Καλοκαιρινά απογεύματα

30 Ιουν 2012

Σαν φως που σε τυφλώνει μόλις έχεις ξυπνήσει. Πως τα καταφέρνει και βρίσκει τη μόνη χαραμάδα που πάει στο μάτι σου. Δε γίνεται να ζήσεις ένα νωχελικό καλοκαιρινό απόγευμα χωρίς αξιοπρεπείς ποσότητες φωτός. Χωρίς να κλείνεις τα μάτια εξαιτίας της επίθεσης του ήλιου. Του ήλιου που ζεστένει και λιώνει τους πάγους των σκέψεων. Που σε κάνει δρομέα ή μπαλαρίνα στην καρδιά της πόλης σου.
Η αισιοδοξία στον άνθρωπο μάλλον τρέφεται με φως. Δεν εξηγείται αλλιώς. Ειλικρινά, αυτά τα απογεύματα είναι οι μόνες στιγμές που καταλαβαίνω, αυτό που λένε, ότι κανένα συναίσθημα δεν είναι οριστικό.


Insenso

29 Ιουν 2012


"Όσο ατελής κι αν είναι ο άνθρωπος, όταν δίνει, όσα δίνει, είναι πολλά για έναν άλλον άνθρωπο. Είναι πολλά όταν αυτός παίρνει όσα θέλει. Όσα δίνει ο άνθρωπος είναι πολλά όταν τα παίρνει ένας άνθρωπος που τα θέλει. Ένας άνθρωπος είναι πολύς για έναν άνθρωπο. Τίποτε περισσότερο δεν υπάρχει για τον άνθρωπο από έναν άνθρωπο. Τίποτε δεν γεμίζει τον άνθρωπο όσο ένας άνθρωπος. Κι όταν αυτός δίνει είναι θεός για εκείνον που παίρνει. Δεν υπάρχει θεός που να δίνει όπως ο άνθρωπος. Μόνον ο άνθρωπος δίνει. Όσα μπορεί να δώσει ένας άνθρωπος είναι όσα μπορεί να πάρει ένας άνθρωπος. Πολλά μπορεί να δώσει, πολλά μπορεί να πάρει. Αυτά είναι το περισσότερο. Δεν υπάρχει τίποτε περισσότερο. Το περισσότερο είναι όσα δίνει ο άνθρωπος σε έναν άνθρωπο κι αυτό το ξέρει όποιος παίρνει. Όταν παίρνει, ξέρει πως περισσότερα δεν μπορεί"
*Δημήτρης Δημητριάδης, Insenso

28 Ιουν 2012

Ο χειρότερος τρόπος να σου λείπει κάποιος είναι να τον έχεις 2 μέτρα μακριά σου, αλλά όχι πλέον στη ζωή σου.

ήρεμη πρωία

27 Ιουν 2012

Ο Χαράλαμπος ήθελε να κάνει πολλά πράγματα στη ζωή του, αλλά κώλωνε. Ήθελε να κάνει ένα τεράστιο τατουάζ σε όλο το χέρι του. Ήθελε να βάψει τα μαλλιά του ξανθά και να κάνει κάποιο τρελό πιρσινγκ. Ήθελε να πάει να μιλήσει σε μία συγκεκριμένη κοπέλα που έβλεπε τόσο καιρό, και να της πει ότι την γουστάρει τόσο πολύ. Ήθελε να αγοράσει ένα εισιτήριο και να φύγει στην Ευρώπη με ελάχιστα λεφτά και να κάνει διακοπές ζωής με αλκοόλ, χόστελ, χορό, τρένο, χάσιμο. Να περιφέρεται άγνωστος μεταξύ αγνώστων και να κάνει τη ζωή του.

Ήθελε να κάνει πολλά πράγματα, αλλά κώλωνε. Είτε σκεφτόταν ότι θα στεναχωρήσει τους γονείς του που τόσο τον αγαπούσαν. Είτε γιατί σκέφτόταν ότι θα τον έκριναν οι φίλοι του, οι γνωστοί του και γενικά η κοινωνία. Είτε γιατί και ο ίδιος είχε μια ανασφάλεια, μια αναβλητικότητα.

Στο πίσω μέρος του μυαλού του είχε πάντα την ιδέα ότι αν συνέβαινε κάτι φοβερά συνταρακτικό στη ζωή του, ύστερα θα είχε κάθε δικαίωμα να κάνει όλα αυτά που ήθελε. Περίμενε δηλαδή ένα μεγάλο τυχαίο πουσάρισμα από τη ζωή.

Και η ζωή τού το 'φερε. Τράκαραν οι γονείς του και σκοτώθηκαν στην εθνική οδό. Ο Χαράλαμπος έμεινε μόνος του και όλοι τον συλληπούνταν. Τώρα, είχε την ευκαιρία να κάνει όλα όσα ήθελε. Κανείς δεν θα τολμούσε να τον κρίνει για τις επιλογές του πλέον. Και όμως, δεν έκανε τίποτα. Ούτε τατουάζ, ούτε έβαψε τα μαλλιά του, ούτε σηκώθηκε να ταξιδέψει. Προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα και συνέχισε να είναι ο εαυτός του. Πιο δυστυχισμένος, αλλά ο ίδιος. Αυτός που πάντα κάτι ήθελε, αλλά πάντα μόνος του έβρισκε ένα εμπόδιο. Γιατί ο άνθρωπος διαθέτει έναν τρομακτικά εξελιγμένο μηχανισμό προσαρμογής. Δεν αλλάζει εύκολα.

Γι' αυτό κι εγώ προσπαθώ να μην ψάχνω δικαιολογίες για τη δειλία μου. Θα αλλάξω τη ζωή μου, μία ήρεμη συνηθισμένη πρωία.

Τα καλοκαίρια που μυρίζουνε χειμώνα

26 Ιουν 2012

Τα καλοκαίρια ποτέ δε μ'άρεσαν. Όχι για κάποιο ιδιαίτερο λόγο, μάλλον επειδή όλα υπολειτουργούν. Ακόμα και οι σχέσεις νομίζω. Είμαστε στη φάση "άσε με να ξαπλάρω στην παραλία όλη μέρα", ακόμα και στις 3 τα ξημερώματα. Έβλεπα από παιδί τον κόσμο να περνάει καλά, να πίνει, να ξενυχτάει και εγώ ξενέρωνα που ήμουν ανίκανος να τους μιμηθώ.

Θυμάμαι πολύ καλά όσο μεγάλωνα πόσο ιδεολόγο θεωρούσα τον εαυτό μου. Δεν πήγαινα σε μαγαζιά με κλαμπίστικη μουσική που κατακλυζόντουσαν από τις χαζογκόμενες, άκουγα μόνο ροκ και πίστευα ότι δε χρειαζόταν να γνωρίσω κανέναν άλλο στη ζωή μου πέρα απο 4-5 φίλους που είχα. Μου έρχεται στο μυαλό πολλές φορές η εικόνα μου περνώντας απέξω από τέτοια μαγαζιά, να μουρμουρίζω πως αν μπορούσα θα τους έβαζα βόμβα εκείνη τη στιγμή.
Ακόμα και σήμερα όμως, ποτέ δε θα πάω στα δήθεν μπιτσόμπαρα με την δυνατή μουσική και τους συναγωνιστές του Φέντερερ σε κάθε γωνιά. Με ενοχλεί το να κάνει κάποιος επίδειξη ειδικά σε κάτι τόσο αναλώσιμο όσο το σώμα του που βέβαια έχει φτύσει αίμα όλο το χειμώνα για να σκάει χαμόγελα το καλοκαίρι.

Όμως και εγώ αυτό που έκανα και κάνω δεν είναι και πολύ καλύτερο. Κομπλεξικός είμαι, ήμουν και θα είμαι. Πολλές από αυτές τις χαζογκόμενες έγιναν εξαιρετικά παιδιά, κοινωνικά, ετοιμάζονται να παντρευτούν και δε βλέπω γιατί εγώ εξελίχτηκα καλύτερα. Σίγουρα δε θέλεις π.χ να βρεθείς κλεισμένος στο αμάξι της και να μην κρατάς τα cd σου αλλά δε βλέπω με ποιό τρόπο περνάω καλύτερα εγώ στη ζωή. Τα μεγάλα όνειρα είναι για τους ανασφαλείς τελικά. Εγώ ο εξυπνάκιας, ο ψαγμένος ροκάς και από την άλλη οι χαζογκόμενες, επίτιμα μέλη του φαν κλάμπ της Βίσση. Εγώ παρέμεινα αντικοινωνικός, με παρατήσαν πολλοί άνθρωποι που αγαπούσα, ένας περιπλανώμενος χωρίς καρδιά για τίποτα. Χαμένος στην κυριολεξία.

Κρίμα. Όταν ήμουν νεότερος πίστευα ότι τα πράγματα θα εξελίσσονταν αλλιώς.

αποκατάσταση

25 Ιουν 2012

Άκου τι έγινε εδώ. Μία 68χρονη γυναίκα, η Κάρεν, πηγαίνει στο σπίτι της με το λεωφορείο. Μόνη και χωρίς να ενοχλεί κανένα. Δυστυχώς, συνεπιβάτες της είναι ένα μάτσο μαλακισμένα τα οποία βρίζουν και κοροϊδεύουν, με τον αηδιαστικότερο τρόπο, την κυριούλα. Την λένε χοντρή και φτωχή και εκείνη απαντάει πολιτισμένα πως προσπαθεί να αλλάξει, αλλά είναι δύσκολο. Ακόμα και όταν ξεσπάει σε κλάματα, τα πουτανόπαιδα δεν πτοούνται. Μάλιστα θεωρούν τόσο μαγκιά αυτό που κάνουν, που το βιντεοσκοπούν και το ανεβάζουν στο youtube.



Κάποιος είδε το βίντεο και αποφάσισε να πάρει μια πρωτοβουλία. Να στήσει μία καμπάνια με στόχο να μαζευτούν κάποια χρήματα, ώστε να στείλει την Κάρεν διακοπές το καλοκαίρι. Να ξεφύγει έστω για λίγες μέρες από τα μαλακιστήρια. Το ποσό που έθεσε σαν όριο για την καμπάνια, ήταν τα 5.000 δολάρια. Αν δηλαδή μέσα σε ένα μήνα μαζευόντουσαν αυτά τα χρήματα, τότε θα κατέληγαν στην κυριούλα. Αν όμως συγκεντρώνονταν λίγότερα, δεν θα έπαιρνε τίποτα.

Ξέρεις τι έγινε, ε; Μέσα σε 5 μέρες, έχουν ήδη μαζευτεί 647.926 δολάρια. Και απομένουν και ακόμα 26 μέρες. Αλλά το ποσό είναι ήδη αρκετό για να πάει να μείνει σε όποιο μερος του κόσμου θέλει, ή έστω να μην ξαναχρειαστεί να πάρει ποτέ λεωφορείο.

Η πίστη στην ανθρωπότητα αποκαταστάθηκε.

"δουλεύω αύριο"

24 Ιουν 2012

Ναι σίγουρα δεν είμαστε πια 18 χρονών. Δεν είμαστε όμως και πολύ μεγαλύτεροι. Οι μέρες των σπουδών σιγά σιγά τελειώνουν και αρκετοί πια δουλεύουν. Εγώ ως χαραμοφάης ακόμα ψάχνω τι θα κάνω με τη ζωή μου. Και έχω ακόμα πολλή όρεξη να βγώ, να πιώ, να ξενυχτήσω. Όπως στο επάγγελμα σου έτσι και στους φίλους σου πρέπει να κάνεις τη σωστή, κρίσιμη επιλογή. Ακόμα πιο άσχημο είναι να βλέπεις πως είναι αργά για μεγάλες αλλαγές. Λέω και ξαναλέω στους φίλους μου να βγαίνουμε μέχρι αργά, να πίνουμε και να γελάμε αλλά αυτοί μου απαντούν με ωραία ανέκδοτα. "Δουλεύω άυριο". Αυτό είναι το καλύτερο. Και εγώ όλο το χρόνο έπρεπε να ξυπνάω πρωί αλλά ήθελα πιό πολύ να ξενυχτάω με το φίλο μου και κάπως τα βόλευα. Επίσης πέρυσι το καλοκαίρι π.χ που δε δούλευες ρε φίλε τα σπάγαμε μέχρι το πρωί; Και συνεχίζονται. "Έχω ξεμάθει να πίνω", "με πειράζει στο στομάχι", "δεν υπάρχουν λεφτά για να βγω", λες και ένα μπουκάλι κρασί στο παγκάκι είναι δυσβάσταχτο οικονομικά για τους φίλους μου. Για κάποιους μπορεί να είναι. Για τους φίλους μου όχι.

Κανείς μέχρι τώρα δεν έχει τολμήσει να μου πει την αλήθεια. Λες και είμαι βλάκας και δεν το καταλαβαίνω. Και ίσως να την κρύβει και από τον εαυτό του. Ότι είμαστε αλλού πιά. Άλλες αναζητήσεις, θέλω και αντοχές έχει ο καθένας. Γιατί πρέπει να ακούω αυτές τις χαζές δικαιολογίες και όχι το "φίλε, βαριέμαι να βγω, σόρρυ" ή το "ας βγούμε αλλά να ξέρεις 1 η ώρα θα φύγω" ή το "προτιμώ να κάτσω σπίτι να παίζω χαρτιά". Λες και με φοβούνται ή με ντρέπονται. Στη φιλία πρέπει να κυριαρχεί η τιμιότητα. Όχι μόνιμα αστειάκια για να μη στεναχωρήσεις τον άλλο. Όμως τελικά βλέπω ότι η ζωή φέρνει ακόμα και εδώ την ισορροπία της. Τα τηλέφωνα αραιώνουν, με την πρώτη ευκαιρία θέλουμε όλοι να βγούμε με άλλες παρέες. Και σιγά σιγά γίνεται αντιληπτό το αυτονόητο.  Με δυό λέξεις, ότι δεν ταιριάζουμε πιά.

με όλη μου την καρδιά

23 Ιουν 2012

Το πιστεύω και θα το πιστεύω για πάντα όσο τίποτα άλλο. Από την έλλειψη αυτού, ξεκινούν όλα τα θέματα γύρω μας. Είναι πολύ δύσκολο, το ξέρω. Αλλά χωρίς αυτό δεν πρόκειται να πας πουθενά, ούτε θα λύσεις ποτέ κανένα πρόβλημα. Αν δεν το κάνεις, μην περιμένεις τίποτα συναρπαστικό να συμβεί στη ζωή σου. 

Με όλη μου την καρδιά λοιπόν, σού λέω:


polaroid

22 Ιουν 2012

Τα απομεινάρια μας σε μιά φωτογραφία ενός τοίχου. Και ένα απέραντα χαραμισμένο 'ζω' που έρχεται.


η απίστευτη ιστορία του Στέλιου Κυριακίδη

21 Ιουν 2012

Σήμερα ξύπνησα και πάτησα σε ένα λινκ που ανέβασε κάποιος τυχαίος στο facebook. Ο τίτλος έλεγε για μια απίστευτη ιστορία ενός Έλληνα δρομέα. Σκέφτηκα, ντάξει, πόσο απίστευτη θα είναι και δεν θα την είχα ακούσει; Αφού ξεκίνησα να την διαβάζω, ένιωθα όλο και μεγαλύτερη συγκίνηση και ανατριχίλα. Ένα ρίγος για αυτή την ανθρώπινη ψυχή, ένα δέος για το μεγαλείο του αθλητισμού. Μόλις τέλειωσα το κείμενο, είδα και το βίντεο στο τέλος, και ειλικρινά έφτιαξε η μέρα μου. Όντως, σήμερα ένιωθα πολύ δυνατός και ορεξάτος. Με πήραν τηλέφωνα οι φίλοι μου, βγήκα έξω, γέλασα. Ένιωσα καλά. Και είμαι σίγουρος ότι έτσι είναι όλες οι μέρες όταν στο ξεκίνημά τους, συνειδητοποιείς ότι η ζωή μπορεί να είναι τόσο υπέροχη, όταν υπάρχουν συνοδοιπόροι μαζί σου, σαν τον Κυριακίδη. Θετική ενέργεια.

Μην σε τρομάξει η έκταση του άρθρου. Εγώ ντρέπομαι που σαν Έλληνας, δεν γνώριζα καν αυτή την ιστορία. Μην παραλείψεις να δεις και το βίντεο μέχρι τέλους.




"Στην Πάφο γεννήθηκε, στις 4 Μαϊου 1910. Πάνω από έναν αιώνα πια. Φτωχόπαιδο ήταν και κάποια στιγμή ξεκίνησε τον αθλητισμό στην Λεμεσό. Του άρεσε να τρέχει από πιτσιρίκι… Κατάφερε, μάλιστα, να πάρει μέρος ως δρομέας με την ελληνική εθνική ομάδα στους ολυμπιακούς αγώνες του 1936!

Αγροτόπαιδο, με έρωτα για τον αθλητισμό και ταλέντο, από το 1934 τα μαζεύει και μετακομίζει στο Χαλάνδρι. Έπιασε δουλειά στην ΔΕΗ (τότε Ηλεκτρική Εταιρεία) και πήγαινε να μετράει τα ρολόγια στα σπίτια του κόσμου για να βγάλει το μεροκάματο.  

Τα’ μπλεξε ο πόλεμος μετά. Υπέφερε ο κόσμος. Έτσι κι αυτός, έτσι και η οικογένειά του. Το 1940 έκοψε το τρέξιμο και κοίταξε μόνο να ζήσει.

Πείνα! Έβλεπε τους παλιούς του συναθλητές, εκείνη την μεγάλη ομάδα του 1930, να λιμοκτονούν ή να τους σκοτώνει ο γερμανικός κατοχικός στρατός.

Παντρεύτηκε, έκανε παιδιά, τέλειωσε η Κατοχή, άρχισε η φαγωμάρα του Εμφυλίου. Αδερφός να σκοτώνει αδερφό εκείνα τα μαύρα χρόνια…

Πούλησε τα μισά έπιπλα για να πάει να τρέξει!

Παίρνει την μεγάλη απόφαση το 1946 να ξανατρέξει. Λίγη προπόνηση, ελάχιστο φαγητό από τους γείτονες, δύσκολα χρόνια. Ήθελε να πάει στην Αμερική. Στην Βοστώνη. Στον φημισμένο μαραθώνιο! Ελπίζοντας ότι και μόνο με την παρουσία του θα μπορέσει να ευαισθητοποιήσει τους Αμερικάνους για να βοηθήσουν τον λαό μας που τα περνούσε δύσκολα όσο ποτέ άλλοτε.

Πώς, όμως, να αγοράσει εισιτήριο για την Αμερική; Με τι λεφτά; Μαζεύει και πουλάει τα μισά έπιπλα του σπιτιού. Πιάνει πέντε δραχμές στο χέρι, του δίνουν με τα πολλά και κάμποσα ακόμα από την δουλειά του και πάει και βγάζει αεροπορικό εισιτήριο. Μονό! Δεν είχε λεφτά για «μετ’ επιστροφής».

Μέσα από τα χαλάσματα της Αθήνας, βρήκε το κουράγιο να πετάξει για Αμερική ρισκάροντας τα πάντα. Με μοναδικό σκοπό να… τρέξει! Τίποτα άλλο!

«Θα πεθάνεις στα πρώτα χιλιόμετρα»

Ο πιο δύσκολος μαραθώνιος της εποχής – κι ακόμα φημισμένος – ήταν αυτός της Βοστώνης. Φαβορί ο τεράστιος Άγγλος Κένεθ Μπέιλι και ο Αμερικάνος, νικητής της προηγούμενης χρονιάς, Τζόνι Κέλι. Κι από κοντά ένας Καναδός αθληταράς.

Πριν τον αγώνα όλοι οι αθλητές έπρεπε να περάσουν από γιατρό. Πάει και ο Κυριακίδης, τον εξετάζουν οι Αμερικάνοι και του λένε: «Δεν μπορείς να τρέξεις…».

- Μα, γιατί; Γιατί δεν μπορώ ενώ έκανα τόσο ταξίδι;
- Είσαι πολύ αδύναμος, νεαρέ Έλληνα. Θα πεθάνεις στον δρόμο από την εξάντληση, έτσι κοκαλιάρης όπως είσαι. Δεν θα αντέξεις ούτε για μερικά χιλιόμετρα.

Παίρνει ουσιαστικά την προσωπική ευθύνη και λέει «φέρτε μου το χαρτί να το υπογράψω ότι θα τρέξω κι αναλαμβάνω όποιον κίνδυνο υπάρχει για την ζωή μου. Θα τρέξω κι ας πεθάνω εδώ πέρα…».

Αρχίζει ο αγώνας. 20 Απριλίου 1946 ήτανε… Ξεκίνησε αργά ο Στέλιος Κυριακίδης, αλλά ανέβαζε στροφές. Όλο και πλησίαζε τους πρώτους, όλο και πατούσε καλύτερα. Στο 40 χιλιόμετρο έπιασε τον Κέλι, τον πρωτοπόρο…  

Ναι, κέρδισε! Με πανευρωπαϊκό ρεκόρ! Παραμιλούσε η Αμερική…  

«Εγώ έτρεχα για τον εαυτό μου, ο Κυριακίδης για έναν λαό»

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τρούμαν καλεί τον Κυριακίδη στον Λευκό Οίκο, μαζί με τον δεύτερο, τον Αμερικάνο Τζόνι Κέλι.

Κι όταν λέμε Κέλι να αναφέρουμε ότι 15 φορές βγήκε στην καριέρα του μέσα στην πρώτη πεντάδα του μαραθωνίου της Βοστώνης, ενώ το 2000 ανακηρύχθηκε από το Runner’s World ο κορυφαίος δρομέας για τον περασμένο αιώνα.

Ρωτάει ο Χάρι Τρούμαν τον Τζόνι Κέλι: «Καλά, βρε παιδί μου. Πώς έχασες απ’ αυτόν τον κοκαλιάρη (σ.σ. έτσι τον έλεγαν οι εφημερίδες) κι αδύναμο Έλληνα;».

Απάντηση Κέλι: «Μόνο εγώ έχασα; Κανένας δεν μπόρεσε να τον κερδίσει. Εγώ έτρεχα για τον εαυτό μου κι αυτός για έναν ολόκληρο λαό, για μια ιδεολογία...».

Ο Τρούμαν χαμογελάει και γυρνάει προς τον Κυριακίδη. «Εσύ, παιδί μου, είσαι άξιος συγχαρητηρίων. Για πες μου. Τι θες να κάνω για σένα; Θες ρούχα; Τρόφιμα να δυναμώσεις; Χρήματα; Ό,τι θες από μένα».

«Δεν θέλω τίποτα για μένα, μόνο για τους Έλληνες που λιμοκτονούν»

Απάντηση Κυριακίδη: «Σας ευχαριστώ, πρόεδρε. Δεν θέλω τίποτα για εμένα. Το μόνο που ζητώ, κύριε Τρούμαν, είναι να στείλετε ρούχα και τρόφιμα στα 7 εκατομμύρια Έλληνες που λιμοκτονούν. Αυτό ζητάω. Να βοηθήσετε τον λαό μου που υποφέρει».

Αυτό που έγινε μετά ήταν απίστευτο. Από δωρεές των Αμερικάνων μαζεύτηκαν τόνοι από τρόφιμα, φάρμακα, κουβέρτες. Δεν είχαν πώς να τα μεταφέρουν. Μόλις βρέθηκαν έξι καράβια, με τη συνδρομή της οικογένειας Λιβανού, έφτασε η βοήθεια στην Ελλάδα. Το «Πακέτο Κυριακίδη», όπως το ονόμασαν.

Συγκεντρώθηκαν, επίσης, 250.000 δολάρια για να δοθούν στους ταλαιπωρημένους Έλληνες από την Κατοχή και τον Εμφύλιο! Ποσό τεράστιο για την εποχή. Όλες οι αμερικάνικες εφημερίδες τον είχαν πρωτοσέλιδο, ενώ ο ίδιος έτρεχε από Πολιτεία σε Πολιτεία της Αμερικής για να φέρει κι άλλη βοήθεια στην τσακισμένη Ελλάδα.

Ένα εκατομμύριο κόσμος στην υποδοχή!

Ένας λαός που πέθαινε στους δρόμους από την εισβολή του ναζισμού και τον Εμφύλιο, μπόρεσε να χαμογελάσει ξανά απ’ αυτόν τον τεράστιο Έλληνα. Την μέρα που ήρθε από τις ΗΠΑ στην Αθήνα, στις 23 Μαϊου, ξεχύθηκε στους δρόμους ένα εκατομμύριο κόσμος για να τον υποδεχτεί.

Είχαν φτάσει απ’ όλη την Ελλάδα άνθρωποι στην πρωτεύουσα για να τον ευχαριστήσουν. Εκείνη τη μέρα ήταν η πρώτη φορά που φωταγωγήθηκε ξανά η Ακρόπολη από τότε που άρχισε ο πόλεμος. Και θεωρήθηκε το πρώτο χαρμόσυνο γεγονός για τον τόπο ύστερα από τόσα καταραμένα χρόνια. Ο Κυριακίδης έδωσε χαρά, περηφάνια, ανακούφιση στους συνανθρώπους του.

Πόσο γνήσιος ο Στέλιος Κυριακίδης! Πόσο αυθεντικός… Και τι ψυχή! Μεγαλείο…

Ο γιός του, απλόχερα και χωρίς να ζητήσει ποτέ καμία αμοιβή, προσέφερε χρόνια μετά όλα τα κειμήλια του Στέλιου Κυριακίδη στο Μουσείο του Μαραθωνίου δρόμου στον Μαραθώνα (αξίζει να το επισκεφθείτε κάποια φορά).

Με διαμάντι!

Μέσα σ’ αυτά που έγιναν δωρεά στο Μουσείο είναι και το μετάλλιο τεράστιας αξίας από τον νικητήριο αγώνα στην Βοστώνη. Ένα μετάλλιο που ήταν συλλεκτικό ακόμα και τότε, αφού για εκείνη και μόνο τη χρονιά είχε τοποθετηθεί στο κέντρο του ένα διαμάντι!
Ο Στέλιος Κυριακίδης είναι ακόμα και σήμερα άγνωστος στους περισσότερους Έλληνες φιλάθλους. Στις ΗΠΑ, όμως, έχουν γράψει βιβλία για το κατόρθωμά του, έχουν γυρίσει βραβευμένα ντοκιμαντέρ (NBC), ενώ ετοιμάζουν και μια ταινία από την Disney με παραγωγούς τους Mark Ciardi και Gordon Gray.

Άνθρωπος της προσφοράς, με υψηλά ιδεώδη, γνώστης της βαριάς κληρονομιάς αυτού του τόπου στον αθλητισμό και τον πολιτισμό, ένας μοναδικός αθλητής που λατρεύτηκε στην εποχή του. Θα μπορούσε και σήμερα να αποτελεί φάρο έμπνευσης για όλους μας, αλλά μάλλον σε πολλούς το όνομά του δεν λέει κάτι.

Κι ας έκανε, πέρα απ’ όλα τα άλλα, κι έναν τεράστιο άθλο από καθαρά αθλητικής άποψης, αφού η νίκη στον μαραθώνιο της Βοστώνης θεωρείται κάτι τρομερά δύσκολο.  

Ο αείμνηστος Φρέντυ Γερμανός είχε κάνει μια εξαιρετική εκπομπή για τον Κυριακίδη το 1981, απόσπασμα της οποίας μπορείτε να παρακολουθήσετε από το βίντεο που παραθέτουμε.

Αυτός ήταν, λοιπόν, ο Στέλιος Κυριακίδης…"




πηγή

σημειώσεις στη Χαρτοπετσέτα VII

20 Ιουν 2012

Είχα ξεχάσει πως είναι να μεθάς με κρασί. Εντάξει και λίγο μπίρα για σβήσιμο. Kαι λίγη ρετσίνα για το σβήσιμο του σβησίματος. Χορεύοντας ζεϊμπέκικα για τα χρόνια που θα έρθουν. Μέσα στο σεβντά που χρωματίζει ολόκληρες ζωές. Σκέφτομαι πως δε θα είμαι μόνος πιά. Και άλλοι θα είναι σκυθρωποί, απεγνωσμένοι, απαισιόδοξοι. Θα σκύβουμε το κεφάλι μαζί. Οι υπόλοιποι για την οικονομική κρίση, εγώ, χωρίς να το πω σε κανένα, για αυτήν. Ήρθε ο κόσμος στα μέτρα μου επιτέλους.

Τι να της έλεγα. Ευχαριστώ ή παρακαλώ. Για όλη αυτή την αγάπη. Αλλά δε χωράει πληρωμή.
Καμμία λέξη. Όταν δύο άνθρωποι έχουν την ανάσα του άλλου για βραβείο, τα έχουν μάλλον καταφέρει.

                                               (από τις σημειώσεις στη Χαρτοπετσέτα)

γέφυρα μπρούκλιν.

19 Ιουν 2012

Εκεί που καθόμουν κάτω από τη γέφυρα του Μπρούκλιν και έπινα ένα παγωμένο τζιν, σκέφτηκα ότι κάθομαι κάτω από τη γέφυρα του Μπρούκλιν και πίνω ένα παγωμένο τζιν. Πώς στο διάολο το είχα καταφέρει αυτό; Αν μού το έλεγες πριν λίγα χρόνια θα σού έλεγα ότι δεν πρόκειται να το ζήσω με τίποτα, τουλάχιστον στο προσεχές μάλλον. Και όμως τα είχα κατάφερει.

Καθώς ρουφούσα με μανία το ποτό του παραδείσου, έκανα μια μικρή διαδρομή προς τα πίσω. Και είδα ότι είχα φτάσει μέχρι εδώ, με δικά μου λεφτά τα οποία τα είχα δουλέψει τους προηγούμενους 2 μήνες. Σε μία εποχή που η ανεργία είναι στα ύψη, εγώ τα είχα καταφέρει και έκανα το όνειρό μου.

Πήγα λίγο πιο πίσω, και αναρωτήθηκα γιατί τα είχα καταφέρει; Γιατί πριν λίγα χρόνια είχα παρατήσει την πανεπιστημιακή μου προοπτική, και από εκεί που θα μπορούσα να γίνω ένας ακόμα επιστήμονας, πήγα σε μία τεχνική ιδιωτική σχολή. Είχα πάψει να παίζω το κρυφτό με τον εαυτό μου ότι το επιστημονιλίκι ήταν κάτι που με ενδιέφερε βαθιά μέσα μου και ότι θα ήμουν ευτυχισμένος αν το υπηρετώ. Δεν θα ήμουν καλός σε αυτό και πάντα θα βασανιζόμουν. Έτσι διάλεξα να χαλαλίσω τόσα χρόνια προσπάθειας για καλούτσικους βαθμούς, άγχη εξετάσεων, χρήματα φροντιστηρίων και να θυσιάσω το κοινωνικό μου στάτους, που δεν θα γινόμουν κάτι το οποίο ακούγεται τόσο όμορφο και ασφαλές στη γειτονιά, όπως ένας επιστήμονας.

Αν είχα πάρει εκείνο το πτυχίο, θα ήμουν ένας μέτριος επιστήμονας. Και σε αυτή την εποχή ειδικά, δεν επιβιώνουν οι μέτριοι. Άρα δεν θα είχα βγάλει τα χρήματα για να φτάσω ως αυτή τη γέφυρα, πού έβλεπα από μικρός στις ταινιές του Γούντι Άλλεν.

Το να παρατήσω εκείνη τη σχολή είναι από τα λίγα πράγματα που έχω κάνει στη ζωή μου και είμαι υπερήφανος. Και πρέπει να αναγνωρίζουμε και τα καλά που έχουμε κάνει. Πρέπει να είμαστε αντικειμενικοί κριτές του εαυτού μας, γι' αυτό και σ' το διατυμπανίζω. Όχι για να σού κάνω το μάγκα. Άλλωστε από ανασφάλειες μου, πρέπει να σε έχω χορτάσει τόσους μήνες.

Το ποτό μου τελείωνε κι εγώ παρακολουθούσα τα φωτάκια που τρέχαν στους απέναντι δρόμους. Μού 'ρθε στο μυαλό εκείνο το σημείο από την Αλίκη της χώρας των θαυμάτων, όπου στην ερώτηση: "Ποιός δρόμος είναι ο σωστός;", η απάντηση ήταν: "Όλοι οι δρόμοι είναι σωστοί, αν ξέρουμε πού θέλουμε να πάμε".

Και η σκέψη αυτή, αντί να με ανακουφίσει, με άγχωσε πιο πολύ. Πώς γίνεται να ξέρω πού θέλω να πάω; Πού θέλω να φτάσω; Μόνο το ένστικτο μου έχω για βοηθό. Καμιά φορά μού βγαίνει; Αλλά τις άλλες φορές; Πόσα πράγματα έχω χάσει λόγω λανθασμένων επιλογών; Πόσα ακόμα, λόγω του φόβου να πάρω μια απόφαση; Είχε έρθει σίγουρα η ώρα για ένα ακόμα ποτό.

Οι νεκροί ωριμάζουν σαν το καλό κρασί. Μνήμη Μάνου Χατζιδάκι.

18 Ιουν 2012

Ο θάνατος είναι ένας αποχωρισμός, για εμάς του ψιλο-ένθεους. Η φράση “καλό ταξίδι” πάντα εξέφραζε αυτά που πιστεύουμε  για το θάνατο. Έτσι όταν έλθει η ώρα να φύγει κάποιος πολύτιμος για εμάς, ίσως, ποιός ξέρει, απο μία άρνηση αποδοχής του ίδιου του θανάτου, εκτείνουμε την οπτική μας πέρα απο το τώρα σε ενα μελλοντικό αέναο χρονο. Πλάνη, ηθελημένη αυταπάτη; Δεν ξέρω.

Τον Μάνο Χατζιδάκι δεν τον γνώρισα όπως άλλοι φίλοι μου. Πάντα μου ερχόντουσαν πληροφορίες για κάποια συνομιλία μαζί του, καθημερινή ως επί το πλείστον, ενδεχομένως μια off the record σκέψη του στα πλαίσια μιας συνέντευξης, μια μικρή αλλά υπαινικτικά μεστή φράση του, ξέρετε…όλα αυτά που κάνουν γοητευτικό ένα συνομιλητή με κύρος στα μάτια των νεώτερων συνομιλητών του.

Η εικόνα του τούτη δεν αντέκρουε την άλλη, τη δημόσια. Πώς να ξεχάσω τη δημόσια αναφορά του στα χρόνια του ζόφου, για την Αυριανή,  για  το «βρομερό βόθρο που πρέπει να κλείσει». Οι επιθέσεις εναντίον του λυσαλέες. Αυτός όμως άντεξε. Ίσως όχι επειδή ήταν γενναίος, αλλά επειδή είχε μια μοναδική αίσθηση της ακεραιότητας.



Τραγική διαπίστωση του σήμερα αυτό που είπε ο φίλος Τάκης Θεοδωρόπουλος στα Νέα στις 11/6 :  ”Σκέφτομαι πως ο Χατζιδάκις είναι ένας από τους μεγάλους ηττημένους της σημερινής Ελλάδας. Οχι γιατί δεν ακούγεται πια η μουσική του. Το αντίθετο, με τα χρόνια, κερδίζει ακροατές που όταν ζούσε τους είχε περισσότερο ως συνθέτης ελαφρών σουξέ που ο ίδιος αντιπαθούσε. Αυτό που ηττήθηκε είναι η νοοτροπία του και η στάση του απέναντι στην πολιτική και τον πολιτισμό, δηλαδή η στάση της ζωής του.” 
  ”Αυτός και όσοι σκέφτονταν όπως αυτός ήταν οι εξαιρέσεις”

Εξαίρεση; Μα όχι! Τι ήταν λοιπόν ο Μάνος Χατζιδάκις;

Συγχωρέστε μου την επίκληση του προσωπικού αισθητηρίου, αλλά πίσω από αυτό υπάρχει μια ματιά που μάλλον ανήκει στο φιλοσοφικό στοχασμό. Σε ένα προηγούμενο άρθρο μου χρησιμοποίησα το χαρακτηρισμό “ένας ολοκληρωμένος άνθρωπος”.

Υπάρχουν άνθρωποι που παρατηρώντας το πέρασμά τους απο τη ζωή, και απο τα μάτια μας μπροστά, γίνονται σημεία αναφοράς. Άλλωστε όλοι οι άνθρωποι που συναντάμε κυριολεκτικά ή μεταφορικά στη ζωή, μας γεμίζουν εντυπώσεις. Επώνυμοι κι ανώνυμοι. Τίποτα δεν ξεχνιέται κι όμως τα περισσότερα χάνονται. Η μνήμη κάποιων, λίγων, μετατρέπεται σε ίζημα ψυχής. Όπως λένε οι ειδικοί: ”Η ύπαρξη ιζήματος σε ένα κόκκινο κρασί υποδηλώνει, ίσως ευπρόσδεκτη παλαίωση”

Ετσι και οι νεκροί ωριμάζουν σαν το καλό κρασί. Ο Μάνος Χατζιδάκις ήταν ένας απο τους λίγους τους εκλεκτούς, που ήταν και είναι ακόμα σημείο αναφοράς. Όχι τόσο για την προσφορά του στην Μουσική, τι να πρωτοθυμηθεί κανείς, αλλά για αυτό που συμβόλισε: Τον άνθρωπο που βίωσε την ύπαρξή του, τις αντιφάσεις του, τα πάθη του, τις προσπάθειές του για αέναη δημιουργία πολλών μορφών, με αταλάντευτη συνέπεια. Όχι επειδή ήταν γενναίος, το ξαναείπα, αλλά επειδή ήταν απο τη φύση του αριστοκράτης, με την χαμένη έννοια της λέξης στις μέρες μας.

Ε τι να κάνουμε, υπάρχουν και τέτοιοι στη δημοκρατική εποχή μας.

Κι όσο μεγαλώνουμε και ξεφυλίζουμε τις μνήμες μας συνειδητοποιούμε πως ο διάττων αστέρας που έφυγε απο μπροστά μας πριν χρόνια, 18 για τον Μάνο, μας επιτρέπει ακόμα να κάνουμε γόνιμες σκέψεις.

Και για αυτό τον θυμόμαστε με ευγνωμοσύνη.

Να είναι καλά εκεί που είναι.

                                                                                       Πηγή: Γιώργος Λιγνός
                                                                                                     

καλό βόλι

17 Ιουν 2012

Αντιγράφω από protagon.gr, το άρθρο του Σταύρου Θεοδωράκη :

"Πέρασα και εγώ μια μικρή περίοδο της ζωής μου που νόμιζα ότι έπαιζα το καλύτερο ποδοσφαιράκι στον κόσμο. Το ποδοσφαιράκι ήτανε ίσαμε ένα μεγάλο τραπέζι κουζίνας. Βαρύ, με παίχτες ξύλινους, περασμένους σε μεταλλικές βέργες. Τερματοφύλακας, δύο αμυντικοί, πέντε κεντρικοί, τρεις επιθετικοί. Τα είχαν οι «λέσχες», τα είχαν και στα πανηγύρια. Ανασήκωνες τα μανίκια, έσφιγγες τις βέργες – είχαν ειδικές ξύλινες χειρολαβές στην άκρη – και έδινες δύναμη στην μπάλα να μπει στο αντίθετο τέρμα. Ήταν μερικοί που έπαιζαν και με τα φάλτσα αλλά εμένα αυτό δεν μου άρεσε. Άλλωστε τα κορίτσια δεν καταλάβαιναν από φάλτσα, μπράτσα ήθελαν. Εντάξει υπερβάλλω. Ποτέ δεν πίστεψα ότι ήμουν ο καλύτερος του κόσμου. Μου πέρασε από το μυαλό όμως ότι ίσως ήμουν ο καλύτερος της Αγίας Βαρβάρας. Ή άντε ο καλύτερος 16αρης της Αγίας Βαρβάρας.
Μια μέρα, Σάββατο πρέπει να ήταν, μάζεψα όλα τα λεφτά μου, στο σύνολο 50 δραχμές - οικονομίες ενός μήνα τουλάχιστον - και βγήκα για την μεγάλη μάχη. Είχα πάρει μαζί μου και χαρτομάντιλα γιατί το πρόβλημα ήταν, ότι μετά από 2-3 παιγνίδια τα χέρια σου ίδρωναν και γλιστρούσαν πάνω στις ξύλινες χειρολαβές. Με τα χαρτομάντιλα λοιπόν στην κολότσεπη και με τα δίφραγκα στην τσέπη κατηφόρισα προς την Ελευθερίου Βενιζέλου. Εκεί ήταν το ραντεβού. Αντίπαλος μου ένας συμμαθητής μου ο οποίος και αυτός νόμιζε ότι έπαιζε το καλύτερο ποδοσφαιράκι στον κόσμο. Καμιά φορά μετά το σχόλασμα τρέχαμε στην «λέσχη» και παίζαμε ένα-δύο παιγνίδια, την μια κέρδιζα εγώ, την άλλη αυτός αλλά συμπέρασμα για το «ποιος ήταν ο καλύτερος», δεν έβγαινε. Οπότε εκείνο το Σάββατο είχαμε κανονίσει να λύσουμε μια για πάντα τις διαφορές μας. Θα παίζαμε και «στοίχημα»! Ένα δίφραγκο το παιγνίδι. Το μηχάνημα για να βγάλει μπάλες, πέντε στον αριθμό, ήθελε ένα πενηνταράκι. Όποιος έχανε λοιπόν θα έβαζε την μάρκα και θα έδινε στον άλλον και ένα δίφραγκο.

Οι πρώτες νίκες ήταν εύκολες. Βοήθησαν και τα χαρτομάντιλα και τα χέρια μου δεν γλιστρούσαν. Ο αντίπαλος κάθε φορά που έχανε, ανέβαζε και το στοίχημα. «Πάμε το πάτσι». Φτάσαμε κάποια στιγμή να παίζουμε και για δέκα δραχμές! Κόλαση! Τα χαρτομάντιλα σώθηκαν και τα χέρια μου άρχισαν να γλιστράνε. Ο συμμαθητής  μου όμως δεν είχε τέτοια προβλήματα. Σκουπιζόταν στο παντελόνι του. Αγχώθηκα; Κουράστηκα; Αποσπάσθηκα; Τι σημασία έχει. Τελικά όλα τα φράγκα – και τα 50! - κατέληξαν στην τσέπη του αντιπάλου μου. Η σαββατιάτικη βόλτα θα τελείωνε χωρίς σουβλάκι. Εκεί που σκεφτόμουν ότι θα τους κεράσω - τουλάχιστον τις πατάτες- δεν μου έμειναν ούτε δεκάρες για να πάρω μια πίττα τυλιχτή χωρίς κρέας. Στο σουβλατζίδικο ήταν μαζεμένοι όλοι. Μάλλον έπιναν και μπύρα! Πολυτέλειες Σαββάτου. Δεν τους κοίταξα όμως για πολύ. Κάτι προφασίστηκα και δεν σταμάτησα. Ανηφορίζοντας για το σπίτι, με άδειο στομάχι και άδειες τσέπες σκέφθηκα ότι είναι κακό πράγμα να νομίζεις ότι είσαι ο καλύτερος του κόσμου. Ή έστω της Αγίας Βαρβάρας.
ΥΓ. Ξέρω τι θα πεις.  «Ότι τρελάθηκε ο Θεοδωράκης και αντί να μας πει για τον Σαμαρά και για τον Τσίπρα, μας λέει για τα εφηβικά του». Κοίτα γύρω σου, γι' αυτό σου λέω. Ζούμε στην χώρα που όλοι νομίζουν ότι είναι οι καλύτεροι του κόσμου. Από πού θέλεις να αρχίσουμε; Από τον λαό; Τους δημοσιογράφους; Τους «άρχοντες»; Από πού; Σαμαράς- Τσίπρας – Βενιζέλος – Καμένος – Παπαρήγα – Κουβέλης, το διαλαλούν όλη μέρα. Αυτοί και μόνο αυτοί μπορούν να λύσουν το πρόβλημα της χώρας. Κάποιοι θέλουν να λύσουν και το πρόβλημα της Ευρώπης. Της οικουμένης όλης. Ούτε που τους περνά από το μυαλό ότι ίσως – ίσως λέω – δεν είναι οι καλύτεροι του κόσμου. Ο ένας θα πατήσει το κουμπί και θα βγει... ανάπτυξη. Ο άλλος θα τα λύσει όλα με μια συγκέντρωση έξω από την Καγκελαρία. Ο τρίτος θα τους κοιτάξει στα μάτια και θα τους πει «δώστε» και εκείνοι θα δώσουν. Ο τέταρτος θα σκάψει με τα χέρια του το Αιγαίο (μόνο να έχουμε έτοιμους τους αμφορείς να τους γεμίσουμε πετρέλαιο). Ο πέμπτος θα μας ζητήσει να γυρίσουμε την πλάτη στους εχθρούς και να τους αφήσουμε να πεθάνουν στην μοναξιά τους. Και ο έκτος θα φωνάξει «αγαπάτε αλλήλους» και όλα  μπροστά μας θα φυτρώσουν ξανά (έχει πετύχει και με τον Ιησού στην Γαλιλαία). Ξόρκια, μετάνοιες και τσαμπουκάδες. «Και τι να κάνουν» θα μου πεις. Να σηκώσουν τα χέρια ψηλά και να ζητήσουν βοήθεια. Αυτό θα ήταν πιο τίμιο. Να πουν «πολίτες βοηθήστε». «Δεν είμαστε οι καλύτεροι». «Δεν είσαστε οι καλύτεροι». «Και δεν είμαστε ακόμη στην εφηβεία»."

Αντί λοιπόν σε αυτήν την κρίσιμη στιγμή, όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί να κάτσουν και ήρεμα και διαλλακτικά να δουν τι μπορεί να γίνει προς όφελος της χώρας, ακολουθούν τις ίδιες προεκλογικές τακτικές όλων των τελευταίων χρόνων. Ο ένας κατηγορεί τον άλλον, ο άλλος θα θυμάται για πάντα τα λάθη του άλλου και θα τού τα χτυπάει, ο άλλος θα χτυπάει την άλλη σε πάνελ εκπομπής, και γενικά κανείς δεν θα θέλει να δει κανέναν μπροστά του. Πόσο μάλλον να συγκυβερνήσει μαζί του. Ακόμα και την στιγμή πριν το γκρεμό, επιλέγουν να πέσουν με δήθεν αξιοπρέπεια και μόνοι, παρά να πιαστούν χέρι-χέρι και να δουν αν θα τα καταφέρουν. Θα μού πεις, δεν γίνεται να συγκυβερνήσουν όταν ο ένας λέει μνημόνιο και ο άλλος όχι μνημόνιο. Αλλά θα σού πω, ότι πάντα υπάρχει η μέση λύση όταν υπάρχει σοβαρός διάλογος. Έστω να προσπαθήσουν ρε παιδάκι μου. Να σού θυμήσω ότι την περίοδο των διερευνητικών εντολών, η συνάντηση του Αλέξη με τον Αντώνη διήρκησε κάτι λιγότερο από 10 λεπτά. Ενώ η Αλέκα, η αριστερή, δεν δέχτηκε καν να συναντηθεί με τον Αλέξη, δύο ημέρες μετά την ιστορική επιτυχία της Αριστεράς.

Και να κλείσω με ένα ακόμα μικρό αποσπασματάκι του Θεοδωράκη πάλι:

"..Κοιτάξτε γύρω σας και αναρωτηθείτε ποιος από αυτούς που θαυμάζετε (φίλους, συγγενείς, γνωστούς) θα πήγαινε να γραφτεί σε ένα κόμμα; Ποιος σοβαρός άνθρωπος θα πήγαινε στα κόμματα εξουσίας να παίζει «γύρω - γύρω όλοι» με τις μίζες και ποιος σοβαρός άνθρωπος θα πήγαινε στα κόμματα της αριστεράς να απαγγέλνει Μαρξ και πότε πότε Στάλιν (άντε και ΜΑΟ). Η μόνη λύση λοιπόν είναι η σύμπλευση των (λίγων) αξίων που έχουν εμπλακεί στην πολιτική.."

αθηνόδωρος προύσαλης

16 Ιουν 2012

Ήθελα απλά να δείτε αυτό το βίντεο. Όχι ότι λέει μεγάλες αλήθειες, ούτε θα γίνετε 100 κιλά σοφότεροι. Αλλά πατάει γερά στα πόδια του. Και φαίνεται από κάθε συλλαβή. Δεν ξέρω, η χροιά της φωνής, το χαμόγελο, αυτά που λέει, που είναι βγαλμένα από το βάρος πολλών χρόνων στην πλάτη. Το ένστικτο του κόσμου είναι αλάνθαστο ακόμα και αν η επαφή περιορίζεται στα καλοκαιρινά βράδια των επαναλήψεων της τηλεόρασης.
Χορτασμένος. Αυτό μου βγάζει.

Και πόσο ωραιότερο θα ήταν, αν δεν υπήρχε και αυτή η γλύφτρω απο δίπλα του.



αν.

15 Ιουν 2012

Αν μαθαίναμε από τα λάθη μας, θα είχα μάθει τα πάντα.

της ζωής το περιβάλλον

14 Ιουν 2012

Πόσο σημασία έχει το περιβάλλον στο οποίο ζούμε; Αυτή ήταν η μόνη ερώτηση που μου δημιουργήθηκε χτες, βλέποντας μια χαζοταινία που αύριο το πρωί θα έχω ξεχάσει και τον τίτλο της. Μέσα στα ψέμματα, τις αμερικανιές και τα χάπι εντς, σα να διέκρινα αυτό που μπορεί να ήθελε να πει ο ποιητής. Όσο και αν αγαπάς τον άλλο, μπορεί να ανθήσει η αγάπη μέσα σε ένα μίζερο περιβάλλον; Στη φτώχεια, την ανεργία ή την απόσταση. Ο ρομαντικός της παρέας θα σου πει "ναι, η αγάπη τα νικάει όλα, αρκεί να είμαστε μαζί". Αν οι σχέσεις ήθελαν έναν, όλοι οι ψυχολόγοι θα είχαν γίνει κλέφτες οπότε ευτυχώς γι'αυτούς, στην υγιή σχέση χρειάζονται δύο. Και όσο και αν ταιριάζεις ή αγαπάς τον άλλο, τα θέλω σας δε θα είναι ποτέ ταυτόσημα. Ποιόν κοροιδεύουμε; Όμως μέσα στην ευτυχία, τα παιδιά, τα λεφτά, την αγάπη, την κοινωνική καταξίωση νομίζω ότι γίνονται πιό εύκολα συμβιβασμοί στα θέλω μας απ'ότι να τα έβγαζες ίσα ίσα πέρα, ενώ η κοινωνία θα σε έφτυνε κατάμουτρα. Μόλις σκουπιζόσουν θα σε έφτυνε στο καπάκι και η αγάπη σου. Όταν πεθαίνεις για έναν άνθρωπο και φεύγει για μεταπτυχιακό έξω ενώ εσύ έχεις να προσέχεις την άρρωστη μητέρα σου τι κάνεις; Της λες να μην πάει ή αφήνεις τη μάνα σου να πεθάνει; Όταν είσαι πλούσιος παίρνεις τη μάνα, τον πατέρα και όλο σου το σόι και την ακολουθείς. Αν όμως είσαι φτωχός, χωρίζετε.

Στα παραμύθια που χτίζει ο καθένας, τα πράγματα είναι πάντα ίσια και στρωτά. Η ζωή όμως κάνει πραγματικούς κύκλους. Αυτό και μόνο έμαθα εγώ στο θέμα με τη μικρή μου εμπειρία.

Η αγάπη αλλά και όλες οι σχέσεις ανθίζουν ή μαραίνονται μαζί με το περιβάλλον τους.

γιαγιά, φοβάσαι;

13 Ιουν 2012

Τα γενέθλιά μου ήταν πριν λίγες μέρες. Με πήρε η γιαγιά μου να μού ευχηθεί και μέσα στις ευχές μπλέξαμε λίγο και τα πολιτικά. Τι θα ψηφίσω με ρωτούσε, βλακείες τις έλεγα και γελούσαμε. Την ρωτάω: "Φοβάσαι μήπως πτωχεύσουμε;". Μού απάντησε πώς να μην φοβάμαι και όλα θα τα καταφέρουμε.

"Αν είμαστε αγαπημένοι, θα είμαστε και δυνατοί.", μού είπε.

Αφού κλείσαμε το τηλέφωνο, σκέφτηκα ότι μπορεί η ίδια να φοβάται την κρίση αλλά δεν ήθελε να περάσει αυτόν τον φόβο στον εγγονό της. Αυτό ίσως και είναι το σωστό που πρέπει να κάνουν οι μεγάλοι. Αλλά μετά σκέφτηκα, ότι ίσως να μην την φοβάται την κρίση, καθώς ένας άνθρωπος προχωρημένης ηλικίας που έχει πραγματοποιήσει τα περισσότερα από τα όνειρά του, ίσως όντως να μην τον φοβίζει μία φτώχεια. Τι μέλλον να οραματίζεται, για να φοβάται μήπως και το χάσει;

Σήμερα έκατσα με τη μαμά μου σε ένα πολύ ωραίο μαγαζί με γλυκά στου Ψυρρή. Η κουβέντα κάπως πήγε στους παππούδες μου και συγκεκριμένα στην προαναφερθείσα γιαγιά, τη μαμά της μητέρας μου. Δεν είχα ρωτήσει ποτέ για τα παιδικά χρόνια της γιαγιάς. Ήξερα μόνο ότι υπήρχε πολλή φτώχεια, όπως διηγούνται όλοι οι παππούδες άλλωστε.

Μού 'πε λοιπόν, ότι ήταν 4 παιδιά, όλα κορίτσια, και μία μαμά χήρα. Η γιαγιά μου και μία ακόμα αδερφή της, πηγαίνανε σχολείο. Και επειδή ήταν τόσο φτωχές, είχανε μόνο ένα ζευγάρι παπούτσια και το μοιραζόντουσαν. Τη μία μέρα τα φορούσε η μία, την άλλη μέρα η άλλη. Και αυτή πού τα φορούσε, έπερνε στην πλάτη την ξυπόλητη αδερφούλα για να μην πατήσει κάποιο αγκάθι ή κάτι. Και με αυτόν τον τρόπο, η μία πάνω στην άλλη, πηγαίνανε και γυρνούσαν κάθε μέρα από το σχολείο.

Ναι, αν έχεις ζήσει τέτοιες καταστάσεις, δεν μπορεί να σε τρομάξει κανένα δελτίο ειδήσεων και καμιά Μέρκελ. Ακόμα και σήμερα, οι 2 αδερφές βρίσκονται κάθε μέρα, μένουν στην ίδια πολυκατοικία, έχουν χάσει τους άντρες τους, μα πάντα χαμογελούν. Γιατί είναι αγαπημένες, άρα και δυνατές.

είχα πει

12 Ιουν 2012

Είχα πει ότι θα φύγω στο εξωτερικό να γλυτώσω.
Είχα πει ότι δε θα πάω ποτέ φαντάρος.
Είχα πει ότι δε θα μου ξαναξέφευγε καμία γκόμενα.
Είπα ότι δε θα ξανακοιτάξω ποτέ πίσω.
Τίποτα από αυτά δεν έγινε.
Όλα μπούρδες.

Και εντάξει, δεν έγινε και τίποτα. Δικιά μου ζωή είναι, λέω για αυτή ότι μπούρδα μου κατέβει. Τα ψεύτικα όνειρα τα πουλάω σε μένα.

Είπα θα σταματήσω να γράφω. Δε γίνεται όμως λόγω μιας παρέας.
Γενικά όλο μπούρδες λέω, γενικότητες, αοριστολογίες, αερολογίες της στιγμής.

Όμως όταν έλεγα ότι το μαζί είναι αυτό που μετράει, δεν έλεγα μπούρδες.
Όταν γράψαμε μαζί τον τίτλο και το κειμενάκι από κάτω αυτού του μπλογκ, δε λέγαμε μπούρδες.

Υπάρχει μόνο αγάπη

11 Ιουν 2012

Θυμάμαι όταν ήμουν 11 χρονών, είχα αγοράσει τον πρώτο μου εκτυπωτή. Τότε είχε βγει ο "Τιτανικός" και όλα τα κοριτσάκια έκαναν σαν παλαβά για τον Ντι Κάπριο. Μαζί με αυτά, και η αδερφή μου η οποία μάζευε και έκοβε από περιοδικά και εφημερίδες, όποια φωτογραφία του, έβρισκε. Τότε σκέφτηκα ότι αφού είχα πλέον εκτυπωτή και είχα και ίντερνετ, θα μπορούσα να της δώσω πάρα πολλές φωτογραφίες του Ντι Κάπριο που δεν θα τις είχαν μάλιστα και τα άλλα κοριτσάκια.

Της χτύπησα την πόρτα και της έδωσα 3 φωτογραφίες. Ενθουσιάστηκε. Της λέω: "Θες κι άλλες;" Και μού απάντησε καταφατικά με πολλή χαρά. Τότε πολλαπλασιάστηκε και η δική μου χαρά και κλείστηκα στο δωματιό μου για την καινούρια μου αποστολή.
Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν τα πηγαίναμε πολύ καλά με την αδερφή μου. Συνέχεια παίζαμε μαζί, αλλά εγώ πάντα ένιωθα εκείνο το συναίσθημα τού να πρέπει να δείχνω πλήρη σεβασμό και υποταγή ώστε να γίνω αρεστός. Έπρεπε κάθε μέρα να κερδίζω την εύνοιά της, ώστε να με αφήσει να παίξω μαζί της. Δεν είχα άλλα αδέρφια, και μέναμε σε μία περιοχή που δεν ήταν η κλασική γειτονιά με παιδιά που μαζεύονται σε αλάνες. Άρα δεν είχα και κανένα φίλο εκτός σχολείου.

Πολλές φορές ένιωθα ότι την αγαπάω περισσότερο απ' ότι με αγαπούσε αυτή. Αλλά εκείνη τη φορά, ήμουν πεπεισμένος ότι θα κέρδιζα την αγάπη της. Έκατσα και βρήκα πολλές, μα πάρα πολλές, φωτογραφίες του Ντι Κάπριο. Μικρές, μεγάλες, πιξελιασμένες, όλες. Σκέφτόμουν ότι ακόμα και πολύ μικρές να της έβρισκε, θα εκτιμούσε το γεγονός ότι αφιέρωσα χρόνο για να κάνω κάτι που θα έδινε χαρά αποκλειστικά σε αυτήν.

Όταν της πήρε στα χέρια της, χάρηκε πολύ. Εκείνο το απόγευμα ήμασταν καλά. Εγώ πήγα χαρούμενος για ύπνο γιατί σκέφτηκα ότι θα είχε θεμελιωθεί η σχέση με την αδερφή μου επιτέλους, μια για πάντα. Είχα κάνει κάτι μεγάλο. Όμως από το επόμενο μεσημέρι κιόλας, η σχέση μας επανήλθε στα φυσιολογικά επίπεδα.

- "Θες να παίξουμε;"
- "Τι να παίξουμε μωρέ;"
- "Καλά θες να κάτσουμε να μιλάμε;"
- "Τώρα δεν θέλω. Φύγε."

Εκείνη τη μέρα κατάλαβα ότι δεν γίνεται να εξαγοράσεις τα ανθρώπινα συναισθήματα. Γιατί μπορεί και να κάνεις μία καλή πράξη που ο άλλος θα την εκτιμήσει και θα την βρει ευγενική, αλλά αν για κάποιο λόγο δεν σε γουστάρει, αργά ή γρήγορα, η σχέση σας θα επανέλθει στα αρχικά επίπεδα. Απεναντίας, αν κάνεις μια μαλακία, αλλά ο άλλος σε γουστάρει, θα το παραβλέψει, αργά ή γρήγορα, και θα συνεχίσει να σε κάνει παρέα.

Δεν έχει νόημα να μιλάς στους ανθρώπους και να τούς ζητάς να είναι κοντά σου. Δεν πρέπει να τούς λες ότι τούς έχεις ανάγκη. Γιατί αν το θέλουν θα είναι μαζί σου, ούτως ή άλλως. Αλλιώς, μόνο βάρος τούς προσφέρεις.

Αυτό το blog μ' αρέσει, με βοηθάει, και θα συνεχίσει τις ανανεώσεις του. Κάθε 3 μέρες.   :)


Υπάρχει μόνο αγάπη.


τα ίχνη σου στον κόσμο (my end)

9 Ιουν 2012

Κάτι μαγικό συμβαίνει στη ζωή όλων μας. Υπάρχουν άνθρωποι και στιγμές που δεν πεθαίνουν ποτέ, που η παρουσία τους μας υπενθυμίζεται σε ανύποπτες στιγμές, στα πιό απίθανα μέρη, με απίστευτους τρόπους και κυρίως χωρίς την έγκριση μας. Οι άνθρωποι αφήνουν ίχνη στον κόσμο. Μ'αρέσει ακόμα και ο ήχος της φράσης. Ίχνη στον κόσμο. Αφήνουν βιβλιαράκια αγάπης με ένα "σ'αγαπώ" στην πρώτη σελίδα. Αφήνουν αναμνήσεις από ένα αγαπημένο τραγούδι που ακούσατε μαζί. Αναμνήσεις από την επιμονή ενός σκύλου να ανεβαίνει το πρωί στο κρεβάτι και εσείς να γελάτε. Από τη μυρωδιά του δέρματος. Από το μέρος του πρώτου σας φιλιού. Και χιλιάδες άλλες που τα μάτια μου δεν επιτρέπουν να γράψω. Έτσι λοιπόν, όταν ξαναπέσει στα χέρια σου το βιβλιαράκι ή ακούσεις ξανά το τραγούδι αυτό ή δεις ένα σκύλο ίδιας ράτσας ή μυρίσεις στο δρόμο κάποια με τ'άρωμα αυτό ή περάσεις από το μέρος του πρώτου σας φιλιού, θα επιστρέφουν τα μαλλιά, τα δάχτυλα, τα σκυλιά, τα χείλια της.

Ειρωνία που τρέχουν τα μάτια μου από κάποιο κρύωμα τώρα, αν και θα μπορούσα να κλαίω από συγκίνηση. Παρατηρώ ότι γίνομαι πολύ μελό τελευταία όπου και να γράψω και δεν ξέρω τι μου συμβαίνει. Όσο μεγαλώνω γίνομαι όλο και πιο κλάψας τελικά. Σαν τις γριές που κλαίνε για τα τούρκικα σήριαλ του ΑΝΤ1 . Αυτός ο χρόνος μου έπεσε πολύ βαρύς. Νιώθω ότι μεγάλωσα απότομα, ενώ ο Θεός με καταριόταν δείχνοντας μου την Αγάπη. 
"Συγχώρα με, Αγάπη μου, που ζούσα πριν να Σε γνωρίσω" που έγραψε κι ο Τάσος Λειβαδίτης.

Στο μπλογκ αυτό για μένα συνέβη κάτι μαγικό. Να γράφω μιά εγώ, μιά οι φίλοι μου, να το συζητάμε, να αναρωτιόμαστε τι θα ανεβάσουμε σήμερα. Όμορφο πολύ. Τελικά δεν ξέρω αν νικήσαμε εμείς ή η αναβλητικότητα. Παρόλα αυτά κοιτάζω αυτά που έγραψα και βλέπω παντού το παρελθόν. Είναι γεμάτο από μνήμες περίεργες για μένα. Αμέσως θυμάμαι την κατάσταση που βρισκόμουν όταν έγραψα το κάθε post και συνήθως δεν ήταν η καλύτερη.

Τα ίχνη της στο μπλογκ είναι παντού, το ίδιο και σε όλο μου τον κόσμο.
Πρέπει να ζήσω και μετά τη γνωριμία μου μαζί της. Όχι μόνο να γράφω ή να τραγουδάω. Και μεταξύ μας, δεν το κάνω. Το μόνο που εύχομαι είναι όλοι να προχωράμε μπροστά, στη ζωή και όχι στις μνήμες.

Και όλη μας η ζωή να κυλάει με παρέα.

Για διάφορους λόγους, αυτό θα είναι το τελευταίο μου post.
Η φάση παρήκμασε.
Κάποια στιγμή χωρίς να το ξέρει κανείς μας ίσως και να τα ξαναπούμε.
Άγνωστοι μεταξύ αγνώστων.
Εις το επανιδείν.

μ' ακούς;

8 Ιουν 2012

Την άκουγα να μού μιλάει για τη ζωή της και το πώς περνάνε οι μέρες της. Κάπου εκεί μού ανέφερε τυχαία ότι χάλασαν τα ακουστικά της και τσιγκουνευόταν να δώσει τόσα χρήματα να πάρει καινούρια. Ύστερα συνέχισε να μού λέει για τα καλοκαιρινά σχέδιά της κι εγώ το μόνο που σκεφτόμουν ήταν από ποιον δρόμο να πάω, μόλις κλείναμε το τηλέφωνο, ώστε να βολεύει το ATM και το μαγαζί με τα ηλεκτρικά είδη.

Κλείσαμε, πέταξα μια μπλούζα πάνω μου και βγήκα σχεδόν τρέχοντας. Πήγα στο μαγαζί, πήρα τα ακουστικά και έτρεξα στο ταχυδρομείο. Ήταν 8 παρά 5 και έκλεινε 8.
- "Πότε θα φτάσει;"
- "Ε, από Δευτέρα"
- "Άυριο, δεν γίνεται;", εννοώντας, σήμερα, Παρασκευή.
- "Έ, έχουμε κλείσει"

Εκεί πετάχτηκε μια τόσο όμορφη κοπελίτσα και αφού είχε δει στο πρόσωπό μου πόσο το ήθελα, μού είπε:

- "Θα τη συμπληρώσεις γρήγορα-γρήγορα την αίτηση;"
- "Ουυυ.. τσακ μπαμ!"

Και πήρα στυλό και άρχισα τα ορνιθοσκαλίσματα πάνω στην αίτηση. Φοβόμουν μήπως δεν βγάλει άκρη ο ταχυδρόμος.

"Μπορώ παρακαλώ να έχω και ένα χαρτάκι να γράψω μια-δυο λεξούλες;"


Μού χαμογέλασε και μού έδωσε. Έγραψα και το κάπως γλυκό σημειωματάκι μου, τα φακέλωσα όλα μαζί και τα έδωσα στην κοπέλα, περασμένες 8.

Μού χαμογέλασε ξανά τόσο όμορφα. Ήθελα να της πω πόσο όμορφη κοπέλα ήταν, ανάμεσα στα τόσα ευχαριστώ μου, επειδή την είχα κρατήσει παραπάνω στη δουλειά της. Ήθελα να της το πω. Να δεις που μια μέρα, θα αποκτήσω αυτό το θάρρος και θα το λέω στους ανθρώπους όταν το βλέπω. Άντρες και γυναίκες. "Είστε όμορφοι".

Σήμερα το μεσημέρι, διηγήθηκε στην κολλητή της το περιστατικό, κι εκείνη δάκρυσε. Κι εγώ δάκρυσα λίγο καθώς περνούσα το κατώφλι των ΕΛΤΑ. Γιατί δεν ήταν τίποτα σπουδαίο σαφώς, αλλά δεν βρίσκω και καλύτερο σκοπό για να σπαταλήσω τα χρήματά μου, καλύτερο τρόπο να περάσω το απόγευμά μου και καλύτερο θέμα για να γράψω σήμερα.



υ.γ. Μπορεί να τα χρειαστείς αυτά τα ακουστικά, γιατί σ' αγαπάω. Μ' ακούς;



κεράτωμα

6 Ιουν 2012

Καμμιά φορά μου δημιουργείται η απορία αν θα έκανα κάτι με κάποια που ξέρω ότι έχει σχέση. Εντάξει το παραδέχομαι, μπορεί και να έχω μιά δυό συγκεκριμένες στο μυαλό μου. Γενικά με το κεράτωμα δε μπορώ να βγάλω άκρη, γιατί γίνεται, αν μπορείς να το προβλέψεις, αν δεν μαθευτεί πως όλα μπορεί να είναι ξανά ίδια. Γι'αυτό που προσωπικά είμαι σίγουρος και θέλω να ακολουθώ είναι η αλήθεια του αισθήματος μου. Αυτό που εννοώ είναι ότι αν και δεν πετάω τη σκούφια μου αν κάποια που μ'αρέσει έχει γκόμενο, παρόλα αυτά, αν καταλάβω ότι της αρέσω θα κάνω κάτι. Αλλά εννοώ να μ'αρέσει πραγματικά. Θα μου πει κάποιος, "κρίμα είναι, αυτόν δεν τον σκέφτεσαι" ή άλλα παρόμοια. Φυσικά και είναι κρίμα αλλά δεν είναι επίσης κρίμα αυτό που νιώθω στην καρδιά μου και είναι αγνό, να θαφτεί.

Γιατί οι σκέψεις του στυλ "την πρόλαβα" δεν είναι του γούστου μου. Η κοπέλα δεν είναι θέση σε σινεμά για να την προλάβεις. Έχει μυαλό, αισθήματα και κρίση. Και αν με έλκει πραγματικά θα ήθελα στην πράξη να μη μ'εμποδίζει τίποτα απ'το να της το δείχνω.

μονόπολη

5 Ιουν 2012

Καλή ήταν η ζωή του και τώρα, δεν είχε σπουδαίο παράπονο, αλλά κάτι συνεχώς τού έλειπε. Κάτι από το καταραμένο εκείνο ρομαντικό παρελθόν του. Αντικειμενικά τα πράγματα ήταν καλύτερα τώρα, βέβαια. Είχε δουλειά, είχε γκόμενα, είχε δικό του σπίτι. Αλλά κάτι τού έλειπε.

Ξύπνησε το επόμενο πρωί, πήγε σε ένα μεσιτικό γραφείο και σκότωσε το διαμέρισμά του. Χωρίς πολλή χαρτούρα, πήρε αρκετά μετρητά, πήρε και το τρένο και ανηφόρησε προς τα πάνω. Πήγε στον παλιό του σπιτονοικοκύρη και προσφέροντάς του τα διπλά, τού ζήτησε να ξανανοικιάσει εκείνο το παλιό σπίτι. Παραξενεμένος πολύ ο αφεντικός, αλλά μετά από λίγο, δέχτηκε.

Δύο μέρες μετά ξαναπερνούσε εκείνο το κατώφλι. Φοιτητικό διαμέρισμα, κατώτερο από το δικό του που μόλις είχε πουλήσει. Όμως το ένιωθε πιο σπίτι του. Είχε ζήσει τόσα και τόσα εδώ. Ακόμα άκουγε κλάματα στα πατώματα και χτυπήματα από γέλια στους τοίχους.

Δεν είχε σκοπό να κάνει καμία ανακαίνιση. Ήθελε να το θυμάται όπως ήταν. Ήθελε να ξανακοιμηθεί στο ίδιο δωμάτιο και να τον ξυπνήσει η γειτόνισσα με την δυνατή της μουσική. Να ακούει τους άρρωστους φιλάθλους από απέναντι, και η ζέστη να κολλάει πάνω του. Χαιρόταν με όλα αυτά. Χαιρόταν που κατάφερε να πάει κόντρα στη φθορά του χρόνου.

Τα είχε καταφέρει. Το πλήρωσε διπλάσια, αλλά τα κατάφερε. Δεν άφησε τα χρόνια να περάσουν. Ήταν θέμα οικονομικών και το χειρίστηκε ρεαλιστικά. Τώρα κάτι ακόμα έμενε. Να ξανακαλέσει το πρόσωπο, να έρθει κι εκείνη εκεί, στην παλιά φωλιά τους. Δεν δυσκολεύτηκε πολύ. "Σού έχω μια έκπληξη, έλα στο παλιό μας σπίτι". Και μόνο η περιέργεια ήταν αρκετή για να ξαναβρεθεί μπροστά στην πόρτα εκείνου του σπιτιού.

Την πέταξε στο πρόχειρο κρεβάτι, την αγκάλιασε όσο σφιχτά είχε σφίξει ποτέ άνθρωπο, και ένιωσε περήφανος. Γιατί είχε πετάξει από πάνω του εκείνη την φριχτή ταμπέλα. Κανείς δεν θα τολμούσε πλέον να τον ξαναπεί αναμνησιολάγνο. Είχε καταφέρει να ξαναγυρίσει στο σημείο ακριβώς, στο οποίο είχε σταματήσει να ζει.

Πολλές φορές η ζωή είναι μονόπολη. Μαζί με τα ανεκτίμητης αξίας συναισθήματα, η ζωή είναι και θέμα χρημάτων, είναι και θέμα ρίσκου επενδύσεων, και των όποιων λογικών επιλογών κάνουμε. Η οικονομία είναι πολύ παράξενο πράγμα, και μπορεί να αγοράσει την αγάπη.


last day in P

3 Ιουν 2012

Περπατώντας, ήθελα να νιώθω τη Γη. Σε έναν αγώνα δρόμου, που για μία ημέρα, δεν κέρδιζε ο γρηγορότερος. Κέρδιζε απλά όποιος είχε ανοιχτή καρδιά. Γι'αυτό και περπάτησα ώρες. Τελευταία μέρα στην πόλη που έζησα καλά, για πολλά χρόνια. Έβλεπα τα νέα μαγαζιά που μόλις ανοίξαν και δε θα υπάρξουν ποτέ στη μνήμη μου σαν αναμνήσεις. Τη νοσταλγία των άδειων μαγαζιών που κάποτε σφύζαν από ζωή, ενώ το γέλιο μου αθροίζονταν με τα γέλια όλων των τότε φοιτητών. Δρόμους, που έχουν γίνει πια πεζόδρομοι γεμάτοι από τεράστιες γλάστρες με λουλούδια και παγκάκια για να κάτσεις να μοιραστείς ένα παγωτό. Καφέ που έχουν εμφανιστεί παντού. Όμορφα, μικρά, μεγάλα, κιτς, τα πάντα. Κάποια ήταν πραγματικά του γούστου μου και κατηγόρησα μιά στιγμή τον εαυτό μου που δεν τους έδωσα ποτέ σημασία παρά την τελευταία μέρα.
Γιατί ποτέ δεν κατάφερα να κάτσω σ'ένα από αυτά;

Έδωσα και λίγα χρήματα ακόμη στη μεγάλη εκκλησία, πιό πολύ για το γούρι, έτσι. Όλα τα 'κανα. Άναψα κεράκια, γεμίζοντας το μυαλό μου σιωπηλές προσευχές για αυτούς που αγαπώ. Μετά πέταξα σε ένα κυτίο ονόματα κάποιων ανθρώπων που θα ήθελα να γίνουν καλά ή που γίναν καλά μετά από σοβαρό ατύχημα του παρελθόντος. Το χέρι μου από μόνο του έγραψε το όνομα μου, τι να πω. Και η τεράστια Παναγία να κοιτάζει με τόση γλύκα, έχοντας κάνει κατάληψη σε όλο τον τρούλο. Για μια στιγμή σκέφτηκα ότι είναι πολύ όμορφη.
Δεν ήθελα να τελειώσει αυτή η μέρα. Πήγα ρώτησα να κάνω ένα σκουλαρίκι, αν και τα έχω βγάλει όλα χρόνια, αλλά δεν έκατσε. Ένας φίλος μου είπε ότι θα μπορούσα να έκανα ένα τατού. Ναι, θα μπορούσα.

Θα το αφήσω για την άλλη φορά. Έτσι κι αλλιώς έχω λόγους να ξανάρθω. Να κάνω το τατού, να δω τα νέα μαγαζιά που δε θα ζήσουν ποτέ στη μνήμη της φοιτητκής μου ζωής, να ευχαριστήσω ή να ζητήσω το λόγο από την Παναγία για αυτά που θα έχουν μεσολαβήσει στη ζωή μου.

Shawn Achor - Το χαρούμενο μυστικό για περισσότερη παραγωγικότητα

2 Ιουν 2012

Ένα από τα πράγματα που λατρεύω να παρακολουθώ στο ίντερνετ.  Όμορφοι άνθρωποι που με καταπληκτικό τρόπο λένε ενδιαφέροντα πράγματα. Τόσες πολλές αλήθειες μαζεμένες.

*tip: πάτα το κουμπάκι του "play" που βρίσκεται κάτω αριστερά, και όχι εκεί που λέει "click to play", ώστε να φορτώσουν οι ελληνικοί υπότιτλοι.