Είδα πριν λίγο μια αφίσα του Λαζόπουλου για μια περιοδεία που θα κάνει στο εξωτερικό. Ήταν ντυμένος τσολιάς, και απ' ότι είδα θα δώσει αρκετές παραστάσεις στη Γερμανία. Δεν έκατσα να ψάξω περισσότερα, ευνόητο είναι ότι θέλει να προβάλλει την Ελλάδα και τη δύσκολη θέση της, στο ευρωπαϊκό κοινό. Σίγουρα η κίνησή του γίνεται με καλό σκοπό. Και σίγουρα ένα μικρό καλό θα το κάνει στη συνείδηση κάποιων εκ των θεατών του.
Διάβασα τα πρώτα 10 σχόλια κάτω από την ανάρτηση της αφίσας. Και τα 10 τον έκραζαν για λαϊκιστή, για αριστερό με δεξιά τσέπη, για υπάλληλο των Γερμανών και των εφοπλιστών, για τσιράκι της Δέλτα (που είναι χορηγός στην αφίσα). Λέγανε ότι κάνει την παράσταση μόνο για τα λεφτά, και αυτά τα λεφτά είναι πολλά και τα λοιπά και τα λοιπά.
Η άποψή μου είναι ότι το χιούμορ που βγάζει στο τσαντίρι είναι για παιδάκια κάτω των 11 και για γριές άνω των 88. Επίσης πρέπει να τού παίρνουν το μικρόφωνο όταν πάει να τραγουδήσει. Επίσης πρέπει να του παίρνουν το μικρόφωνο όποτε ασχολείται με το κάθε τηλεκαημένο των μεσημεριανών.
Από την άλλη όμως, λέει κάποια σωστά πολιτικά πράγματα. Τις περισσότερες φoρές. Αν έχεις δει ολόκληρες εκπομπές του εσύ ο ίδιος, και δεν έχεις φτιάξει την άποψή σου επειδή σού είπανε άλλοι, θα το έχεις δει μόνος σου. Θα δείξει αποσπάσματα από σοβαρές πολιτικές εκπομπές (πρωταγωνιστές, κουτί της πανδώρας, φάκελοι, κτλ) οι οποίες προβάλλονται αργά το βράδυ και κάνουν μικρά νούμερα στην agb. Θα δείξει αποσπάσματα από πράγματα που κυκλοφορούν στο internet αλλά δεν τα δείχνει η τηλεόραση και τα δελτιά ειδήσεών τους. Θα διαβάσει αναρτήσεις από το indymedia και θα υποστηρίξει και τους αναρχικούς. Θα υποστηρίξει τον συνταξιούχο, τον άνεργο, τον φτωχούλη, τη γριούλα και τους λοιπούς τέτοιους.
Θα μού πεις: λαϊκιστής. Εντάξει, κι εγώ θα σού πω, γύρνα το κανάλι και βάλε μεγκα. Να δεις το τούρκικο που η οικογένεια παλαιών αρχών δεν θέλει τον γαμπρό επειδή είναι φτωχός, ξερω γω. Θες τέτοια να βλέπεις; Γύρνα στο αντέννα, που η πλούσια ξανθιά μιλφάρα έχει βυζάρες και συμπεριφέρεται σαν μαλακισμένη σε όλους αλλα παρ' όλα αυτά είναι γαμάτη. Θέλεις τέτοιες αξίες να μπαίνουν στο σπίτι σου;
Δεν λέω ότι το τσαντίρι είναι κάτι ωραίο. Ούτε καν. Έχω να το παρακολουθήσω, ειλικρινά, 3-4 χρόνια. Και όποτε το πετυχαίνω πάνω στο ζάπινγκ το αλλάζω αμέσως. Δεν τον παλεύω με τίποτα τον τύπο. Όμως, αυτό που λέω είναι ότι πρέπει να βρούμε τα σημεία που ταιριάζουμε παρά αυτά που μας χωρίζουνε. Ο Λαζόπουλος λέει 10 πράγματα για τα οποία όλοι συμφωνούμε. Δεν μάς αρέσει ο τρόπος του, το χιούμορ του, η φάτσα του, οκ. Αλλά οι ιδέες και οι αρχές που θέλει να περάσει, έχουν μία λογική βάση. Βάζει τον κόσμο να σκεφτεί. Και μην ακούσω μαλακίες του τύπου, ο κόσμος δεν χρειάζεται κανέναν για να τον κάνει να σκεφτεί, μπορεί και μόνος του. Γιατί όλοι μας σκεφτόμαστε βάσει των ιδεών και των ερεθισμάτων που έχουμε γύρω μας. Αν ακουσεις εναν επιστήμονα να μιλάει, θα σε βάλει σε σκέψεις και μπορεί να τον πιστέψεις ή μπορεί να τον αμφισβητήσεις, αλλά θα σε έχει βάλει να σκεφτείς. Θα σε έχει βάλει σε αυτή τη διαδικασία. Ο Λαζόπουλος δεν είναι επιστήμονας, αλλά είναι κάποιος που σου προσφέρει ένα πακέτο και σε βάζει στη διαδικασία να σκεφτείς. Δεν είναι μόνο χαχαχά και χαχαχού, κάνα τραγουδάκι και λίγο τρολλάρισμα την εφη θώδη.
Θα μού πεις: "Δηλαδή ή Λαζόπουλος ή τούρκικο σήριαλ; Δεν γίνεται να έχουμε άλλες επιλογές;". Και θα σού πω: Υπάρχουν πολλές εκπομπές πολύ ποιοτικότερες από τις προαναφερθείσες. Αλλά περιμένεις η γριούλα ή ο οικοδόμος να κάτσει να ακούσει και να καταλάβει τον οικονομικό αναλυτή στο κάτω δεξιό παράθυρο του δελτίου της ερτ3; Εγώ προσωπικά, δυσκολεύομαι τις περισσότερες φορές να καταλάβω τα psi και τα spreads και τους οίκους αξιολόγησης. Και μπαίνω στο google και τα ψάχνω και τα ψάχνω και αν είμαι τυχερός, βγάζω καμιά άκρη. Αλλά ο συνταξιούχος που δεν έχει λαπτοπ; Τι γνώμη να βγάλει, έτσι όπως θα τού τα πει ο οικονομικός ρεπόρτερ του μέγκα;
Νομίζω πως χρειαζόμαστε απλούς ανθρώπους, να μιλάνε απλή γλώσσα και να περνάνε τα μηνύματα που πρέπει να περαστούν. Και έναν τέτοιο ρόλο τον παίζει ο Λάκης. Καλά ή κακά.
Εκεί που θέλω να καταλήξω. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, από αυτούς που τον έκραξαν στα κόμμεντς ως λαϊκιστή και ότι τσεπώνει λεφτά, είμαι σίγουρος ότι θα θέλανε μία κυβέρνηση ενωμένης Αριστεράς. Θα θέλανε να ενωθούν όλα τα αριστερά κόμματα και όλοι οι αριστεροί άνθρωποι της κοινωνίας, να ξεπεράσουν παλιές έριδες και να κυβερνήσουν σύμφωνα με τις αξίες και τις ιδέες της Αριστεράς. Και ξενερώνουν που το ΚΚΕ έχει τόσο κολλημένες απόψεις και ξορκίζει οτιδήποτε νεωτεριστικό. Όμως οι ίδιοι κάνουν το ίδιο. Βλέπουν μόνο αυτά με τα οποία δεν ταιριάζουν με τον Λαζόπουλο, και όχι αυτά πού συμφωνούν με αυτόν.
Και δεν είναι μόνο ο Λαζόπουλος. Και οι αρβύλες, ας πούμε. Και όποιες τέτοιες πολιτικοκοινωνικοδήθεν εκπομπές βγαίνουν με σοβαρές απόψεις, είναι προτιμότερο να υπάρχουν από τα μεσημεριανά καρακιτσαριά. Επιτέλους ας πάψουμε να γκρινιάζουμε και πάντα να βρίσκουμε κάτι κακό να πούμε. Ας σταματήσουμε να βλέπουμε μόνο μισοάδειο το ποτήρι. Αν αλλάξει αυτή η νοοτροπία του Έλληνα, πιστεύω δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Να βρούμε το πού ταιριάζουμε με τον άλλον και από εκεί να ξεκινήσουμε. Να ξεκινήσουμε μια σχέση μαζί του και όπου βγάλει. Μην τον απορρίψουμε εξ' αρχής.
Και όσοι λένε ότι Λαζόπουλος βγάζει πολλά λεφτά και είναι υποκριτικό να μιλάει αυτός για φτωχούς, πρέπει να καταλάβουν κάτι. Αφού μπορεί να τα πάρει, θα τα πάρει. Κι εσύ το ίδιο θα έκανες. Και αν δεν το έκανες θα ήσουν χαζός, γιατί αυτά τα λεφτά που δεν θα έπαιρνες δεν θα πήγαιναν στα παιδάκια με καρκίνο, αλλά θα έμεναν στις τσέπες του καναλάρχη εφοπλιστή και απλά θα μεγάλωνες το κέρδος του καπιταλιστή αφεντικού σου. Άρα καλύτερα να τα έχεις εσύ και διαχειρίσου τα όπως θέλεις.
Και επιτέλους, οι πλούσιοι δεν πρέπει να μιλάνε για φτωχούς; Θα προτιμούσες οι πλούσιοι να έβγαιναν και να υπερασπίζονταν την πλούσια τάξη τους; Θα σού άρεσε περισσότερο; Ή μήπως να μην μιλούσαν καθόλου; Αυτό το βρίσκεις καλύτερο; Μετά θα έλεγες: "Εμ, βέβαια, τι ανάγκη έχουν αυτοί; Σιγά μην μιλήσουν. Σιγά αυτοί μην υπερασπιστούν τον αδύναμο".
Πες μας επιτέλους τι θα προτιμούσες.
Για κλείσιμο, θα επαναληφθώ. Πρέπει να βρούμε πού ταιριάζουμε με τους άλλους. Πρέπει να συσπειρωθούμε. Και όχι μόνο στα πολιτικά. Ξεκίνα από τον διπλανό σου. Από εκείνον τον παλιό σου φίλο που έχετε ξεκόψει τελευταία. Από εκείνον που ποτέ δεν προσπάθησες να τού μιλήσεις. Από τον οποιοδήποτε. Και πάψε να κρίνεις τόσο εύκολα, παλιοκομπλεξικέ.
Διάβασα τα πρώτα 10 σχόλια κάτω από την ανάρτηση της αφίσας. Και τα 10 τον έκραζαν για λαϊκιστή, για αριστερό με δεξιά τσέπη, για υπάλληλο των Γερμανών και των εφοπλιστών, για τσιράκι της Δέλτα (που είναι χορηγός στην αφίσα). Λέγανε ότι κάνει την παράσταση μόνο για τα λεφτά, και αυτά τα λεφτά είναι πολλά και τα λοιπά και τα λοιπά.
Η άποψή μου είναι ότι το χιούμορ που βγάζει στο τσαντίρι είναι για παιδάκια κάτω των 11 και για γριές άνω των 88. Επίσης πρέπει να τού παίρνουν το μικρόφωνο όταν πάει να τραγουδήσει. Επίσης πρέπει να του παίρνουν το μικρόφωνο όποτε ασχολείται με το κάθε τηλεκαημένο των μεσημεριανών.
Από την άλλη όμως, λέει κάποια σωστά πολιτικά πράγματα. Τις περισσότερες φoρές. Αν έχεις δει ολόκληρες εκπομπές του εσύ ο ίδιος, και δεν έχεις φτιάξει την άποψή σου επειδή σού είπανε άλλοι, θα το έχεις δει μόνος σου. Θα δείξει αποσπάσματα από σοβαρές πολιτικές εκπομπές (πρωταγωνιστές, κουτί της πανδώρας, φάκελοι, κτλ) οι οποίες προβάλλονται αργά το βράδυ και κάνουν μικρά νούμερα στην agb. Θα δείξει αποσπάσματα από πράγματα που κυκλοφορούν στο internet αλλά δεν τα δείχνει η τηλεόραση και τα δελτιά ειδήσεών τους. Θα διαβάσει αναρτήσεις από το indymedia και θα υποστηρίξει και τους αναρχικούς. Θα υποστηρίξει τον συνταξιούχο, τον άνεργο, τον φτωχούλη, τη γριούλα και τους λοιπούς τέτοιους.
Θα μού πεις: λαϊκιστής. Εντάξει, κι εγώ θα σού πω, γύρνα το κανάλι και βάλε μεγκα. Να δεις το τούρκικο που η οικογένεια παλαιών αρχών δεν θέλει τον γαμπρό επειδή είναι φτωχός, ξερω γω. Θες τέτοια να βλέπεις; Γύρνα στο αντέννα, που η πλούσια ξανθιά μιλφάρα έχει βυζάρες και συμπεριφέρεται σαν μαλακισμένη σε όλους αλλα παρ' όλα αυτά είναι γαμάτη. Θέλεις τέτοιες αξίες να μπαίνουν στο σπίτι σου;
Δεν λέω ότι το τσαντίρι είναι κάτι ωραίο. Ούτε καν. Έχω να το παρακολουθήσω, ειλικρινά, 3-4 χρόνια. Και όποτε το πετυχαίνω πάνω στο ζάπινγκ το αλλάζω αμέσως. Δεν τον παλεύω με τίποτα τον τύπο. Όμως, αυτό που λέω είναι ότι πρέπει να βρούμε τα σημεία που ταιριάζουμε παρά αυτά που μας χωρίζουνε. Ο Λαζόπουλος λέει 10 πράγματα για τα οποία όλοι συμφωνούμε. Δεν μάς αρέσει ο τρόπος του, το χιούμορ του, η φάτσα του, οκ. Αλλά οι ιδέες και οι αρχές που θέλει να περάσει, έχουν μία λογική βάση. Βάζει τον κόσμο να σκεφτεί. Και μην ακούσω μαλακίες του τύπου, ο κόσμος δεν χρειάζεται κανέναν για να τον κάνει να σκεφτεί, μπορεί και μόνος του. Γιατί όλοι μας σκεφτόμαστε βάσει των ιδεών και των ερεθισμάτων που έχουμε γύρω μας. Αν ακουσεις εναν επιστήμονα να μιλάει, θα σε βάλει σε σκέψεις και μπορεί να τον πιστέψεις ή μπορεί να τον αμφισβητήσεις, αλλά θα σε έχει βάλει να σκεφτείς. Θα σε έχει βάλει σε αυτή τη διαδικασία. Ο Λαζόπουλος δεν είναι επιστήμονας, αλλά είναι κάποιος που σου προσφέρει ένα πακέτο και σε βάζει στη διαδικασία να σκεφτείς. Δεν είναι μόνο χαχαχά και χαχαχού, κάνα τραγουδάκι και λίγο τρολλάρισμα την εφη θώδη.
Θα μού πεις: "Δηλαδή ή Λαζόπουλος ή τούρκικο σήριαλ; Δεν γίνεται να έχουμε άλλες επιλογές;". Και θα σού πω: Υπάρχουν πολλές εκπομπές πολύ ποιοτικότερες από τις προαναφερθείσες. Αλλά περιμένεις η γριούλα ή ο οικοδόμος να κάτσει να ακούσει και να καταλάβει τον οικονομικό αναλυτή στο κάτω δεξιό παράθυρο του δελτίου της ερτ3; Εγώ προσωπικά, δυσκολεύομαι τις περισσότερες φορές να καταλάβω τα psi και τα spreads και τους οίκους αξιολόγησης. Και μπαίνω στο google και τα ψάχνω και τα ψάχνω και αν είμαι τυχερός, βγάζω καμιά άκρη. Αλλά ο συνταξιούχος που δεν έχει λαπτοπ; Τι γνώμη να βγάλει, έτσι όπως θα τού τα πει ο οικονομικός ρεπόρτερ του μέγκα;
Νομίζω πως χρειαζόμαστε απλούς ανθρώπους, να μιλάνε απλή γλώσσα και να περνάνε τα μηνύματα που πρέπει να περαστούν. Και έναν τέτοιο ρόλο τον παίζει ο Λάκης. Καλά ή κακά.
Εκεί που θέλω να καταλήξω. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, από αυτούς που τον έκραξαν στα κόμμεντς ως λαϊκιστή και ότι τσεπώνει λεφτά, είμαι σίγουρος ότι θα θέλανε μία κυβέρνηση ενωμένης Αριστεράς. Θα θέλανε να ενωθούν όλα τα αριστερά κόμματα και όλοι οι αριστεροί άνθρωποι της κοινωνίας, να ξεπεράσουν παλιές έριδες και να κυβερνήσουν σύμφωνα με τις αξίες και τις ιδέες της Αριστεράς. Και ξενερώνουν που το ΚΚΕ έχει τόσο κολλημένες απόψεις και ξορκίζει οτιδήποτε νεωτεριστικό. Όμως οι ίδιοι κάνουν το ίδιο. Βλέπουν μόνο αυτά με τα οποία δεν ταιριάζουν με τον Λαζόπουλο, και όχι αυτά πού συμφωνούν με αυτόν.
Και δεν είναι μόνο ο Λαζόπουλος. Και οι αρβύλες, ας πούμε. Και όποιες τέτοιες πολιτικοκοινωνικοδήθεν εκπομπές βγαίνουν με σοβαρές απόψεις, είναι προτιμότερο να υπάρχουν από τα μεσημεριανά καρακιτσαριά. Επιτέλους ας πάψουμε να γκρινιάζουμε και πάντα να βρίσκουμε κάτι κακό να πούμε. Ας σταματήσουμε να βλέπουμε μόνο μισοάδειο το ποτήρι. Αν αλλάξει αυτή η νοοτροπία του Έλληνα, πιστεύω δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Να βρούμε το πού ταιριάζουμε με τον άλλον και από εκεί να ξεκινήσουμε. Να ξεκινήσουμε μια σχέση μαζί του και όπου βγάλει. Μην τον απορρίψουμε εξ' αρχής.
Και όσοι λένε ότι Λαζόπουλος βγάζει πολλά λεφτά και είναι υποκριτικό να μιλάει αυτός για φτωχούς, πρέπει να καταλάβουν κάτι. Αφού μπορεί να τα πάρει, θα τα πάρει. Κι εσύ το ίδιο θα έκανες. Και αν δεν το έκανες θα ήσουν χαζός, γιατί αυτά τα λεφτά που δεν θα έπαιρνες δεν θα πήγαιναν στα παιδάκια με καρκίνο, αλλά θα έμεναν στις τσέπες του καναλάρχη εφοπλιστή και απλά θα μεγάλωνες το κέρδος του καπιταλιστή αφεντικού σου. Άρα καλύτερα να τα έχεις εσύ και διαχειρίσου τα όπως θέλεις.
Και επιτέλους, οι πλούσιοι δεν πρέπει να μιλάνε για φτωχούς; Θα προτιμούσες οι πλούσιοι να έβγαιναν και να υπερασπίζονταν την πλούσια τάξη τους; Θα σού άρεσε περισσότερο; Ή μήπως να μην μιλούσαν καθόλου; Αυτό το βρίσκεις καλύτερο; Μετά θα έλεγες: "Εμ, βέβαια, τι ανάγκη έχουν αυτοί; Σιγά μην μιλήσουν. Σιγά αυτοί μην υπερασπιστούν τον αδύναμο".
Πες μας επιτέλους τι θα προτιμούσες.
Για κλείσιμο, θα επαναληφθώ. Πρέπει να βρούμε πού ταιριάζουμε με τους άλλους. Πρέπει να συσπειρωθούμε. Και όχι μόνο στα πολιτικά. Ξεκίνα από τον διπλανό σου. Από εκείνον τον παλιό σου φίλο που έχετε ξεκόψει τελευταία. Από εκείνον που ποτέ δεν προσπάθησες να τού μιλήσεις. Από τον οποιοδήποτε. Και πάψε να κρίνεις τόσο εύκολα, παλιοκομπλεξικέ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου