απόλαυση

11 Μαρ 2013

Υπάρχουν κάποια άτομα που όταν τα έχεις ανάγκη δεν θα είναι εκεί μαζί σου, αν δεν σε έχουν και εκείνοι ανάγκη. Θα σε αφήσουν μόνο σου.

Υπάρχουν πολλές μεγάλες απολαύσεις στη ζωή. Ένα πολύωρο καυτό μπάνιο, ένα καταπληκτικό σεξ, ένα πανάκριβο ουίσκι. Μέσα σ' αυτές τις απολαύσεις, βάζω και εκείνες τις στιγμές, όπου τα άτομα που με άφησαν μόνο μου όταν τα είχα ανάγκη, τώρα μού τηλεφωνούν γιατί τώρα με έχουν ανάγκη.

Και παίρνουν τα αρχίδια μου. 

διάφορα

10 Μαρ 2013

Ό,τι έσπασε, έσπασε, και καλύτερα να το θυμάμαι όπως ήταν στην καλύτερή του στιγμή, παρά να το κολλάω και να βλέπω τα σπασμένα κομμάτια σε όλη μου τη ζωή.

Margaret Mitchell


Η πραγματική μας πατρίδα είναι η παιδική μας ηλικία.

Ανώνυμος



ήσουν

9 Μαρ 2013


κασκόλ

8 Μαρ 2013

Προσοχή:

Το video που ακολουθεί περιέχει σκληρές εικόνες πολιτισμού.


κάτι σαν γενέθλια

7 Μαρ 2013

Κλαίω αυτή τη στιγμή τιγκα στα ανάμεικτα συναισθήματα. Γενέθλια σου λέει ο άλλος και τέτοια. Για να μην πολυλογώ υπάρχουν δύο σκηνικά μέσα μου.

Το πρώτο είναι οι πράξεις και τα τηλεφωνήματα που έγιναν. Να βλέπεις από τόσο κόσμο ότι μετράς. Για κάποιο λόγο ανεξήγητο. Χωρίς να το αξίζω, δεδομένα. Άνθρωποι που από την καρδιά τους σήκωσαν ένα τηλέφωνο ή κάναν και κάτι μεγαλύτερο. Τεράστια χαρά.

Και από την άλλη τα τηλεφωνήματα που δε γίναν. Να περιμένεις όλη μέρα και εκείνο το όνομα να μη σχηματίζεται ποτέ στην οθόνη. Να ακούσεις εκείνη τη φωνή να σου λέει "χρόνια πολλά". Αλλά ρε φίλε σε ξεχνάει. Μέχρι που βράδιασε, το πήρα απόφαση και στρατολόγησα το αλκοόλ.
Τεράστια λύπη.

Σ'αυτή την τεράστια, λοιπόν, θάλασσα κολυμπάω τώρα. Το ένα κύμα με ρίχνει στη χαρά και το άλλο στη λύπη. Καταλήγω πάντως πως αύριο όλα θα είναι καλύτερα. Είμαι πεπεισμένος ότι γενέθλια, πρωτοχρονιές και τέτοια είναι οι χειρότερες μέρες του χρόνου. Όχι επειδή μεγαλώνεις αλλά επειδή σε γεμίζουν με προσδοκίες. Που σπάνια βγαίνουν αληθινές.

Άσχετο αλλά έχω τους καλύτερους φίλους του κόσμου.

γίνεται

5 Μαρ 2013

Σήμερα ξύπνησα και σκέφτηκα να κάνω μία έκπληξη σε κάποιον που γιόρταζε. Η ιδέα μού ήρθε τελευταία στιγμή και δεν είχα σχεδιάσει τίποτα. Ούτε ήξερα ακριβώς πώς πρέπει να κινηθώ. Αλλά μού άρεσε, και ξεκίνησα με λίγο γκουγκλάρισμα, λίγα τηλέφωνα, λίγο από 'δω κι από εκεί, και τελικά όλα πήγαν καλά.

Μετά έβαλα μια εκπομπή να δω εκεί που έτρωγα και ήταν για τους Έλληνες επιχειρηματίες που εν μέσω κρίσης, κατάφεραν να ορθοποδήσουν χάρη στις καινοτόμες ιδέες τους και σε άλλα χαρίσματά τους. Μιλούσε και ένας διαφημιστής παγκοσμίου φήμης, Έλληνας, και πολύ φίλος και συνεργάτης του συγχωρεμένου του Στηβ Τζομπς. Όταν τον ρώτησε ο δημοσιογράφος, τι φταίει κυρίως που οι περισσότεροι Έλληνες είναι άνεργοι και επικρατεί μία γενική απαισιόδοξη νοοτροπία, ο καλεσμένος απάντησε: "Αυτό που με εκνευρίζει στους Έλληνες, είναι αυτό το δεν γίνεται, που λένε συνεχώς. Μερικές φορές όντως κάτι δεν γίνεται, αλλά συνήθως γίνεται και παραγίνεται."

Έτσι ακριβώς. Κι με εμένα σήμερα, το θέμα είναι ότι σηκώθηκα από το κρεβάτι μου και είπα  ότι θα πραγματοποιήσω αυτό που έχω στο κεφάλι μου. Όσες δυσκολίες κι αν έβρισκα. Και το έκανα. Αλλιώς εναλλακτικά, την επόμενη φορά που θα έβλεπα τον εορταζούμενο, θα τού έλεγα: "Και σκέφτηκα να σού έκανα εκείνη την έκπληξη αλλά μπλα μπλα μπλα". Λες και αν το πεις ότι το σκέφτηκες, είναι σαν να ξορκίζεις την τεμπελιά σου και γίνεται ισάξιο της πράξης.

Όχι, μαν. Λόγια, τέρμα. Φέτος, πράξεις. 

ζητιάνοι

4 Μαρ 2013

Ένα από τα πράγματα που μου σκίζουν την ηρεμία στα δύο είναι οι άνθρωποι που ζητιανεύουν στους δρόμους. Δε μπορώ να δεχτώ ότι φτιάξαμε μια κοινωνία που ο άλλος έχει φτάσει σε τέτοια κατάσταση ώστε αναγκάζεται να πατάει την αξιοπρέπεια του. Αν πάλι βαριέται να δουλέψει και εκμεταλεύεται τις χαραμάδες καλοσύνης των συμπολιτών του, αρνούμαι πάλι να δεχτώ μια κοινωνία που δημιούργησε ένα τέτοιο πλάσμα.

αμφιβολία

3 Μαρ 2013


Αν κάθε βράδυ είσαι εδώ,
ή αν αγκαλιάζω το κενό,
μιας ακόμα μέρας.



γούντι

2 Μαρ 2013

Τον Γούντι Άλλεν τον αγαπάω. Από την πρώτη του ταινία που είδα, και μετά με την υπόλοιπη φιλμογραφία του, τα βιβλία του, τα άρθρα του και τα ρητά του. Και αν δεν το γνωρίζεις, ο Γούντι Άλλεν πάσχει από έναν υποχρονδρισμό, και ίσως αυτό να με κάνει να τον αγαπώ ακόμα πιο πολύ. Υπάρχει μία βαθύτερη σύνδεση, όντας κι εγώ ολίγον αρρωστοφοβικός. Να δες ένα απόσπασμα από τους New York Times όπου μιλάει για την πάθησή του:

"Όταν οι New York Times μου ζήτησαν να πω λίγα λόγια από πρώτο χέρι για την υποχονδρία, ομολογώ πως αιφνιδιάστηκα. Τι φως θα μπορούσα να ρίξω σε αυτού του είδους τη θεοπάλαβη συμπεριφορά, δεδομένου πως παρά του τι είναι γνωστό, δεν είμαι υποχόνδριος, αλλά θεοπάλαβος εντελώς διαφορετικού είδους;

Στην πραγματικότητα είμαι κινδυνολόγος, το οποίο βρίσκεται στον ίδιο χώρο με τον υποχόνδριο, ή μάλλον, στα ίδια επείγοντα. Αλλά ακόμα κι έτσι υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά. Δεν βιώνω φανταστικές ασθένειες, οι ασθένειές μου είναι πραγματικές.

Αυτό που διακρίνει την υστερία μου είναι ότι όταν για παράδειγμα παρουσιάζω ένα ήπιο σύμπτωμα όπως σκασμένα χείλη, εγώ αμέσως βγάζω το συμπέρασμα ότι τα σκασμένα χείλη δείχνουν όγκο στον εγκέφαλο. Ή καρκίνο του πνεύμονα. Μια φορά νόμιζα πως είχα το σύνδρομο των τρελών αγελάδων.

Το θέμα είναι ότι σχεδόν πάντα πιστεύω πως η ζωή μου απειλείται. Λίγη σημασία έχει ότι ελάχιστοι άνθρωποι έχουν πεθάνει από σκασμένα χείλη. Κάθε μικρή ενόχληση ή πόνος με στέλνει σε ένα ιατρείο προκειμένου να με διαβεβαιωθώ πως η τελευταία μου αλλεργία δεν θα οδηγήσει σε μεταμόσχευση καρδιάς, ότι έχω κάνει λάθος διάγνωση στα εξανθήματά μου, και ότι δεν είναι δυνατόν άνθρωπος να κολλήσει την ολλανδική ασθένεια της φτελιάς.

Δυστυχώς, η γυναίκα μου πρέπει να σηκώνει το βάρος αυτού του δράματος. Όπως όταν ξύπνησα στις τρεις το πρωί με ένα σημάδι στο λαιμό, το οποίο για μένα είχε σαφώς τα χαρακτηριστικά του μελανώματος. Τελικά, έπειτα από πολύ θρήνο και σφίξιμο των δοντιών αποδείχτηκε στο νοσοκομείο πως ήταν πιπιλιά.

Καθισμένος χαράματα στα επείγοντα του νοσοκομείου κι ενώ η γυναίκα μου προσπαθούσε να με ηρεμήσει, περνούσα τα πέντε στάδια του πένθους και βρισκόμουν στο στάδιο της "άρνησης" ή της "διαπραγμάτευσης", μέχρι που εμφανίστηκε ένας νεαρός γιατρός και με μια λάμψη θράσους στα μάτια είπε σαρκαστικά: "Η πιπιλιά σας είναι καλοήθης".

[...] Ακόμα κι όταν τα αποτελέσματα του ετήσιου τσεκάπ μου δείχνουν πως είμαι εντελώς υγιής, πως μπορώ να χαλαρώσω γνωρίζοντας ότι το δευτερόλεπτο που φεύγω από το γραφείο ενός γιατρού, κάτι μπορεί να αρχίσει να μεγαλώνει μέσα μου και μετά από ένα χρόνο η ακτινογραφία μου να μοιάζει με πίνακα του Jackson Pollock; Παρεμπιπτόντως, αυτή η αδιάκοπη ενασχόληση με την υγεία μου με έκανε έναν ιατρικό εμπειρογνώμονα. Όχι ότι δεν κάνω και κάποιο περιστασιακό λάθος -αλλά ποιος γιατρός δεν κάνει; Για παράδειγμα, μια φορά έπεισα μια γυναίκα που άκουγε ένα ήπιο βουητό ότι είχε σαρκοφάγα βακτήρια και μια άλλη φορά ανακοίνωσα τον θάνατο ενός ανθρώπου ενώ απλά είχε αποκοιμηθεί πάνω στην καρέκλα.

Αλλά τι είναι αυτή η εμμονή που με κάνει να νιώθω τόσο ευάλωτος; Όταν πανικοβάλλομαι για συμπτώματα που δεν απαιτούν περισσότερα από μια ασπιρίνη ή μια λοσιόν για τη φαγούρα, τι είναι αυτό που με φοβίζει στην πραγματικότητα; Η καλύτερη εικασία μου είναι ότι φοβάμαι τον θάνατο. Πάντα είχα έναν ζωώδη φόβο θανάτου, τη μοίρα που κατατάσσω ως δεύτερη χειρότερη μετά την υποχρεωτική παρακολούθηση μιας ολόκληρης ροκ συναυλίας. Η γυναίκα μου προσπαθεί να με παρηγορεί σχετικά με τη θνητότητα και με διαβεβαιώνει πως ο θάνατος είναι ένα φυσικό κομμάτι της ζωής και πως όλοι θα πεθάνουμε, αργά ή γρήγορα. Παραδόξως αυτή τη φράση ψιθυρισμένη στο αυτί μου στις τρεις το πρωί, με έκανε να πηδήξω από το κρεβάτι ουρλιάζοντας, να σκόνταψω σε κάθε φωτιστικό του σπιτιού και να βάλω το "The Stars and Stripes Forever" στο τέρμα μέχρι να βγει ο ήλιος.

Και τελικά, είναι τόσο υπέροχο να ζεις για πάντα; Μερικές φορές βλέπω στις ειδήσεις ρεπορτάζ για κάποιους ψηλούς ανθρώπους που κατοικούν σε χιονισμένες περιοχές όπου όλος ο πληθυσμός ζει μέχρι τα 140 ή κάπου εκεί. Βέβαια το μόνο που τρώνε είναι γιαούρτι κι έτσι όταν πεθαίνουν δεν ταριχεύονται αλλά μάλλον παστεριώνονται. Και μην ξεχνάμε ότι όλα αυτά τα υγιή άτομα πηγαίνουν παντού με τα πόδια διότι για προσπάθησε να βρεις ταξί στα Ιμαλάια.

Μερικές φορές σκέφτομαι ότι ο θάνατος θα ήταν πιο ανεκτός αν με έβρισκε στον ύπνο μου, αν και στην πραγματικότητα δεν υπάρχει αποδεκτή μορφή θανάτου, με μοναδική ίσως εξαίρεση να ποδοπατηθώ μέχρι θανάτου από δύο ημίγυμνες σερβιτόρες."


Τον νιώθω.


*διάβασε όλο το άρθρο εδώ

1 Μαρ 2013

Αγαπάς σημαίνει κάνεις ένδοξο έναν άνθρωπο. Είναι η μόνη δόξα που θα βρει στη ζωή του.

Γ. Χειμωνάς