ.»
«Οι γιατροί λένε πως αν κάνω εγχείρηση, μπορεί και να δω.»
«Γιατί δεν κάνεις τότε;»
«Δε θέλω», μίλησε γρήγορα. «Δε θέλω να βλέπω τίποτα, κανέναν. Θέλω να βλέπω μόνο αυτούς που αγκαλιάζω.»

ο χαζός

25 Ιαν 2013

Μεγαλώσαμε με το "τι θα πει ο κόσμος;" και ο κόσμος τελικά δεν είπε ποτέ τίποτα. Ούτε καν μάς θυμάται, ή μπορεί και να κάνει πως δεν μάς γνωρίζει πλέον. Είμαστε ένα τίποτα που νομίζει ότι είναι κάτι σημαντικό. Έχουμε έναν θησαυρό με χρυσά φλουριά και πετάμε από ένα, κάθε λεπτό, στον υπόνομο του χάους. Κάτω από τα χρυσά νομίσματα υπάρχουν τα αργυρά, και από κάτω ίσως να είναι και πλαστικά. Πέτα τα νιάτα σου. Μην κάνεις όσα θα ήθελες. Κάτσε στη θλίψη και στη σιωπή, φοβούμενος την σκέψη των άλλων για σένα.

Σ' το λέω από τώρα, αναβλητικότη. Την επόμενη φορά που θα κάνω κάτι που το θέλει πολύ η καρδιά μου, και βρεθεί κάποιος να με κοροϊδέψει, θα τού βρέξω το παντελόνι. Και μετά θα πω σε όλους ότι κατουρήθηκε, ο χαζός.

μισοί αιώνες αγάπης

24 Ιαν 2013

Άκουσα σήμερα ένα γέρο να λέει: "Είμαι παντρεμένος 50 χρόνια με τη γυναίκα μου. Άσχετα αν έχει πεθάνει εδώ και 13."
Λυγίζω σαν κλαράκι στο βοριά. Πολύ κλάμα, κωλόχαρτο στα μάτια, σπασμοί του προσώπου για να μην ακουστώ. Οι μπύρες και οι μνήμες, αναγκαστικά μαζί, αρχίζουν να εμφανίζονται. Κλωτσώντας με πάλι, μέσα στη δίνη της αγάπης που παραλίγο να ζήσω.

Αυτό είναι αγάπη γαμώτο. Ο ορισμός της. Κρατημένη να του έχεις, την πιό ευρύχωρη θέση στην καρδιά.
Ακόμα και αν είναι νεκρός και είσαι 80 χρονών.

αδικία

23 Ιαν 2013

Τα πράγματα που πραγματικά τα πιστεύεις και δεν μπορεί να στ' αμφισβητήσει κανένας, πάρα πολύ σπάνια τα ξεστομίζεις.
Αρκεί να σκεφτείς, πόσες φορές έχει πει σ'αγαπώ στον κολλητό σου και δεν ήσουν πιωμένος.
Κι αν δεν πίστηκες ακόμη, σκέψου πόσες φορές το είπες στον πατέρα σου.

Η αδικία είναι ότι αυτός δεν θα με συναντήσει (εύχομαι) ποτέ μεθυσμένο.

αντίδραση

22 Ιαν 2013



Απλά ένας τύπος που μαθαίνει ότι θα γίνει μπαμπάς. Δες έκφραση.

Είναι πολύ συγκινητικό να χαίρεσαι τόσο πολύ επειδή θα δώσεις αγάπη σε ένα πλάσμα, που ακόμα δεν έχει υπάρξει. Δεν το έχεις δει καν. Και όταν το παιδί δει αυτό το βίντεο, θα μπορεί να λέει πως ήταν τυχερό πολύ, γιατί το αγαπούσαν πριν έρθει στον κόσμο. 

Regular Monday Night

21 Ιαν 2013


20 Ιαν 2013

"Η εκπαίδευση είναι θαυμάσιο πράγμα. Αλλά καλό είναι να θυμόμαστε ότι τίποτε από όσα αξίζει να γνωρίζουμε δεν μπορεί να διδαχθεί."

                                                       Όσκαρ Ουάιλντ

φασαρία

19 Ιαν 2013

Θα ήθελα να εμφανιστείς μόνο όταν θα είχες να μού πεις: 

"Ξέρεις, θέλω να γίνω η γυναίκα της ζωής σου και εσύ ο πατέρας των παιδιών μας. Το θέλω, γιατί ξέρω ότι εσύ είσαι ο καλύτερος άντρας που μπορώ να έχω. Ίσως να υπάρχουν καλύτεροι από σένα κάπου στην υδρόγειο, αλλά δεν είμαι διατεθειμένη να τζογάρω για να τους βρω. Θέλω εσένα, γιατί ξέρω ότι εμείς οι δύο θα είμαστε περίφημα. Θα είμαστε ευτυχισμένοι σε αυτή την ζωή".

Αν δεν μπορείς να μού το πεις αυτό, σε παρακαλώ, συνέχισε να αναπαύεσαι στην σιβυλλική σιωπή σου. Δεν σού κρατάω καμία κακία, ειλικρινά.

Απλά δεν την αξίζω, τόση φασαρία, ξανά.

πόση πίκρα σ'ένα βράδυ

18 Ιαν 2013

Έχετε νιώσει ποτέ σ'ένα βράδυ τόση πίκρα;
Στο τέλος του, μετά από άπειρο αλκοόλ και καπνούς να λέτε 'ας πάω για ύπνο'.
'Άλλη μια χαμένη μέρα αλλά είναι 5 το πρωί. Ας πάω για ύπνο. Δεν υπάρχει περίπτωση να τηλεφωνήσει τώρα'.
'Να ξημερώσει το αύριο. Μια παρθένη μέρα, γεμάτη φως και πολλές ώρες υποψήφιες για να με πάρει τηλέφωνο'.

«Γιατί δεν κάνουμε παιδιά, αγάπη μου;»

17 Ιαν 2013

Έγραφε ο Μίλαν Κούντερα, στην εφηνερίδα La Repubblica, αναρωτιέμαι: «Έχουν παιδιά οι ποιητές ή έχουν παιδιά οι ήρωες των μεγάλων μυθιστορημάτων;»
Όχι, απαντά ο συγγραφέας του Αστείου έχοντας ξεχερσώσει τα γενεολογικά δέντρα διάσημων ηρώων. Κι αυτό δεν είναι καθόλου αστείο. Ίσως κι ο ίδιος να μην έχει παιδιά, για να καταπιαστεί με το θέμα και να κάτσει κάτω να το ψάξει. Αλλά είναι δυνατόν να 'χει παιδιά ένας ήρωας ή ένας ποιητής; Πώς θα παραμείνει ελεύθερος για να κάνει ό,τι θέλει, να παίζει ό,τι θέλει και να πάει εκεί που θέλει; Όταν έχεις παιδιά και τα βάζεις με τους ανεμόμυλους, μπορεί να γίνεις και παράδειγμα προς μίμηση. Όταν όμως έχεις, γίνεσαι προς αποφυγήν και σε λένε τρελό. Σε λένε άσπλαχνο πατέρα και δε σου επιτρέπουν κανένα παιχνίδι, εφόσον τώρα πια είναι σειρά τοπυ παιδιού σου να παίξει.

Εγώ αγαπώ όλα τα παιδιά του κόσμου και δεν ξέρω αν θα συνέβαινε αυτό στην περίπτωση που θα είχα δικό μου παιδί. Και δεν ξέρω επειδή όταν είχα το γάτο μου τον Φλου, αγαπούσα και νοιαζόμουν μόνο αυτόν και καμιά άλλη γάτα. Όταν πέθανε, αγαπούσα και τάιζα όλες τις γάτες της Επιδαύρου. Αυτό έγινε πριν πολλά χρόνια και σίγουρα μ'επηρέασε. Όχι όμως πριν τόσα πολλά ώστε να δικαιολογούμαι ότι για την ατεκνία μου υπεύθυνος είναι ένας γάτος.

Για άλλους όμως είναι η μεγάλη αφορμή για να δικαιολογήσουν την όποια μιζέρια της ζωής τους. «Ας μην είχα εγώ παιδιά και θα 'βλεπες». Εντάξει, ας μην είχα κι εγώ μάτια και θα 'βλεπα.

«Γιατί δεν κάνουμε παιδιά, αγάπη μου;»
«Γιατί σ'αγαπώ πολύ», απαντούσα.
Μπορεί να το 'λεγα σ'εμένα, μπορεί σ'εκείνη, ποιος ξέρει.


Λόγια του Αντώνη Σουρούνη από το βιβλίο «Κυριακάτικες ιστορίες».

11888

16 Ιαν 2013

Η λέξη "θάρρος" έχει τα ίδια γράμματα με τη λέξη "θράσος".

Τυχαίο; Δεν νομίζω.

Το ηλιοτρόπιο

15 Ιαν 2013

Ήταν κάποτε ένα λιβάδι γεμάτο ηλιοτρόπια. Κι όλα αυτά τα ηλιοτρόπια κοιτούσαν ολημερίς με θαυμασμό τον ήλιο. Όταν ο ήλιος ήταν από κει, γύριζαν από κει. Όταν ο ήλιος ήταν από δω, γυρνούσαν από δω. Εκτός από ένα.
Ένα μόνο ηλιοτρόπιο απ΄όλα τα ηλιοτρόπια του κάμπου δεν κοίταζε τον ήλιο. Όταν ο ήλιος ήταν από δω, το ηλιοτρόπιο αυτό κοιτούσε από κει. Όταν ο ήλιος ήταν από κει, το ηλιοτρόπιο κοιτούσε από δω
"Μα γιατί δεν κοιτάς κι εσύ τον ήλιο τον ακριβοθώρητο όπως εμείς;" ρωτούσαν τ΄άλλα ηλιοτρόπια απορημένα.
"Και γιατί να τον κοιτάω;"
"Επειδή είναι χρυσός. Επειδή λάμπει κι ανασαίνει φως".
"Ε και λοιπόν; Χαρά στο πράγμα! Ανασαίνει φως και κάτι έγινε"
"Τι θες να πεις; Δεν σ΄αρέσει δηλαδή;"
"Καλός είναι δεν λέω, αλλά όχι και να τον θαυμάζει κανείς απ΄το πρωί ίσαμε το βράδυ. Αλήθεια, δεν μπορώ να καταλάβω τι του βρίσκετε και τον κοιτάτε σαν χαζά, μέρα μπαίνει μέρα βγαίνει".
"Δεν είναι στα καλά του, σκεφτόνταν τα ηλιοτρόπια "Ακούς εκεί, να μη θέλει να κοιτάζει τον ήλιο;"

Και περνούσαν οι μέρες. Και όλα τα ηλιοτρόπια κοιτούσανε τον ήλιο, εκτός από κείνο το ηλιοτρόπιο το ένα, που κοιτούσε πάντα από την αντίθετη μεριά.
"Δε μου λες; Γιατί δεν με κοιτάς;" το ρωτάει μια μέρα ο ήλιος
"Άσε με ήσυχο" είπε το ηλιοτρόπιο
"Πες μου, γιατί δε με κοιτάς;" ξαναρωτάει ο ήλιος.
"Θέλεις αλήθεια να σου πω;"
"Ναι"
"Επειδή… θέλω να βγαίνεις μόνο για μένα. Μόνο για μένα να γελάς. Να λάμπεις μόνο για μένα. Εμένα μόνο να ζεσταίνεις" είπε το ηλιοτρόπιο. "Αν έβγαινες μόνο για μένα, τότε ναι θα σε κοιτούσα" "Μα δεν γίνεται αυτό" αποκρίθηκε ο ήλιος. "Δεν γίνεται να βγαίνω μόνο για σένα, να γελάω μόνο για σένα, εσένα μόνο να ζεσταίνω. Δεν γίνεται"
"Τότε κι εγώ δεν θα σε κοιτάω"
"Μα πρέπει μικρό ηλιοτρόπιο. Θα μαραθείς, αν δε με κοιτάς"
"Και τι σε νοιάζει εσένα αν μαραθώ. Παράτα με" είπε το ηλιοτρόπιο. Δεν μίλησε ο ήλιος. Και το ηλιοτρόπιο κοιτούσε με πείσμα από την άλλη τη μεριά. Και περνούσαν οι μέρες και άρχισε να χλωμιάζει το ηλιοτρόπιο.
"Είδατε;" ψιθύρισαν τ' άλλα ηλιοτρόπια μεταξύ τους "Δεν κοιτάζει τον ήλιο και ορίστε.. Ιδού τα αποτελέσματα. Δεν το βλέπω καθόλου καλά. Να το θυμηθείτε ότι έτσι που πάει αργά ή γρήγορα θα μαραθεί".
Είχε δίκιο. Κάθε μέρα που περνούσε το ηλιοτρόπιο γινόταν όλο και πιο χλωμό, ο μίσχος στα πέταλά του μαραινόταν, αλλά ούτε που γύριζε να κοιτάξει τον βασιλιά τον ήλιο.
Παραξενεμένα τα ηλιοτρόπια, το άκουγαν να μιλάει μόνο του. "Φύγε" έλεγε "δε θέλω να σε βλέπω. Φύγε"

Ώσπου ένα βράδυ, το τελευταίο κείνο βράδυ, όταν όλα τ΄άλλα ηλιοτρόπια είχαν αποκοιμηθεί, μέσα στη νύχτα, μέσα στη σιωπή, πρόβαλε ο ήλιος. Πρώτη φορά έβγαινε το βράδυ. Δεν είχε ξαναγίνει κάτι τέτοιο. Βγήκε κι έδιωξε το σκοτάδι και πλημμύρισε μ΄ένα χρυσαφένιο φως, μαγευτικό φως τ΄όνειρό του.
"Ήρθες;" είπε το ηλιοτρόπιο.
"Ήρθα" είπε ο ήλιος
"Μόνο για μένα;"
"Μόνο για σένα" αποκρίθηκε ο ήλιος "Έλα".

Ένιωσε ανάλαφρο το ηλιοτρόπιο, τόσο ανάλαφρο σαν να μη το έδενε η ρίζα του στο χώμα. Λες κι έγιναν φτερά τα φύλλα του, αφέθηκε ν΄ανεβαίνει.. Κι ανέβαινε, όλο ανέβαινε.. Ήταν τόσο μαγευτικός ο ουρανός, τόσο φωτεινός, δεν γίνεται πιο φωτεινός.. Κι έφτασε κοντά στον ήλιο. Κι από κει ψηλά είδε όλες τις θάλασσες, κι όλα τα λιβάδια, είδε λίμνες, είδε λιμώνες, είδε δάση, είδε ροδώνες και χώρες μαγικές και κόρφους μυστικούς και νησιά που ταξιδεύανε στο κύμα και πράσινα ποτάμια που στραφτάριζαν κι ολόλευκα πουλιά πάνω απ΄τα βουνά τ΄ασημένια.
"Έλα κοντά μου" είπε ο ήλιος. Το ηλιοτρόπιο πήγε κοντά.
"Πιο κοντά" είπε ο ήλιος. Το ηλιοτρόπιο πήγε πιο κοντά.
"Κοίτα με" είπε ο ήλιος "Κοίτα με ηλιοτρόπιο" Το ηλιοτρόπιο τον κοίταξε.
"Εσένα μόνο" είπε ο ήλιος, και το άγγιξε με την ανάσα του.

Κι ένιωσε την ανάσα εκείνη να το καίει σαν πυρετός, σαν φλόγα να το αγκαλιάζει, σαν αστραπή θαμπωτική να το πονά κι ήταν όλα ένα χρυσάφι μέσα του, ολόγυρά του. Φλόγα θαμπωτική ο ουρανός απ΄άκρη σε άκρη. Κι ένιωσε τα φυλλοκάρδια του ν΄ανοίγουν, να γλιστράνε, να σκορπάν τα σπόρια του, να πέφτουν δάκρυ και βροχή στις θάλασσες του κόσμου κι όπως αγγίζαν τον αφρό, όπως άγγιζαν το κύμα σπίθες ξενες να πηδούν, μυριάδες ηλιοτρόπια να βλασταίνουν στη στιγμή, κύματα κι άλλα κύματα από ηλιοτρόπια χρυσά, ήλιοι λουλουδένιοι που στραφτάριζαν ολούθε ονειρικά, θάλασσες απέραντες χωρίς αρχή και τέλος.
Είχε συννεφιά τ΄άλλο πρωί. Δεν βγήκε τη μέρα εκείνη ο ήλιος. Κατασκότεινος ο ουρανός, λες κι ήταν βουρκωμένος . Το ηλιοτρόπιο έγερνε στο μίσχο του ξερό, καψαλισμένο, δίχως δροσιά, χωρίς πνοή, ανάμεσα στα δροσά ηλιοτρόπια του κάμπου.
"Τά΄θελε και τά΄παθε" είπε ένα ηλιοτρόπιο
"Πήγαινε γυρεύοντας" είπε ένα άλλο. Έτσι είπαν.
Έτσι είπαν και το λυπήθηκαν. Το λυπήθηκαν επειδή κανένα τους δε μάντεψε, πόσο μεγάλη ήταν η αγάπη του, κανένας δεν έμαθε ποτέ το τελευταίο όνειρό του.

Ευγένιος Τριβιζάς.



Έτσι ένιωθα και εγώ για χρόνια. Ένα ηλιοτρόπιο που ήθελε εσένα να ανατέλει δίπλα του κάθε πρωί. Μόνο για μένα, εγωιστικά.
Δε με ένοιζε να καώ. Δεν το σκέφτηκα ποτέ δευτερόλεπτο. Ούτε το φοβήθηκα.
Όμως στην περίπτωση μου ο ήλιος δε μου μίλησε ποτέ. Δεν ανέβηκα ποτέ στον ουρανό.
Μόνο πέθαινα.

εγώ

14 Ιαν 2013

Τελικά ποιος φταίει για τη ζωή μου;
Προτιμούμε να φταίει ο άλλος για ό,τι συμβαίνει στη ζωή μας, γιατί αυτό είναι πιο εύκολο. Μας φταίει ο άλλος, επειδή, αυτόν βλέπουμε παρά τον ίδιο μας τον εαυτό σε σχέση με τον άλλο. Αυτό το σε ‘σχέση’ είναι το κλειδί. Πως αντιδρώ εγώ σ’ ότι κάνει ο άλλος; Πως συμμετέχω σ’ αυτήν την ανταλλαγή; Αν συμβαίνει κάτι στη ζωή μου, κατ’ επανάληψη, τότε κάπως το προκαλώ κι εγώ. Ακόμα και με την ανοχή μου, με την παθητικότητά μου ή με την υποχωρητικότητα μου. Δεν αρκεί να μου τύχει το λόττο π.χ. στη σχέση, στα οικονομικά, στην οικογένεια. Χρειάζεται να μπορώ να διατηρήσω και να εξελίξω αυτό το σενάριο. Καμιά φορά χρειάζεται να προκαλέσω τη διαφορετική τύχη, ή ν’ αναγνωρίσω και ν’ ανταποκριθώ στη διαφορετική δυνατότητα. Παραδέχομαι πως υπάρχουν και δύσκολες συνθήκες στη ζωή που μας επηρεάζουν ή μας περιορίζουν. Δεν μας υποχρεώνουν όμως να τις διατηρούμε για πάντα. Εμείς το επιλέγουμε αυτό, χωρίς πολλές φορές να συνειδητοποιούμε ούτε ότι το κάνουμε, ούτε πως το κάνουμε.


 

η σοφία του συνόλου

13 Ιαν 2013

Να κάτι που διάβασα και με άφησε με ανοιχτό το στόμα για λίγα δευτερόλεπτα. Το BBC αποφάσισε να αποδείξει ότι ένα σύνολο ανθρώπων λειτουργεί πολύ καλύτερα στην επίλυση προβλημάτων, απ' ότι αν ο καθένας αποφάσιζε να επιλύσει το θέμα μόνος του. Και αυτό ισχύει ακόμα και για τους μοναχικούς ιδιοφυίες.

Ο καθηγητής Marcus du Sautoy είπε να κάνει ένα απλό πείραμα. Πήρε ένα γυάλινο βάζο και έβαλε μέσα 4510 πολύχρωμα καραμελάκια. Ύστερα ρώτησε 160 άτομα για το πόσα καραμελάκια πιστεύουν ότι υπάρχουν μέσα στο βάζο. Όλοι, εκτός από 4 άτομα, έπεσαν αρκετά έξω. Δόθηκαν απαντήσεις από 400 καραμελάκια, μέχρι 50.000! Σκέψου τι αποκλίσεις υπάρχουν ανάμεσα στα ανθρώπινα μυαλά τα οποία ζουν και εργάζονται στον ίδιο χώρο. Ο ένας πίστευε ότι βλέπει 400 καραμελάκια, και ο άλλος 50.000...

Άκου τώρα το θέμα. Ο μέσος όρος και των 160 απαντήσεων ξέρεις πόσο βγήκε; 4515. Απίστευτα κοντά στο πραγματικό νούμερο των καραμελών.

Το σύνολο είναι πιο σοφό από εσένα, από εμένα και από τον καθένα μας. Τώρα βέβαια γιατί όταν ψηφίζει όλη η ελληνική κοινωνία βγάζει νέα δημοκρατία, είναι ένα θέμα που θα πρέπει να προβληματίσει την επιστημονική κοινότητα.

κόλαση είναι η άδεια καδιά

12 Ιαν 2013

Αν και μόνος μέσα στους τέσσερις τοίχους, σήμερα δε νιώθω μοναξιά.
Νιώθω μια δύναμη, ελπίζοντας ότι θα κρατήσει και αύριο το πρωί.
Πάντα μου άρεσαν τα γνωμικά, αυτές οι γενικολογίες που ακούγονται υπέροχα στο αυτί αλλά δεν εφαρμόζονται ποτέ.
Λίγα λοιπον μου μένουν καρφωμένα και προσπαθώ, όσο μπορώ, να τα κάνω βίωμα μου.
"Κόλαση είναι η άδεια καρδιά" έλεγε ο Χαλίλ Γκιμπράν.
Το πιστεύω όσο τίποτα. Και με περηφάνια ξέρω ότι δε ζω στην κόλαση ούτε θα ζήσω ποτέ.

Αυτοί είναι τόποι για άλλους.
Τουλάχιστον αυτό.
Πάντα η καρδιά μου είναι γεμάτη. Ακόμα και χωρίς ανταπόκριση.
Αγαπάω ρε. Νιώθω ζέστη στην καρδιά ακόμα και στις χειρότερες συνθήκες.
Στον βαρύτερο χειμώνα.
Και ας μη σώσει κανείς ποτέ να το καταλάβει.

11 Ιαν 2013

Όποιος δεν είχε την τύχη οι γονείς του να είναι αλκοολικοί, πρέπει να περάσει μια ολόκληρη ζωή μεθώντας για να αντισταθμίσει τη βαριά κληρονομιά των αρετών τους.

Emile M. Cioran

η αγάπη δημιουργεί αγάπη

10 Ιαν 2013

Σού 'χω ξαναμιλήσει για την άστεγη γειτόνισσα που έχω τον τελευταίο καιρό. Το γεγονός ότι δεν έχει ένα σπίτι ή κάποιον να την φιλοξενήσει είναι τραγικό. Το ότι στην πολυκατοικία μου υπάρχει ένα άδειο διαμέρισμα που περιμένει να νοικιαστεί είναι τραγικά ειρωνικό. Σκέψου πόσα άδεια διαμερίσματα υπάρχουν ελέω κρίσης, και πόσοι άστεγοι που μένουν απ' έξω τους. Τι πλάσματα είναι οι άνθρωποι και δεν μπορούν να λύσουν τόσο μικρά προβλήματα ώρες-ώρες.

Βέβαια υπάρχουν και πάντα εξαιρέσεις ανθρώπων. Να όπως αυτός o 51χρονος που αποφάσισε να πάει να μείνει με τους γονείς του και να παραχωρήσει το σπίτι του σε μία γυναίκα με τα 4 παιδιά της.

Ο ίδιος λέει πολλά όμορφα πράγματα. Όπως: "Δεν χρειάζεται να είσαι ο Μπιλ Γκέιτς, ο Γουώρεν Μπάφετ ή η Όπρα για να κάνεις μια καλή πράξη. Η ευγένεια φέρνει ευγένεια. Η γενναιοδωρία φέρνει γενναιοδωρία. Η αγάπη δημιουργεί αγάπη".

Ο ίδιος θυμάται πως όταν ήταν μικρός πάντα υπήρχε ένας άγνωστος που κοιμόταν και έτρωγε σαν φιλοξενούμενος στο σπίτι τους. Ο πατέρας του συνήθιζε να βοηθάει πολύ κόσμο. Το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει, λένε. Βέβαια τώρα ο μπαμπάς του πάσχει από Αλτσχάιμερ και δεν μπορεί να χαρεί με την ανατροφή του γιου του. Δες στο βίντεο όταν τον ρωτάει ο δημοσιογράφος για τον πατέρα του.

Στο τέλος κλείνει με αυτό που έχω κι εγώ στο μυαλό μου πολύ καιρό τώρα: "Αν έχουμε περισσότερες ιστορίες για ανθρώπους που κάνουν καλές πράξεις σε άλλους ανθρώπους και λιγότερες ιστορίες με ανθρώπους που κάνουν απαίσια πράγματα σε άλλους ανθρώπους, θα έχουμε έναν καλύτερο κόσμο".

Αν ανοίγαμε το Mega στις 8 και οι ειδήσεις σαν αυτές ήταν περισσότερες από τους δράκους της Ξάνθης, είμαι σίγουρος ότι θα ήμασταν όλοι καλύτεροι άνθρωποι. Η εμπιστοσύνη χτίζεται. Αν νιώσεις ότι υπάρχουν πολλοί καλοί άνθρωποι εκεί έξω, θα θέλεις να γίνεις σαν αυτούς. Δεν θα νιώθεις μοναξιά. Η αγάπη δημιουργεί αγάπη.

Δες το βίντεο.

μετά το δεύτερο ναργιλέ

9 Ιαν 2013

Μόνος πάλι. Μόλις τέλειωσα τον δεύτερο μου ναργιλέ.
Ήπια ένα μπουκάλι κρασί, είδα γκολ στην τηλεόραση, προσπάθησα να γκομενίσω στο Facebook.
Αναρωτιέμαι τι θα ήθελα τώρα. Δε θέλω να πιώ άλλο, έχω ξύπνημα αύριο.
Ούτε να καπνίσω, μπούχτησα από τον πολύ καπνό.
Ούτε άλλες σκέψεις αντέχω.

Μια αγκαλιά θέλω. Αυτό και μόνο αυτό, θα έκανε το βράδυ πολύ καλύτερο.

γενναίος.

8 Ιαν 2013

Κάπου είχα διαβάσει ότι για να μην κλείνεις συμφωνίες με την επόμενη ώρα, ούτε με την επόμενη μέρα, ούτε και με το επόμενο λεπτό πρέπει να είσαι γενναίος.
Αυτό θέλω να γίνω, γενναίος.
Θέλω να ζήσω τη ζωή σαν να 'μαι ανάσκελα στη θάλασσα. Να μη φοβάμαι που θα με βγάλει.
Ν'αφήσω το κύμα να με βγάλει όπου πρέπει να βγώ.

πέντε γενάρη

7 Ιαν 2013

Στις 5 Ιανουαρίου ξύπνησα 17:55. Για πρωί. Ξέρεις, άλλο να ξυπνάς μεσημέρι 1-2, και άλλο 6 το απόγευμα. Σηκώθημα με δύο γεμάτες σακούλες κάτω από τα μάτια μου και πήγα προς το σαλόνι. Εκεί η μητέρα μου και ο πατέρας μου με υποδέχτηκαν με χαμόγελα. Μού είπαν καλημέρα και ξεκίνησαν να μού ετοιμάζουν να φάω. Για πρωινό-μεσημεριανό. Δεν με έκραξαν.

Τούς είπα ότι θα φύγω σε λίγο και ότι θα φάω έξω. Δεν μού φώναξαν, δεν μού την είπαν. Ο μπαμπάς μου είπε στη μαμά μου να βάλει στο ψυγείο το πιάτο, και ύστερα συνέχισαν χαρούμενα την ζωή τους. Ήταν γλυκύτατοι μαζί μου. Μάλιστα μού έφτιαξαν και πορτοκαλάδα.

Έφυγα βιαστικά για μία γιορτή. Γιόρταζε μία κοπέλα, καλή φίλη πάνω από μια δεκαετία, και κοπέλα ενός κολλητού. Μπήκα στο σπίτι και ένιωσα σαν να έμπαινα σπίτι μου. Βοήθησα λίγο στην προετοιμασία του φαγητού, είπα κάποια ανέκδοτα που είχα προσφάτως μάθει, τούς έκανα να γελάσουν. Μετά πήγα στον καναπέ που ήταν οι άλλοι, και αρχίσαμε να λέμε ιστορίες από παλιά, αλλά και καινούριες, και γελούσαμε. Αγόρια και κορίτσια. Ένιωθα οικογένεια.

Και τότε είπα ότι πρέπει να φύγουμε. Έπρεπε να πάμε και σε μια αλλη γιορτή. Και είναι πολύ συγκινητικό να ακούς τους φίλους σου να σε παρακαλάνε να μείνεις μαζί τους. Και εσύ να θες να γίνεις χίλια κομμάτια. Ή τουλάχιστον δύο. Για να βρεθείς και στις δύο γιορτές και να τούς έχεις όλους ευχαριστημένους. Μόλις βγήκα, μαζί με έναν άλλον, για να πάρουμε το αμάξι και να φύγουμε, ένας φίλος μας βγήκε στο παράθυρο και μάς φώναξε: "Μην φύγετε ρε μαλάκες....". Δεν ξέρω κατά πόσο για πλάκα το έκανε και κατά πόσο το εννοούσε, αλλά νομίζω ότι αν δεν το ένιωθε έστω και λίγο, δεν θα έκανε την συγκεκριμένη κινηση ούτε σαν αστείο. Εγώ συγκινήθηκα κι ας γέλασα μεγαλίστικα.

Πήγα σε ένα σπίτι που ήταν η εορταζούμενη, ο αδερφός μου και ένα σωρό άγνωστοι μεγάλοι. Μού είχαν πει ότι γενικά είναι όλοι "τρελοί" σε αυτό το παρεάκι και ήμουν κάπως προεατοιμασμένος και χαλαρός, αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ. Και ούτε κι εσύ μπορείς να φανταστείς αν δεν το έχεις ζήσει. Μικροί και μεγάλοι. 25άρηδες και 50άρηδες, άντρες και γυναίκες, να συμπεριφέρονται όλοι σαν μια μαγική παρέα. Φωνές, αλκοόλ, γέλια, πειράγματα, μεταμφιέσεις. Και χορός. Πολύς χορός. Χορός με αγνώστους, χορός αστείος, χορός ο ένας πάνω -κυριολεκτικά- στον άλλον. Κάπου εκεί μία κοπέλα με κάλεσε να πάω την επόμενη μέρα στη γιορτή της. Δεν γνωριζόμασταν, αλλά μάλλον κάτι είχε αναπτυχθεί σε εκείνο το σαλόνι. Κάτι σαν συμπάθεια.

Εγώ πρώτη φορά πήγαινα. Σχεδόν κανείς δεν με ήξερε προσωπικά. Και δεν ξέρω πως έγινε, και σύντομα έγινα ένα μαζί τους. Χόρευα μαζί τους, τούς πείραζα και με πείραζαν, αγκαλιαζόμασταν, και λέγανε "καλά πόσο καιρό τον κρύβατε αυτόν;", εννοώντας εμένα. Μπορεί και να ανατιναζόμουν από αγάπη εκείνη την ώρα. Ευχόμουν και οι δικοί μου γονείς να είχαν τέτοιο παρεάκι. Πόσο ανάγκη το έχω.

Όση ώρα χόρευα και γελούσα και καραγκιοζοποιόμουν, μού στέλναν μηνύματα οι φίλοι μου από το άλλο πάρτυ και με ρωτούσαν αν θα επιστρέψω. Δεν επέστρεψα ποτέ. Πήρα κάπου τηλέφωνο τον άλλον αδερφό μου και μέσα στα πολλά, μού είπε ότι τού έχω λείψει και με ρώτησε πότε θα πάω στην πόλη του. Τού είπα σύντομα μιας κι εμένα μού έχει λείψει.

Τέλειωσε η γιορτή, πήγα σπίτι και πήρα τηλέφωνο την κοπέλα μου. Μιλήσαμε 55 λεπτά. Ένα πολύ γλυκό τηλεφώνημα. Από αυτά που ανοίγεις την ψυχή σου στον άλλον. Τής είπα ότι περνάω πολύ όμορφα τώρα με αυτούς τους ανθρώπους, δυστυχώς μακριά από την πόλη που ζω και εργάζομαι κανονικά. Το κλείσαμε γλυκά, και μού ήρθε μήνυμα 10 λεπτά ύστερα: "Για μένα δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από το να νιώθω πως είσαι καλά αγάπη μου. Και αν θες να κάτσεις εβδομάδες, να μην ανησυχείς. Εγώ θα έρχομαι τα σαββατοκύριακα να κάνουμε αγάπες χωρίς τελειωμό. Σε αγαπάω πιο πολύ από ποτέ αγάπη μου ;')". 

Είναι η καλύτερη του κόσμου ή όχι; Είναι.

Πήγα στο κρεβάτι, και λίγο πριν πιάσω το λάπτοπ για να σού γράψω, μπήκα στο facebook. Μού είχε στείλει ένας φίλος, που τον θαυμάζω και σαν καλλιτέχνη και έχω ακούσει ένα δις φορές τα κομμάτια του. Με ρωτούσε αν μόλις ανέβω, αν θα πιούμε καμιά τσικουδιά παρέα.

Νομίζω πως ναι. Σήμερα έχω κάθε δικαίωμα να πω ότι είμαι ολοκληρωμένος άνθρωπος. Νομίζω ότι ο σκοπός του κάθε ανθρώπου είναι να γίνει αγαπητός. Να νικήσει τη μοναξιά και να κερδίσει τους ανθρώπους. Ξεκινώντας από την οικογένεια, τους "δεδομένους", μέχρι τους κολλητούς, τους φίλους, την κοπέλα, τους γνωστούς και τους αγνώστους. Μόνο τότε έχει καταφέρει κάτι σ' αυτή την πολύ μάταιη ζωή. Να είναι κομμάτι ενός συνόλου, μιας παρέας. Να μην νιώθει μόνος και τρελός. Η μοναξιά είναι ο χειρότερος φόβος και η μεγαλύτερη κατάρα, έχουμε ξαναπεί εξ' άλλου.

Σήμερα μπορώ να λέω ότι είμαι ευτυχισμένος. Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι σε αυτή τη ζωή που με εκτιμούν και με θέλουν να υπάρχω κοντά τους. Και μού το δείχνουν. Ναι, μού το δείχνουν. Πόσο ωραίο είναι όταν μού το δείχνουν. Δεν με αφήνουν να το μαντέψω.

Σήμερα έζησα μια υπέροχη μέρα. Και αυτή την στιγμή ακόμα, ώρες μετά, νιώθω το φτερούγισμα στο στήθος μου. Γεμάτος. Δεν θέλω τίποτα περισσότερο από όσα είχα σήμερα.

Τίποτα.


κτητικότητα

6 Ιαν 2013

Πρέπει θαρρώ να μας προβληματίσει το πόσο γουστάρουμε να βλέπουμε π.χ στο Facebook γκόμενες που μας αρέσουν σε φωτογραφίες με μαγιώ ή έστω ελαφρά ντυμένες αλλά όταν οι ίδιες γίνουνε γκόμενες μας απαιτούμε τις ίδιες φωτογραφίες να τις αφαιρέσουν για να μην τις κοιτάζει το κάθε λιγούρι.
Άβυσσος ο άνθρωπος και η κτητικότητα του.

τελικά υπάρχει.

5 Ιαν 2013

Με πήρε ένας φίλος τηλέφωνο που είχα να του μιλήσω κάπου ένα μήνα.
Μετά από τις ευχές και τα σχετικά, με ρώτησε που πέρασα τις γιορτές.
Του απάντησα "Σπίτι, οικογενειακά. Ήσυχα και όμορφα.".
Τον ρώτησα κι εγώ αλλά περισσότερο από ευγένια, δεν περίμενα να μου πει τίποτα τρομερό.
Περίμενα να με ξεπετάξει μ'ένα απλό "Κι εγώ τα ίδια ρε φίλε."
Αντ'αυτού άρχισε να μου διηγείται μία ιστορία, την οποία νομίζω δύσκολα θα ξεχάσω.
Αρχίζει κάπως έτσι "Πήγαμε στο χωριό, οικογενειακά να περάσουμε μια βδομάδα με τον παππού μου, τον Βασίλη που γιόρταζε κιόλας. Ο παππούς ήταν στο κρεβάτι λόγω ηλικίας. Μόλις φτάσαμε έτρεξα να τον αγκαλιάσω και να τον ρωτήσω τι κάνει. Μου απάντησε "Υπομονή παιδάκι μου, υπομονή. Έπρεπε να είχα φύγει αλλά δεν ήθελα να σας στενοχωρήσω μέρες που είναι."
Κάτσαμε όντως μια βδομάδα περάσαμε όμορφα όλοι μαζί. 02 Γενάρη πρωί 7.30 φύγαμε απ'το χωριό. Στις 8 μας πήρε τηλέφωνο η γυναίκα που πρόσεχε τον παππού και μας είπε ότι πέθανε." 

Μούγκα εγώ στο τηλέφωνο, είχα ανατριχιάσει και δεν μπορούσε να μου βγεί λέξη.

Αυτός συνέχισε "Δεν πειράζει φίλε, ο παππούς μου είχε πει να μην στενοχωρηθώ τώρα που θα φύγει γιατί έζησε πολύ καλά και λίγο παραπάνω απ'όσο έπρεπε."

Δεν θυμάμαι καν αν κατάφερα να του πω κάτι.
Ε, για μένα αυτός ο άνθρωπος είναι άγιος.

Από σήμερα λοιπόν πιστεύω στον Άι Βασίλη.

Never Fear! No! Never Fear!

4 Ιαν 2013



Μού αρέσει που βρήκα αυτό το τραγούδι στην αρχή της νέας χρονιάς. Τού ταιριάζει. Έχει ζωντάνια, έρωτα και αισιοδοξία. Σε κάποιο σημείο λέει: "Never Fear! No! Never Fear!". Γιατί ένας φόβος μάς κρατάει μακριά από την ευτυχία μας. Άλλωστε τι θα ήταν η αναβλητικότητά μας αν δεν υπήρχε ο φόβος; Ένα τίποτα θα ήταν. Φοβόμαστε μην αποτύχουμε, μην απογοητευτούμε στο τέλος και νιώσουμε τη ματαιότητα. Χάνουμε την όρεξή μας και δεν κάνουμε βήμα να ξεφύγουμε από την σίγουρη ρότα μας. Όλα ένας φόβος είναι, αν το σκεφτείς. Και η αναβλητικότητα, φόβος είναι.

Έβλεπα τυχαία ένα βίντεο στο Youtube ενός τύπου που είχε ακολουθήσει ένα πρόγραμμα γυμναστικής για 12 εβδομάδες, και ήταν πολύ χαρούμενος γιατί είχε καταφέρει τον στόχο του. Δίπλα στα Related Videos, υπήρχε ακόμα το βίντεο που είχε τραβήξει πριν 12 εβδομάδες, όταν ξεκινούσε την προσπάθειά του, διστακτικός και με περισσότερα κιλάκια. Δήλωνε μπροστά από έναν καθρέφτη ότι θα κάνει συγκεκριμένα βήματα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ώστε να φτάσει σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό λίπους. Και σκεφτόμουν ότι ίσως  αυτό πρέπει να κάνω τελικά. Να βάζω σαφείς και διακριτούς στόχους για να πετυχαίνω. Σιγά - σιγά και έναν κάθε φορά. Το τόσα χρόνια όσα-πάνε-και-όσα-έρθουν-στα-κουτουρού δεν με πήγε και πουθενά. Ίσως αυτή να είναι μία λύση. Συγκεκριμένοι στόχοι, με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα.

Και για τέλος θα πρέπει να κουοτάρω Καζαντζάκη, σαν ευχή για το '13.

"Αν μπορείς κοίταξε τον φόβο κατάματα 
και ο φόβος θα φοβηθεί και θα φύγει."


Καλή χρονιά, και θα τα καταφέρουμε.


*Fort Atlantic - Let Your Heart Hold Fast
**HIMYM 8x12!